Hvilken vogn skal dere ha?

Jeg skal ha Emmaljunga NXT60 eller NXT 90. De er jo ganske like. Tråler finn, men de forsvinner jo på 1-2-3 :O

Vi kjøpte stokke trailz når storebror kom til verden, og har vært veldig fornøyd med den. Liker at barnet kommet høyt opp, spesielt siden jeg selv er høy. Liker ikke at den er tung å ta med seg og tar så stor plass:) har en tfk i barnehagen som sovevogn.
Hadde ikke tenkt til å ha flere vogner, men gikk på en kjøpesmell forrige uke og kjøpte baby jogger city elite med bag:wideyed: jeg digger at den er så lett å legge sammen og tar liten plass. Ser for meg at nå blir stokke vogna stående permanent hjemme, og baby joggern blir med når vi skal reise med bil noe sted (og fly, vi reiser en del til familie osv). :)

Emmaljunga Super Viking, også kjøpte vi strøken bag brukt. Passer veldig godt til våre behov.:)

Jeg har emmaljunga city cross og moutain buggy terrain. Tenker å kjøpe bag del emmaljunga. Mannen vil Stokke trailz. Vi få se:hilarious:

Jeg vil ha en vogn med flat liggestilling og som kan vendes mot meg. Men helst også lett og kompakt ved frakt. Må ha svingbare hjul.

Foreøpig er det kun emmaljunga som møter kravene. Og 90f møtte dem bedre enn 60f med tanke på komfort ved kjøring i butikken...

Noen andre forslag jeg bør se på?

Jeg vil ha en vogn med flat liggestilling og som kan vendes mot meg. Men helst også lett og kompakt ved frakt. Må ha svingbare hjul.

Foreøpig er det kun emmaljunga som møter kravene. Og 90f møtte dem bedre enn 60f med tanke på komfort ved kjøring i butikken...

Noen andre forslag jeg bør se på?

Kanskje Emmaljunga Super Viking er noe for dere? Den er faktisk lettere enn nxt90 og er lettere å få over fortauskanter osv. Gynger bedre syns jeg.

Ååh jeg har siklet på Bugaboo fox, men hadde ikke samvittighet å bruke så mye på en vogn.. SÅ ringte bestemor meg for å si at hun hadde sååå lyst å sponse meg med ny vogn pluss vognpose osv. Så får drømmevognen likevel <3

Hva tenker dere egentlig om ergonomisk sittedel? Våre har sovet i vogna stadig så lenge dem har plass og kan ikke helt se for meg at dem skal sove med beina opp hele tida?
«Fantes» liksom ikke slikt med de eldste mine...

Har Emmaljunga mondial deluxe etter jentene mine, like fin enda og den er fortsatt i salg, så bruker nok den denne gangen også. Har elsket den vognen, selv om det selvfølgelig frister med ny (vogner er overraskende gøy:hilarious:).
Har også en Britax B-motion 4 plus som jeg kommer til å bruke som sportsvogn, der syns jeg Emmaljungaen blir litt stor og tung.

Hva tenker dere egentlig om ergonomisk sittedel? Våre har sovet i vogna stadig så lenge dem har plass og kan ikke helt se for meg at dem skal sove med beina opp hele tida?
Hun jeg snakket med på barnas hus sa at alle vogner nå kommer til å bytte til ergonomisk sittedel etter hvert. Flat liggestilling er visst på vei ut? Jeg har vært skeptisk til ergonomisk selv, men hun mente at det var bedre enn flat når barnet bytter fra bag til sittedelen.

Emmaljunga nxt90f står øverst på lista her, men må få prøvekjørt litt og testa litt før vi tar et valg.
Emmaljunga Edge duo hadde nok vært den ultimate vogna, men vi har liten bil, mange trapper og bakker, så må finne noe som er lite og lett..

Har vogner med både ergonomisk og uten. Er jo ikke sånn at beina ligger rett til værs. Det er egentlig mest at rompa bare ligger litt lenger ned, så for min del har jeg tenkt lite over det når han ligger i vogna. Mitt barn sover like godt og lenge i begge varianter :)

Hun jeg snakket med på barnas hus sa at alle vogner nå kommer til å bytte til ergonomisk sittedel etter hvert. Flat liggestilling er visst på vei ut? Jeg har vært skeptisk til ergonomisk selv, men hun mente at det var bedre enn flat når barnet bytter fra bag til sittedelen.

Hva var begrunnelsen for at det var bedre da?

For 7 år siden var alt som ikke var full liggestilling ikke anbefalt og nærmest fy fy i følge fysioterapauter. Hva skjedde?

Jeg har lenge vurdert NXT90 vogna, men har hørt dette om den nå. Utrolig dårlig fjæring, så det dumper fælt i kanter og dumper. Knotete å styre solskjerm, må bruke begge hender. Den er hard på bremsen. Ryggen på sittedelen er hard og usmidig.
Hva tror dere om dette? Venninna mi anbefalte meg å tenke nøye gjennom en gang til. Hun angra på at hun brukte så mye penger på denne.

Hva med EJ Super Viking? Ligner litt på NXT90, kanskje noe større? Har bare sett bilder jeg da.
For meg er det også viktig med god plass under, blir ofte gåturer til matbutikken.

Back
Topp