Hvilken vogn?

frøkenVic

Flørter med forumet
Hvilken vogn har dere tenkt til å skaffe til babyen?
Skal man bruke den man allerede har, eller skaffe ny?

Har Britax smile 3 etter toåringen. Kommer til å bruke den igjen :)

Har Emmaljunga nxt60 etter jenta på 2. Fornøyd med den så kommer til å bruke den til nestemann også:happy:

Vi lander nok på en Stokke Trailz. :)

Vi har Bugaboo buffalo som 1-åringen bruker fortsatt, har vært veldig fornøyd med den :) Ikke bestemt hva vi gjør i januar. Mulig de er så tett at det kan være greit med søskenvogn, men sikkert lettere å tenke seg om det er vits når det nærmer seg :happy:

Vi har Emmaljunga nxt90 og er superfornøyd med den. Så kjøper vi sikkert et søskenbrett som kommende storebror kan stå på.

Vi har Stokke trailz etter første, så blir å bruke den denne gangen også. Veldig fornøyd med den!

Vi har maxi cosi Lila xp vogna og easy walker buggy xs som reisetrille.. og en hamax outback vogn som det er plass til to.. og jeg har også bestilt bugaboo butterfly. Merker jeg kanskje har litt vogndilla, men vil kanskje bytte ut maxi cosi vogna..

Har emmaljunga Edge duo etter lille-storebror ❤️ Blir å bruke den, kjekk på vinterføre!
Men skal kjøpe enten en brukt babyjogger city elite 2 eller Cybex balios s til å ha i bilen :)

Har dere lyst å fortelle litt om hvorfor dere valgte de dere har, og hva som gjør at dere er fornøyd/misfornøyd med den?

Bugaboo fox 2. Helt ok vogn, var veldig fornøyd i begynnelsen. Men synes nå knirker den litt og har blitt litt treigere når man skal legge den sammen. Valgte den fordi man kan legge bagdelen helt sammen og dermed tar liten plass hvis man skal ha mye bagasje :happy: og vi hadde liten bil når vi kjøpte vogn (så kjøpte vi Skoda superb før babyen kom så det var bortkastet :hilarious:). Veide ikke så mye, så var lett for lille meg (1,55 cm) å få inn/ut av bilen. Så fint med teleskop håndtak, når det er stor høydeforskjell mellom meg og samboer!

Har dere lyst å fortelle litt om hvorfor dere valgte de dere har, og hva som gjør at dere er fornøyd/misfornøyd med den?

Vår Bugaboo buffalo er arvet. Først føltes den ganske prakket på oss siden den bare ble levert til oss uten at vi fikk spørsmål om vi ville ha den. Ville jo egentlig gjøre research på vogn selv og slikt. Men leste bra ting om den. Og vi byttet kalesje slik at den så ny ut igjen. Så vi endte opp med å være fornøyd. Har ikke prøvd andre da, så har ingenting å sammenligne med.

Vi har Britax smile 2 etter kommende storebror. Har vært veldig fornøyd med den! Vi kjøpte en alt-i-ett-pakke med understell, bagdel, sportsdel og bilstol. Nå skal vi kjøpe en ny base til bilstolen, så kan vi ha en base i hver bil, for det savnet vi sist gang.
Fordeler med vogna: (nå er det jo Britax Smile 3 som er på markedet, og den er sikkert enda bedre:love017)

- enkel å legge sammen/slå ut
- svingbare hjul foran
- lett å trille
- tar liten plass
- elsker muligheten til å feste bilstolen på understellet når jeg feks skal en liten tur på butikken og baby sover.:gen014

Vi har Britax smile 2 etter kommende storebror. Har vært veldig fornøyd med den! Vi kjøpte en alt-i-ett-pakke med understell, bagdel, sportsdel og bilstol. Nå skal vi kjøpe en ny base til bilstolen, så kan vi ha en base i hver bil, for det savnet vi sist gang.
Fordeler med vogna: (nå er det jo Britax Smile 3 som er på markedet, og den er sikkert enda bedre:love017)

- enkel å legge sammen/slå ut
- svingbare hjul foran
- lett å trille
- tar liten plass
- elsker muligheten til å feste bilstolen på understellet når jeg feks skal en liten tur på butikken og baby sover.:gen014
Har vært kjempefornøyd med den, på alle måter:)
Så bra flere er fornøyd. Nå er jeg enda mer overbevist om at det blir den. En av grunnene til vi vurderer denne er plass og funksjonalitet. Vi har en SUV, men vogna får ca 35-40% av bagasjerommet da resten går til hunden :cat:

Tror vi ender opp med søskenvogn her nå, lurer på bugaboo donkey. Har britax smìle til storesøster. Godt fornøyd med den, om den ikke er så vakker. Kjøpte brukt og den er knall rød :p

Vi har en svær simo kombi. Den er uten "styring" og tung som faen. Men helt grei til vårt bruk. Fra 6 måneder brukte vi en turvogn med store (sykkelhjul) som var ganske lett. Var litt enklere å gå på lang tur da

Vi har en emmaljunga city cross etter de to eldste, og jeg elsker bagdelen! Stor, god skjerming for vær og vind. Sportsdelen er veldig tung og kronglete syns jeg, så den bruker vi som sovevogn i barnehagen til lillesøster. Har en foreløpig plan om å få tak i nytt understell til bagdelen, sånn at baby kan bruke den mens storesøster fortsatt har sportsdelen i barnehagen.
Vi har også en Britax Smile 3 sportsvogn hjemme, som lillesøster forhåpentligvis er ferdig med når babyen er klar for å bruke den :)

Jeg har vogndilla og drømt om den dagen jeg skal få trille vogn hele livet, bare så dere er advart.

Bugaboo Fox 3: Allroundvogn. Lett i vekt. Ikke så veldig ruvende for meg som ikke er så stor (en del vogner så føler jeg meg som en unge som triller vogna. Ser jo nesten ikke over kalæsjen:hilarious:), vendbar sittedel (veldig viktig), supergod kalæsje som dekker godt (viktig), seler som er enkle å stille inn for hver gang vogna brukes (viktig) og vogna blir relativt liten sammenlagt. I tillegg er den god å trille.

Thule Urban Glide 2: Overlegen på trillecomfort. God på ulendt terreng. I motsetning til en del andre typiske jogge/terreng-vogner er den ganske stødig (mange av disse har visst lett for å tippe i ulendt terreng.) Håndbrems. Og det er viktig for meg. Her vi bor er det mange bratte bakker. Å gå med vogn i nedoverbakke er tungt for magemuslene. Kan ikke tenke meg hvordan det blir etter en graviditet, men i alle fall ikke bedre!

Nuna Triv: Jeg har ønsket meg en bil-vogn som tar liten plass og er superenkel å legge sammen og slå opp, selv med bilstoladapter på. Har også vendbar sittedel.

Bugaboo Butterfly: Reisevogn når jeg skal reise alene med baby. Det blir det nok litt av. Går som håndbagasje med fly og kan brukes med bilstoladapter.

I tillegg har jeg planer om en vogn som kan stå hos mine foreldre, og en vogn som kan stå i leiligheten i Spania. En av disse blir nok en Babyjogger City Mini GT 2.1 (Spania tror jeg), og så har jeg veldig lyst til å prøve en Cybex Priam. Ønsker å ha vogner stående disse to plassene jeg kommer til å reise til (alene) med fly, for å kunne reise med så lite bagasje som mulig (derfor Butterfly).

Back
Topp