Hvilken vogn skal dere ha?

Hjerteskatten

Elsker forumet
Julibarna 2019
Mener det finnes en diskusjonstråd på dette fra før, men jeg kjører på med en ny.

Jeg var så bestemt på Emmaljunga Nxt90. Nå har jeg derimot tenkt at vi går for Bugaboo Fox. Var nylig på Barnas Hus for kikking og prøvetrilling, og den var en drøm å trille :Heartred Dessuten får jeg plass til den i bilen, og den ser fin ut.

Hvilken vogn skal dere gå for og hvorfor?:D
 
Bruker vognen fra førstemann så då blir det emmaljunga egde duo. Sku eg ha kjøpt ny hadde eg godt for bugaboo fox tror eg. Kan hvere vi invisterer litt i en litt lettere vogn forsiden av for egden er ganake stor og tung vogn men elsker den i beggdelen.
 
Bugaboo fox :)
Har prøvd litt forskjellige nå. Stod mellom bugaboo fox, emmaljunga nxt60 og baby jogger premier til slutt. Kommer nok til å ha babyjogger som reservevogn (barnehagevogn).
På barnas hus tipset hun om at emmaljunga nxt60 er lettere å trille enn nxt90 (for de som vurderer den).
Jeg elsker alt utenom prisen på bugaboo fox :D
 
Sto mellom Emmaljunga NXT90F og Stokke Trailz. Her blir det Trailz da vi syns alle andre vogner er så lave. Liker heldig godt at barnet kommer mer opp i høyden og at vi ikke må bøye oss så langt ned for å plukke opp. Husker jeg syns det var tungt sist når han ble litt større:)
 
Jeg står også mellom Emmaljunga NXT90 og Bugaboo Fox.. mener å huske at de på butikken vi var på sa at Foxens understell var lettere enn Emmaljunga sitt (9 mot 13kg tror jeg..), og er derfor lettere å håndtere for meg som må dra vognen opp og ned trapper på daglig basis.
Begge to går såvidt inni bilen pga hundebur, så vi har litt is i magen og ser om vi finner noen på tilbud/Finn.no.
Problemet er jo at begge vognene er såpass nye at det er vanskelig å finne dem brukt..
 
Bruker vognen fra førstemann så då blir det emmaljunga egde duo. Sku eg ha kjøpt ny hadde eg godt for bugaboo fox tror eg. Kan hvere vi invisterer litt i en litt lettere vogn forsiden av for egden er ganake stor og tung vogn men elsker den i beggdelen.

Egden er litt stor og tung, men babybag en er romslig og fin da :love7
 
Sto mellom Emmaljunga NXT90F og Stokke Trailz. Her blir det Trailz da vi syns alle andre vogner er så lave. Liker heldig godt at barnet kommer mer opp i høyden og at vi ikke må bøye oss så langt ned for å plukke opp. Husker jeg syns det var tungt sist når han ble litt større:)
Flott valg av vogn da :thumleft
 
Det merker jeg også. De fleste brukte vognene som er på salg her, er eldre modeller... :(

Samme her... er jo litt redd for at vi til slutt ender opp med å betale 12.000kr for en ny vogn for å få den vi vil ha :facepalm:
 
Har lyst på Stokke trailz, men får se hva det blir til. Vil helst finne noe på Finn som er fint brukt ;)
 
Samme her... er jo litt redd for at vi til slutt ender opp med å betale 12.000kr for en ny vogn for å få den vi vil ha :facepalm:
Sånn tenker jeg også. Vi har råd til det, men jeg synes likevel det er galskap å bruke så mye penger på en vogn. Særlig med tanke på alt det andre vi også trenger til babyen, som også koster.
 
Sånn tenker jeg også. Vi har råd til det, men jeg synes likevel det er galskap å bruke så mye penger på en vogn. Særlig med tanke på alt det andre vi også trenger til babyen, som også koster.

Ja, vi har råd til det vi også. Men jeg tenker at det er så mye annet vi kan kjøpe brukt, at vi liksom kan spare litt på kostnadene der istedenfor, hvis det blir nødvendig. Har feks kjøpt en Chicco Next2me crib brukt, og sparte over 2000kr på det. Det er bare bilstol og evnt vognen som blir kjøpt nytt av utstyr.
 
Her også står det pr. i dag mellom mellom Emmaljunga NXT90F og Stokke Trailz. Men det er bare ut fra det jeg har kikket på via internett. Må gå å teste noen vogner før jeg bestemmer meg...:rolleyes:

11 år siden sist vi kjøpte vogn, mye har forandret seg! :hilarious::wideyed:
 
Her også står det pr. i dag mellom mellom Emmaljunga NXT90F og Stokke Trailz. Men det er bare ut fra det jeg har kikket på via internett. Må gå å teste noen vogner før jeg bestemmer meg...:rolleyes:

11 år siden sist vi kjøpte vogn, mye har forandret seg! :hilarious::wideyed:
Ja, det vil jeg tro!! :hilarious: Mye nytt siden 2013 også, sist jeg kjøpte vogn...

Anbefaler å ta en tur til vognbutikken for å se og trille litt på vognene der, da finner du nok ut hva du liker og kan sammenligne favorittene dine. :)
 
Vi har Emmaljunga Edge duo etter storesøster.
+ Romslig bagdel (spesielt greit når sommerbabyen har vokst litt og man skal ha plass til en vinterpose i.
+ Solid vogn
+ En liten «rygg» i bagdel som gjør at en utålmodig baby kan komme litt høyere opp for å se litt
+ Sportsdelen kan være vendt mot den som triller. Ikke alle barn liker å se mange ukjente mennesker eller store lastebiler komme mot dem.
+ Romslig sportsdel, med fotbrett og vegger (slik at f.eks smokker ikke faller så lett ut).
+ Ryggen i sportsdelen kan legges helt ned
- Stor og tung

Fordi Emmaljungaen er så stor og tung, har vi kjøpt en Babyjogger City Elite også. Den er høyere, mindre og lettere.
Kommer nok til å veksle mellom de to vognene når vinteren kommer og når vi skal bruke sportsdelen.
 
Back
Topp