Hvilken vei ligger babyene deres nå?

Han lå med hodet ned på torsdag når jeg fikk ul hos legen min og det tror jeg han gjør enda, kjenner hikke helt nede i magen. Er 30 uker i dag. Håper ikke han snur seg, men han har nok god plass til det enda siden han er fjerde mann [emoji28]
 
Jeg er 30+2 og var på ultralyd i dag. Babyen min ligger med hodet ned. Det var som jeg trodde da jeg synes å ha kjent hikking nede i bekkenet. :) Han hadde veldig stort hodet med tanke på hvor langt jeg er kommet og det bekymrer meg litt ift fødselen :bag:
 
Jeg har absolutt ikke lyst til å forsøke setefødsel :( jeg tar ingen sjangser med helsen og sikkerheten til min friske lille gutt.

Desverre, det lille jeg har hørt om sykehuset i vestfolds rutiner med setefødsel, er at er bekkene stort nok får du ikke noe valg. Da blir det fødsel enten du liker det eller ei. Huff
Hva i all verden skal jeg gjøre som mor om helsevesenet bestemmer noe jeg ikke er enig i?
Jeg vil heller ha planlagt keisersnitt enn hastekeisersnitt eller å sette babyen i risiko.
Det beste hadde jo vært om han snudde seg rett vei:angelic: da kjenner jeg mer tydelige bevegelse også istedfor svake. Håper han tar til fornuft snart
Er det sant? At man ikke har noe valg mtp setefødsel og sykehuset i Vestfold? Jeg nekter setefødsel, det må jeg ta opp med jordmor neste gang!

Var også på sjekk idag. Min lille (store) gutt ligger på 2100g med hodet ned, han får bare holde seg den veien altså, ingen valg!
 
Forrige uke lå han med hodet ned, kjennes som han gjør det enda. :)
Skal til jordmor på mandag så da får jeg vel vite hvordan han ligger fremdeles.
 
Jeg har absolutt ikke lyst til å forsøke setefødsel :( jeg tar ingen sjangser med helsen og sikkerheten til min friske lille gutt.

Desverre, det lille jeg har hørt om sykehuset i vestfolds rutiner med setefødsel, er at er bekkene stort nok får du ikke noe valg. Da blir det fødsel enten du liker det eller ei. Huff
Hva i all verden skal jeg gjøre som mor om helsevesenet bestemmer noe jeg ikke er enig i?
Jeg vil heller ha planlagt keisersnitt enn hastekeisersnitt eller å sette babyen i risiko.
Det beste hadde jo vært om han snudde seg rett vei:angelic: da kjenner jeg mer tydelige bevegelse også istedfor svake. Håper han tar til fornuft snart
Jeg ville snakket med jm om hvordan det blir i forhold til ks hvis han ikke snur seg..og om de da sier du ikke kan velge ville jeg byttet sykehus siden det er vel fritt sykehusvalg?og om det da skulle bli planlagt ks gjør det kanskje ikke noe om det blir lenger reisevei?(har selv bare erfaring med ahus og var vrldig fornøyd sist)..føler det blir helt feil om de tvinger noen til en fødsel slik de ikke ønsker selv!Som jeg har skjønt det her i Danmark hvor vi bor nå,så er det ikke så vanlig å praktisere setefødsel..det kan jo helt sikkert gå kjempe fint,men burde være opp til den fødende å bestemme om man vil presse ut babyen med «bena først»(jeg personlig hadde ikke turt det)!håper du får noen svar fra jm:)
 
Er det sant? At man ikke har noe valg mtp setefødsel og sykehuset i Vestfold? Jeg nekter setefødsel, det må jeg ta opp med jordmor neste gang!

Var også på sjekk idag. Min lille (store) gutt ligger på 2100g med hodet ned, han får bare holde seg den veien altså, ingen valg!

Det er det en kollega som har hatt barn i seteleie sa til meg iallefall :( at bekkene var stort nok og da fikk hun ingen valg. Hun måtte prøve.
Jeg skal høre med min jordmor neste gang jeg ser henne. Håper lille har snudd seg til da, og at hun forstår min frykt
 
Virker som at min lille tass er den eneste her som er for lat til å snu seg haha :laughing002 jeg da det til han, at nå har alle andre på hans alder snudd seg. Så får vi se om han hører på meg
 
Tror hun sitter, men er ikke sikker. Stresser ikke før siste mnd eller noe sånt. Setefødsel er uaktuelt da begge mine hittil fødte barn har vært over 4 kg.
 
Det er det en kollega som har hatt barn i seteleie sa til meg iallefall :( at bekkene var stort nok og da fikk hun ingen valg. Hun måtte prøve.
Jeg skal høre med min jordmor neste gang jeg ser henne. Håper lille har snudd seg til da, og at hun forstår min frykt
Får krysse fingrene for at han snur seg[emoji170]
 
Jeg skjønner ikke helt hvordan min ligger jeg.. Det buler både her og der, men skjønner ikke hva som er rompe og hva som er hode... Lå i seteleie før jul, men jeg synes det snus å vendes hele tiden. Må snakke med jordmor neste gang om hva som skjer ved evt. seteleie. Har ikke kjempelyst på keisersnitt, men har heller ikke spesielt lyst på setefødsel..
 
