Hvilken vogn skal dere ha?

Ønsker en vogn egnet for ulikt turterreng, da det nok blir mye tur utenom asfalt pga hund. Lurer på om babyjogger city elite eller thule urban glide kunne vært noe til sånt bruk. Også opptatt av at vognen er lett å håndtere inn/ut av bil og ikke tar for stor plass. Noen som har erfaring med begge disse? :happy:
 
Vi kjøpte cybex priam i dag :)

Sniker fra september. Har lett forumet rundt etter noen med priam :hilarious: synes den er så lekker, men det er et kriterie som kommer litt lenger ned på lista..er det primært en byvogn, eller funker den på grus/brostein? Kommer ikke til å trille i terreng med den, men en del utenfor asfalt. Og må man ha stasjonsvogn, eller er det mulig å få den i en mindre bil?

Setter såå pris på om jeg får litt hjelp av deg, del gjerne alt du vet om den vogna :hilarious::happy:
 
Vi har kjøpt Emmaljunga NXT90F outdoor. Var veldig usikre på hva vi skulle velge, men etter å ha sett på de ulike i butikken endte vi med denne. Den passer i bilen ved siden av hundeburet som tar opp 2/3 av bagasjerommet også.

Veldig fornøyd med den så langt, blir spennende å se om vi fortsatt er fornøyde når vi begynner å bruke den med den lille, det er jo da vi virkelig får testa den.

Akkurat samme vogn vi valgte, av samme grunn, forrige svangerskap. Vi har vært veldig fornøyde med hvor liten plass den har tatt i bilen. Hundeburet tar halve bagasjerommet, og vogna den andre halvdelen :) Samtidig er det så digg når vi ikke har med hundeburet og slipper å ta av hjulene hver gang vi skal ut på noe :p
 
Akkurat samme vogn vi valgte, av samme grunn, forrige svangerskap. Vi har vært veldig fornøyde med hvor liten plass den har tatt i bilen. Hundeburet tar halve bagasjerommet, og vogna den andre halvdelen :) Samtidig er det så digg når vi ikke har med hundeburet og slipper å ta av hjulene hver gang vi skal ut på noe :p

Godt å høre flere må tenke på plassen i bagasjerommet. Vårt hundebur tar 2/3 av plassen. Fikk et snev av panikk i det tanken om at vi skulle ha plass til barnevogn slo meg. Heldigvis gikk det :) Og heldigvis virker det som at vogna er lettvin å slå sammen. Godt å høre dere var fornøyd og syntes det fungerte.
 
har du fått kjøpt denne i butikk? Heldiggris Har lett oooveralt, men alle er tom... Hvor kjøpte du?


Mente på dem hadde denne inne på barnashus? Nå vet ikke jeg hvor du bor/ hvilket varehus (butikk) som er nærmest deg men :rolleyes:
 
Ønsker en vogn egnet for ulikt turterreng, da det nok blir mye tur utenom asfalt pga hund. Lurer på om babyjogger city elite eller thule urban glide kunne vært noe til sånt bruk. Også opptatt av at vognen er lett å håndtere inn/ut av bil og ikke tar for stor plass. Noen som har erfaring med begge disse? :happy:
Jeg har city elite og er veldig fornøyd! Fungerer bra på grusvei og brede stier uten alt for mange steiner ;) Kjøpte den til storebror i 2017, og bodde da på landet med hovedsaklig grusvei og skog rundt oss. Skal bruke den samme vognen nå til lillesøster. Nå bor vi i byen med asfalt rett utenfor døren, men har også kort vei til skog og litt terreng :) Thule har jeg dessverre ingen erfaring med.
 
Hvilken erfaring har dere nå med tanke på leveringstid av vognene? Vi tenkte dra på butikk på fredag for å se og kjøpe vogn.
Skal innom Barnas hus, Rudos, Babyshop og Sprell her i Oslo.
Med 70 dager igjen til termin kan man jo lure på om man må bære babyen med hjem fra sykehuset :)
 
Hvilken erfaring har dere nå med tanke på leveringstid av vognene? Vi tenkte dra på butikk på fredag for å se og kjøpe vogn.
Skal innom Barnas hus, Rudos, Babyshop og Sprell her i Oslo.
Med 70 dager igjen til termin kan man jo lure på om man må bære babyen med hjem fra sykehuset :)
Vi kjøpte en vogn som var inne på lager, så ingen leveringstid. Hvis dere vet hvilken vogn dere skal ha kan det være lurt å sjekke på nett - nettbutikker har ofte større lager enn småbutikker i Oslo, og kan sende direkte. :)
 
Først nå har jeg fått tid til å tenke på vogn. Var i butikken og testet litt på lørdag. Har hatt Emmaljunga til de to andre (city cross), men denne er solgt for lenge siden.
Liker Bugaboo Fox 2 pga smarte løsninger og at den er så lett, men kommer til å gå endel i skogen/på grus osv., så litt usikker på om de hjulene er så gode da (vet vel at de ikke er det).

