hvilken prevensjon. ..

Prøver Cerazette nå i første omgang, får se hvordan jeg reagerer på den. Virker ok hittil (2 uker), men litt småblødninger. Er ikke ivrig på verken spiral, sprøyte eller stav.. :-P

Prøver Cerazette nå i første omgang, får se hvordan jeg reagerer på den. Virker ok hittil (2 uker), men litt småblødninger. Er ikke ivrig på verken spiral, sprøyte eller stav.. :-P
Det jeg å, men småblødninger som deg.... Utrolig irriterende!!!

Ingenting, vil ikke klusse til noe siden vi skal ha to tette:)

Har du valgt og hvorfor?
Har fortsatt ikke ordnet med det. Jeg skal ikke ha spiral.Det har jeg hatt før.

Cerazette hittils, ikke kommet meg til å bestille time for spiral.
Hvorfor vil du ikke ha spiral?
Har blødd i ca to uker hittils. Endelig fått litt pause. Får vi se hvor lang tid det tar før jævelskapen er tilbake igjen :p

Cerazette fram til jeg kan få satt inn spiral.. Legen setter ikke inn spiral før tidligst 12 uker etter fødsel, så jeg har fått time i mai for innsetting :) Usikker på om jeg skal ha flere barn, blir uansett en del år til så da er det greit med spiral :)

Cerazette hittils, ikke kommet meg til å bestille time for spiral.
Hvorfor vil du ikke ha spiral?
Har blødd i ca to uker hittils. Endelig fått litt pause. Får vi se hvor lang tid det tar før jævelskapen er tilbake igjen :p

Var jo fornøyd med spiral. Men siste året jeg hadde den fikk jeg vondt under samleie. Og sambo kjente den. Kunne selvsagt gjort noe med det om jeg hadde satt inn ny nå å fått likt problemer. Men jeg vil prøve noe annet og helst noe jeg slipper å ja oppi underlivet.

Jeg vil prøve den Natural Cycles, men tror det er best å vente til mensen kommer først. Så blir det skikkelig :) Vil ikke ha noe hormongreier.

Jeg valgte p-stav denne gangen, men klør helt vanvittig på innstikkstedet! Og blødd 1 uke nå, så får se hvor lenge blødningen varer før jeg evt gjør noe med den. Tidligere brukt Cerazette, da de var de eneste pillene jeg tålte, og som jeg ikke fikk blødninger av. Sliter med sterke smerter, og det aller beste er å slippe det helt. Tidligere også prøvd BabyComp, men pga veldig uregelmessige sykluser funket det dårlig...

Brukte cerazette frem til innsetting av hormonspiral. Helt ok, men litt styr å huske. Har nå tre barn, hormonspiral virket sikkert, rimelig i lengden, slipper å tenke på noe spesielt.. Mindre blødninger etter de første tre mnd..
Har tidligere prøvd P-ring, P-stav og P-plaster i tillegg til P-piller. P-plaster kjekkest :-) men løsnet litt iblant, og kødde bittelitt.

Jeg har satt inn kobberspiral fordi jeg ikke tåler så godt hormoner og heller ikke ønsker å "tukle" så mye med systemet:-) Hørt om mange som får kraftigere og lengre perioder med menstruasjon, så jeg er veldig spent på hvordan det blir for meg!

Det er en app (haha) som du noterer inn mensdager og dagens temp i munnen. Følger med tempmåler. Etter en stund blir appen kjent med din syklus og gir deg grønne dager på de dagene det er lik null sjanse å bli gravid. Du kan jo Google og undersøke. Leste om dden på bloggen til casa kaos. :-)

begynte på cerazette for en uke siden. Hadde hormonspiral tidligere og var godt fornøyd med det. Ingen blødninger og ingenting å huske på:) ble piller nå for tenker at vi skal prøve på en til når vesla er ett år. hadde det vært helt opp til meg hadde vi droppet prevensjon og latt naturen gå sin gang :p meeeen mannen var ikke helt enig i det gitt ;)

Det er en app (haha) som du noterer inn mensdager og dagens temp i munnen. Følger med tempmåler. Etter en stund blir appen kjent med din syklus og gir deg grønne dager på de dagene det er lik null sjanse å bli gravid. Du kan jo Google og undersøke. Leste om dden på bloggen til casa kaos. :)
oi, det må jeg sjekke ut! veldig klar for å finne noe uten hormoner, jeg tåler det ikke... og kondom er kjedelig i lengden.. poenget er bare at det må fungere, for vi skal ikke ha flere barn med det første :stop:

oi, det må jeg sjekke ut! veldig klar for å finne noe uten hormoner, jeg tåler det ikke... og kondom er kjedelig i lengden.. poenget er bare at det må fungere, for vi skal ikke ha flere barn med det første :stop:
Skjønner! Gleder meg til å starte selv, men tror ikke kroppen er helt tilbakestilt før jeg får mensen.

Fikk satt inn hormonspiralen min i dag. Null stress egentlig. Men viste seg at jeg har bakovervendt livmor så hun slet litt med å måle og finne riktig plassering. Måtte gå inn med tang og dra i ting, da var det litt ubehagelig :p kjente ikke en gang når hun satte spiralen på plass selv om hun gjorde det to ganger. Ble svimmel og kvalm etter og holdt på å gå i bakken, men det gikk fort over. Nå kjenner jeg absolutt ingenting. Håper den funker som den skal, og at jeg slipper mensen helt. :D

Back
Topp