Hvilken vei ligger babyene deres nå?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvilken vei ligger babyen deres nå :happy:?

Jeg var på UL sjekk i dag etter et stygt fall forige uke. Er i uke 32, men ha ligger altså med hodet opp :eek: og beina opp mot ansiktet :laughing002 ikke rart man ikke kjenner tydelige sprark.
Han fikk klar beskjed av jordmor og legen å snu seg :D så får vi se om han hører på dem.
Ellers var han helt frisk og 2kg blank :happy:
 
Så kjekt å få vite at han er 2 kg. Det høyres jo sunt & friskt ut.[emoji7] Bra at alt går bra med deg. Den siste veka har eg for første gang kjent føtter rett under brystene, og hikkingen kjenner eg rydelig stor runding ved skambeinet. Er førstegangs 30+0 idag. Håper din snur seg snart [emoji1] Mi tumler rundt litt enda, men det er vel normalt.
 
Min lå i hodeleie for et par uker siden, men i dag har han tromlet fælt inni der, så lurer på om han ikke har snudd seg.
 
Jm trodde hun lå med hodet ned for nesten 2 uker siden.
Har ny kontroll om 2,5 uke med ul. Spent!
 
Min lå i hodeleie rett før jul, med ryggen opp langs min høyre side. Tror hun ligger sånn fortsatt, men jeg er ganske dårlig på å forstå hva som er hva, så mulig jeg tar feil :)
 
Min lå i hodeleie rett før jul, med ryggen opp langs min høyre side. Tror hun ligger sånn fortsatt, men jeg er ganske dårlig på å forstå hva som er hva, så mulig jeg tar feil :)

Godt å høre at vi er flere som ikke har full kontroll på hvordan babyer ligger. Jeg klemmer og trykker og prøver å forstå hva som er hva, men rumpe og hode kjennes ganske så likt ut ;) Haha!
 
Min har ligget i hodeleie i noen uker nå. Skal til kontroll og ultralyd på onsdag så får vi se. Men ganske sikker på at han fortsatt ligger i hodeleie for han sparker og herjer like mye øverst i magen. Og mener at jeg kjenner hodet "grave" seg foran i bekkenet:p Smertefult kan man si[emoji173]
 
Godt å høre at vi er flere som ikke har full kontroll på hvordan babyer ligger. Jeg klemmer og trykker og prøver å forstå hva som er hva, men rumpe og hode kjennes ganske så likt ut ;) Haha!
Skulle tro man hadde litt mer peil med fjerde barnet, men den gang ei!
 
Så kjekt å få vite at han er 2 kg. Det høyres jo sunt & friskt ut.[emoji7] Bra at alt går bra med deg. Den siste veka har eg for første gang kjent føtter rett under brystene, og hikkingen kjenner eg rydelig stor runding ved skambeinet. Er førstegangs 30+0 idag. Håper din snur seg snart [emoji1] Mi tumler rundt litt enda, men det er vel normalt.

Takk takk :happy: ja 2 kg er helt som han skal være :) ingen vekst avvik verken ene eller andre veien:D trivdes godt og var nyskjerrig og kvikk. Sånn sett var det «bra» at jeg datt på torsdag, det gjorde at jeg fikk denne ekstra ultralyden i dag.

Ja er dumt at han ikke ligger opp ned nå :( samtidig skjønner jeg han litt da, kan jo ikke være behagelig å ligge opp ned i flere uker :laughing002 det hadde ikke jeg likt å gjort. Men håper han snur set snart, og at jeg får mulighet for keisersnitt om han ikke snur seg. Setefødsel, og første barnet, er noe jeg frykter
 
Ser ut som dere har babyer som har vært smart nok å snudd seg :) min lå med hode ned i uke 28, men lå bare slik et par dager før han snudde seg med hodet opp igjen den sniken. Skjønner han litt da, sikkert ikke gøy å ligge opp ned haha.

Noen som vet noe om hva som er vanlig anngående forløsning hos de babyer som ikke snur seg? Får man velge selv? Jeg vil ikke prøve meg på fødsel om han ikke snur seg, har familiemedlem skadet for livet i setefødsel :( ønsker i såfall keisersnitt
 
Her ligger han i seteleie[emoji4] men stresser ikke med det enda, er bare 28+5
 
Hun har lagt seg med hodet ned, og har ligget slik siden før jul[emoji4]
 
Har ikke peil. Med de to andre var det tydelig. Men tror det er spark i ribbeina. Lå med hodet ned for snart 3 uker siden.
 
Ser ut som dere har babyer som har vært smart nok å snudd seg :) min lå med hode ned i uke 28, men lå bare slik et par dager før han snudde seg med hodet opp igjen den sniken. Skjønner han litt da, sikkert ikke gøy å ligge opp ned haha.