I følge JM sitter jenta mi enda, men det betydde ikke st det var noe å bekymre seg for enda[emoji4] satser på hun snur seg!
 
Mine to ligger sånn at førstemann, tvilling 1, ligger med hode ned. Tvilling 2 med rumpa ned. Perfekt for tvillingfødsel, har jeg fått beskjed om [emoji28] Hvis tvilling 1 hadde ligget med rumpa først, ville det blir keisersnitt. Men siden han ligger riktig, og baner vei for nr 2, så er de glad nr 2 er i sete. Da kan de visstnok inn og hente ham etter beina hvis han ikke kommer av seg selv... [emoji28][emoji85]

Sånn ligger disse også[emoji1405][emoji1405] Sikkert behagelig å sparke hverandre i ansiktet heletiden[emoji85]
 
Det er det en kollega som har hatt barn i seteleie sa til meg iallefall :( at bekkene var stort nok og da fikk hun ingen valg. Hun måtte prøve.
Jeg skal høre med min jordmor neste gang jeg ser henne. Håper lille har snudd seg til da, og at hun forstår min frykt

De er visste veldig sære på keisersnitt i Tønsberg. Vet om flere som byttet til Drammen for å slippe setefødsel. Men da får du vel kanskje litt lang vei? Mulig Porsgrunn er greiere?[emoji4]
 
Virker som at min lille tass er den eneste her som er for lat til å snu seg haha :laughing002 jeg da det til han, at nå har alle andre på hans alder snudd seg. Så får vi se om han hører på meg
Det er nok ikke bare din som ikke ligger med hodet ned, det er maaange uker igjen før du trenger stresse med leie, tror det er i uke 36 de begynner å stresse med det...
 
Sånn ligger disse også[emoji1405][emoji1405] Sikkert behagelig å sparke hverandre i ansiktet heletiden[emoji85]

[emoji23] Det tror jeg også, ja! Godt de ligger i hver sin vannpose, det beskyttet vel litt? [emoji23][emoji111]️
Hvordan går det med deg??
 
De er visste veldig sære på keisersnitt i Tønsberg. Vet om flere som byttet til Drammen for å slippe setefødsel. Men da får du vel kanskje litt lang vei? Mulig Porsgrunn er greiere?[emoji4]
Drammen er et steinkast unna. Men hvordan gjør man det om man ønsker vurdering på et annet sykehus? Slitt gammelt sykehus, men tar heller det enn evt sereføtsel.
Jeg kan vel ikke bare ringe Drammen å si jeg vil ha keisersnitt? vet du noe om hvordan man gjør det om man ønsker å spørre et annet sykehus ?
 
Min lille ligger med hodet ned og det har hun gjort siden uke 24 omtrent.
 
Jeg skjønner ikke helt hvordan min ligger jeg.. Det buler både her og der, men skjønner ikke hva som er rompe og hva som er hode... Lå i seteleie før jul, men jeg synes det snus å vendes hele tiden. Må snakke med jordmor neste gang om hva som skjer ved evt. seteleie. Har ikke kjempelyst på keisersnitt, men har heller ikke spesielt lyst på setefødsel..
Jeg skjønner det ikke jeg heller - var ultralyd forrige uke som forklarte hva som er hvor. Men det sparker på samme sted stort sett hele tiden (rundt blæra) så da tror jeg ikke hun har snudd seg.
 
[emoji23] Det tror jeg også, ja! Godt de ligger i hver sin vannpose, det beskyttet vel litt? [emoji23][emoji111]️
Hvordan går det med deg??

Får håpe posen beskytter litt, ellers kommer de vel ut gule og blå med kuler[emoji23]
Det går bra med meg. Vet ikke før i ettermiddag hva som skjer. Skal ta en prøve for å se om det er sannsynlig at fødselen starter innen en uke[emoji51] Også skal jeg ta lungemodningssprøyte nr to. Håper jeg kommer hjem før gutta kommer[emoji4] Hvordan går det med deg?[emoji1405][emoji1405]
 
Drammen er et steinkast unna. Men hvordan gjør man det om man ønsker vurdering på et annet sykehus? Slitt gammelt sykehus, men tar heller det enn evt sereføtsel.
Jeg kan vel ikke bare ringe Drammen å si jeg vil ha keisersnitt? vet du noe om hvordan man gjør det om man ønsker å spørre et annet sykehus ?

Vet ikke hvordan du praktisk endrer sykehus[emoji51] Men det er jo fritt sykehusvalg så det burde gå. Hun ene jeg vet om hadde to fødsler i Tønsberg som var litt vriene, med tvillinger søkte hun fødeplass i Drammen for å slippe hastekeisersnitt for 3 gang..
 
Back
Topp