Alternativet blir kanskje Emmaljunga NX60, men med de større hjulene. NX90 har jo stabilt og fint underdel, men er desto tyngre..

Syns det er litt vanskelig :rolleyes::rolleyes:
 
Last edited:
Hvilken erfaring har dere nå med tanke på leveringstid av vognene? Vi tenkte dra på butikk på fredag for å se og kjøpe vogn.
Skal innom Barnas hus, Rudos, Babyshop og Sprell her i Oslo.
Med 70 dager igjen til termin kan man jo lure på om man må bære babyen med hjem fra sykehuset :)
Vi kjøpte akkurat vogn 3 uker (!) før termin. Da butikkene endelig åpnet igjen dro vi ut og kjøpte en de hadde inne på lager. Tror det skal gå helt fint i Oslo og omegn, mange butikker å velge i mellom og virket som de hadde en del på lager. Da får du vogn samme dag. :thumleft
 
Vi kjøpte en vogn som var inne på lager, så ingen leveringstid. Hvis dere vet hvilken vogn dere skal ha kan det være lurt å sjekke på nett - nettbutikker har ofte større lager enn småbutikker i Oslo, og kan sende direkte. :)
Blir vel litt ringing og mailskriving etter vi har bestemt oss om de ikke har den inne, tenker jeg. Hvor var dere da?
 
Vi kjøpte akkurat vogn 3 uker (!) før termin. Da butikkene endelig åpnet igjen dro vi ut og kjøpte en de hadde inne på lager. Tror det skal gå helt fint i Oslo og omegn, mange butikker å velge i mellom og virket som de hadde en del på lager. Da får du vogn samme dag. :thumleft
Vi har også ventet på at butikkene skal åpne, så fredag skal vi ta en runde. Vi kjører ikke bil, så er jo avhengige at å bruke litt tid på kollektivt for å komme oss til butikkene. Oslo er ok. Omegn er verre..
Med førstefødte kjøpte vi også vogn 3 uker før termin. Har bilde av oss trille den hjem fra butikken. Rart å tenke på nå. Husker det siste jeg gjorde før fødsel var å gå til byen for å kjøpe inn en ammebh. 3 dager etterpå var babyen født og bhen i bruk.
Å være i siste liten er liksom litt vår greie.
 
Sikkert vært flere tråder om dette, men nå føler jeg flere og flere har kjøpt/tenker på å kjøpe vogn så spørsmålet er kanskje mer aktuelt nå :happy:
Selv skal jeg kjøpe emmaljunga super nitro, tror jeg. Denne produseres vel ikke lenger, så må gå for en pent brukt en. ELSKER den vogna!!! :love017


Samme her:love7! Valgte å fortsette med den (har supreme bag, super nitro sportsdel og super viking understell) fremfor å kjøpe ny NXT90F som jeg vurderte en stund. Kan ikke helt forstå at Emmaljunga sluttet med disse understellene og gikk over til kun NXT. Edge er jo også på vei ut har jeg hørt. NXT er overhodet ikke dårlige vogner, og understellet på next er blitt forbedret, men synes super nitro/super viking er noe for seg selv, særlig hvis du triller på grusvei ol. Og jeg har som kommende trebarnsmor hatt fullstendig vogndilla opp igjennom årene og prøvd mange vogner:happy119 . Har i tillegg en babyjogger 4 wheels city mini med sportsdel, deluxe pram bag og gt hjul (hjul kjøpt i tillegg pga bor på grusvei) og en pockit reistrille til fly (fra den tiden koronaen ikke herjet). Kunne strengt tatt klart meg med Emmaljungaen men liiiiker vogner:hello2Jeg har heldigvis landet på at nr 3 skal ha samme vogner som nr 2 - og mannen min puster lettet ut :happy093
 
Last edited:
Virker som folk får Emmaljungaene sine kjapt, men er det noen her som har erfaring med levering med Bugaboo da?
 
Virker som folk får Emmaljungaene sine kjapt, men er det noen her som har erfaring med levering med Bugaboo da?
Bestilte min Bugaboo Fox2 den 7.april med beskjed om 4 ukers leveringstid. Fikk den 30.april, så tok ikke så alt for lang tid.
 
Virker som folk får Emmaljungaene sine kjapt, men er det noen her som har erfaring med levering med Bugaboo da?

Bestilte min Bugaboo fox 2, 12.april. Ennå ikke fått den, og det ble estimert levering på 10 uker ved min bestilling. Men jeg tror det er spørs veldig på leveringstid etter hvordan type farge og understell man skal ha. Jeg har kjøpt med svart understell og svart vognbag.
 
Bestilte min Bugaboo fox 2, 12.april. Ennå ikke fått den, og det ble estimert levering på 10 uker ved min bestilling. Men jeg tror det er spørs veldig på leveringstid etter hvordan type farge og understell man skal ha. Jeg har kjøpt med svart understell og svart vognbag.
Vi fikk kjøpt på butikk i dag, faktisk!
 
Back
Topp