Noen som vet noe om hva som er vanlig anngående forløsning hos de babyer som ikke snur seg? Får man velge selv? Jeg vil ikke prøve meg på fødsel om han ikke snur seg, har familiemedlem skadet for livet i setefødsel :( ønsker i såfall keisersnitt
De røntger bekkenet for å de om det er stort nok og gjør ul for å se om de to går opp. Mener de at du kan føde vaginalt vil de prøve å presse deg til det, siden de gjerne vil opprettholde kompetansen på setefødseler. Hvor skal du føde? De gjør ikke setefødseler på fødestuene, du må fødeavdeling. Og ca 40% av de som prøver seg på setefødsel ender med hastesnitt underveis.
 
Ser ut som dere har babyer som har vært smart nok å snudd seg :) min lå med hode ned i uke 28, men lå bare slik et par dager før han snudde seg med hodet opp igjen den sniken. Skjønner han litt da, sikkert ikke gøy å ligge opp ned haha.

Noen som vet noe om hva som er vanlig anngående forløsning hos de babyer som ikke snur seg? Får man velge selv? Jeg vil ikke prøve meg på fødsel om han ikke snur seg, har familiemedlem skadet for livet i setefødsel :( ønsker i såfall keisersnitt

Var på sykehuset (Bodø) for noen dager siden, ble snakk om seteleie, og fikk da vite at jeg kan velge keisersnitt om den ikke snur seg. Men er jo god tid enda. De ønsket jo at jeg eventuelt skulle føde i seteleie, men jeg forsto det slik at det var mitt valg. Veldig glad for det!
 
Mine to ligger sånn at førstemann, tvilling 1, ligger med hode ned. Tvilling 2 med rumpa ned. Perfekt for tvillingfødsel, har jeg fått beskjed om [emoji28] Hvis tvilling 1 hadde ligget med rumpa først, ville det blir keisersnitt. Men siden han ligger riktig, og baner vei for nr 2, så er de glad nr 2 er i sete. Da kan de visstnok inn og hente ham etter beina hvis han ikke kommer av seg selv... [emoji28][emoji85]
 
Jeg har morkaka framme så aner ikke hvordan hun ligger[emoji6] Er i uke 30 nå så håper det blir mulig å kjenne etterhvert.
 
Er i uke 32 og hun har ligget med hodet ned siden midten av desember..merket den dagen hele magen snudde seg rundt..i helgen tror jeg kanskje hun snudde seg opp/og ned igjen..føltes ihvertfall sånn..skal på 3d ul igjen på torsdag,så får se;) håper han vil snu seg med hodet ned snart da..ellers tror jeg ikke de har lov å presse deg til setefødsel om du ikke ønsker det..ville selv valgt keisersnitt om jeg sto i situasjon setefødsel,da jeg er redd komplikasjoner!
 
Jeg har absolutt ikke lyst til å forsøke setefødsel :( jeg tar ingen sjangser med helsen og sikkerheten til min friske lille gutt.

Desverre, det lille jeg har hørt om sykehuset i vestfolds rutiner med setefødsel, er at er bekkene stort nok får du ikke noe valg. Da blir det fødsel enten du liker det eller ei. Huff
Hva i all verden skal jeg gjøre som mor om helsevesenet bestemmer noe jeg ikke er enig i?
Jeg vil heller ha planlagt keisersnitt enn hastekeisersnitt eller å sette babyen i risiko.
Det beste hadde jo vært om han snudde seg rett vei:angelic: da kjenner jeg mer tydelige bevegelse også istedfor svake. Håper han tar til fornuft snart
 
Jeg har absolutt ikke lyst til å forsøke setefødsel :( jeg tar ingen sjangser med helsen og sikkerheten til min friske lille gutt.

Desverre, det lille jeg har hørt om sykehuset i vestfolds rutiner med setefødsel, er at er bekkene stort nok får du ikke noe valg. Da blir det fødsel enten du liker det eller ei. Huff
Hva i all verden skal jeg gjøre som mor om helsevesenet bestemmer noe jeg ikke er enig i?
Jeg vil heller ha planlagt keisersnitt enn hastekeisersnitt eller å sette babyen i risiko.
Det beste hadde jo vært om han snudde seg rett vei:angelic: da kjenner jeg mer tydelige bevegelse også istedfor svake. Håper han tar til fornuft snart
Word! Min ligger også i seteleie og har morkaka foran. Krysser fingrene for at hun kommer på bedre tanker. Jeg skal egentlig føde på ABC - men det blir jo kansellert om det er seteleie. Jeg vil heller ikke føde i seteleie men har venninner som har "fått velge" og de har forberedt meg på at man virkelig må stå på krava om du skal få planlagt keisersnitt. Så jeg forbereder meg mentalt på å kvesse klørne..
 
Back
Topp