Hvilken vei ligger babyene deres nå?

Drammen er et steinkast unna. Men hvordan gjør man det om man ønsker vurdering på et annet sykehus? Slitt gammelt sykehus, men tar heller det enn evt sereføtsel.
Jeg kan vel ikke bare ringe Drammen å si jeg vil ha keisersnitt? vet du noe om hvordan man gjør det om man ønsker å spørre et annet sykehus ?
Du får velge Drammen så kanskje vi ender opp å føde samtidig siden terminen vår er ganske likt[emoji1]
 
Var hos jm i dag og ho meinte han låg med hovudet ned, men at han fortsatt hadde god plass til å snu seg. Er i veke 33. Skal på ny kontroll i veke 36, om han er snudd seg til seteleie då blir det kontroll på sjukehus. Så trur ikkje det er noko grunn til å beskymre seg for dei som ikkje har snudd seg enda.
 
Du får velge Drammen så kanskje vi ender opp å føde samtidig siden terminen vår er ganske likt[emoji1]
Det hadde vært morro :D jeg blir å fri til Drammen om Tønsberg setter seg på bakbeina angående keisersnitt om han ikke snur seg:angelic:

Jeg har en «slu» plan da :smiley-bounce012 hvis jeg nekter å ta pelvimentri/bekkenmåling, ja da får de ikke skjekket om det er plass. Da må de vel gi keisersnitt xsmile9
Håper han snur seg, å opplevde en vanlig fødsel er jo litt av mammadrømmen
 
Min lille gutt ligger i tverrleie og har gjort det ganske lenge tror jeg. All hikking har foregått på høyre side av magen i en måneds tid, og kan tydelig kjenne hodeformen under mageskinnet :woot: Tror han ligger som en banan med ryggen nedi bekkenet og hodet på høyre side, stumpen på venstre. :dance011Håper det snart blir for trangt for han å ligge sånn:rolleyes: Vil ha han i hodeleie, takk!
 
Min ligger med hodet godt plantet ned i bekkenet med ryggen på høyre side, rumpa opp i ribbebeina og beina ut mot venstre side ☺️ Har vært på ultralyd i dag, så derfor jeg vet det så detaljert ☺️
 
Min ligger me hodet ned, ryggen på venstre side og beina som sparker på høyre side. :)
 
Var hos jordmor i dag. Ligger med hodet godt ned i bekkenet, så nå håper jeg hun blir slik til hun skal ut...
 
Drammen er et steinkast unna. Men hvordan gjør man det om man ønsker vurdering på et annet sykehus? Slitt gammelt sykehus, men tar heller det enn evt sereføtsel.
Jeg kan vel ikke bare ringe Drammen å si jeg vil ha keisersnitt? vet du noe om hvordan man gjør det om man ønsker å spørre et annet sykehus ?

Står det ikke noe inne på HELFO sine sider ang bytte av sykehus? :)
 
Hodet er ned, ryggen opp langs høyre siden og beina til venstre! Kjenner masse spark og dytt samme sted nå [emoji173]️
 
Ligger med hodet ned her;) håper det holder seg sånn!
 
Hodeleie fra uke 25. Nå er jeg 30 uker på vei, og var på UL igår og det er samme stillingen til babyen.
 
Ho sitter med hodet opp og beina lekende der nede.
 
I hodeleie trodde jordmor, men virket ikke helt sikker. Får se på kontroll om tre uker. :)
 
Kjennes ut som hun ligger på tvers. Når jeg ligger på siden så trykker hun magen mot senga og det buler ut på andre siden
 
Hodet ned her også - 30+3 i dag; noen som har tall på hvor stor sjansen er for at han snur srg igjen....?
 
Jeg har absolutt ikke lyst til å forsøke setefødsel :( jeg tar ingen sjangser med helsen og sikkerheten til min friske lille gutt.

Desverre, det lille jeg har hørt om sykehuset i vestfolds rutiner med setefødsel, er at er bekkene stort nok får du ikke noe valg. Da blir det fødsel enten du liker det eller ei. Huff
Hva i all verden skal jeg gjøre som mor om helsevesenet bestemmer noe jeg ikke er enig i?
Jeg vil heller ha planlagt keisersnitt enn hastekeisersnitt eller å sette babyen i risiko.
Det beste hadde jo vært om han snudde seg rett vei:angelic: da kjenner jeg mer tydelige bevegelse også istedfor svake. Håper han tar til fornuft snart

Jeg håper jordmor kan trygge deg på at du får bli med på å velge her! Hvis ikke, så ville jeg kreve at de journalfører at du har et sterkt ønske om pks hvis han fortsatt ligger i seteleie når det nærmer seg, fordi du er redd for at det skal tilstøte ham noe ved en setefødsel (og kanskje fordi du er redd for din egen sinnstilstand under en setefødsel?!). Hvis de må skrive ned i journalen at mor er uenig i avgjørelsen og hvorfor, så tenker jeg det sitter lenger inne hos dem å påtvinge deg en setefødsel. Hvis de fortsatt insisterer, så ville jeg valgt et annet sykehus, evt fått en uttalelse fra fødselslege ved et annet sykehus om at de anbefaler pks, da vil de heller ikke tørre å tvinge deg (regner det vil få større implikasjoner for dem hvis noe går galt).
 
Jeg håper jordmor kan trygge deg på at du får bli med på å velge her! Hvis ikke, så ville jeg kreve at de journalfører at du har et sterkt ønske om pks hvis han fortsatt ligger i seteleie når det nærmer seg, fordi du er redd for at det skal tilstøte ham noe ved en setefødsel (og kanskje fordi du er redd for din egen sinnstilstand under en setefødsel?!). Hvis de må skrive ned i journalen at mor er uenig i avgjørelsen og hvorfor, så tenker jeg det sitter lenger inne hos dem å påtvinge deg en setefødsel. Hvis de fortsatt insisterer, så ville jeg valgt et annet sykehus, evt fått en uttalelse fra fødselslege ved et annet sykehus om at de anbefaler pks, da vil de heller ikke tørre å tvinge deg (regner det vil få større implikasjoner for dem hvis noe går galt).

Jeg skal sloss for å unngå setefødsel. Omså jeg må fly halve landet hjem der faren min er lege og brodern er kirurg. Håper virkelig at fødselspresset er så høyt her at det blir til det:(

MEN en svak av optimisme. En av legene på jobb kjente på magen og trodde hodet nå var nede :angelic: Babyer er ikke deres felt og ekspertise, så han ba meg ta det med en knype salt. Håper det stemmer, og håper han ikke minst holder seg i den stillingen :)
 
Nå har tvilling nr 2 tatt salto og lagt seg med hode ned, han også! Så selvom legene mente at hode - sete var beste mulighet for dem, så er jeg samtidig lettet for at han la seg med hodet ned. Satser på en fin fødsel uten komplikasjoner, så de slipper å hente ham ut etter hodet...!
 
Back
Topp