Jeg hadde sendt mail til NAV og spurt om ikke det var noe de kunne gjort for å hjelpe deg, si at du er villig til å prøve forskjellig men pga måten kroppen din fungerer (eller ikke fungerer) så er det vanskelig så det må være tilpasset.
NAV har mange forskjellige bedrifter som de kan plassere deg hos, da tester de restarbeidsevnen din og du har samtaler med dem hvor du forklarer hva som går bra og ikke går bra.
Dersom NAV ikke hjelper deg så send mail til distriktskontoret om svikt ved rutinene deres! Det skal ikke være slik at når man er villig til å prøve, så får man ikke hjelp!
Sesongbetont arbeid er ikke så veldig vanskelig, det er om å gjøre å søke på ting som studenter ville søkt på.
Men sånn telefonselger er også et godt forslag, da sitter man enten inne på et rolig kontor foran en data, eller så kan man jobbe hjemme.
Jeg jobbet i en bokhandel, 5 timer hver mandag. Det var en perfekt jobb for sjefen tilrettela for meg. Jeg fikk i oppgave å holde kortavdelingen ryddig og ren og fylle på, og penner og denslags. Og kundebehandling selvsagt.
Alt av tunge løft, vask av butikk osv tok de andre ansatte seg av, og jeg fikk lov til å sitte på en høy stol bak disken slik at det så ut som om jeg nesten stod.
Nå var jo jeg ufør allerede men jeg hadde jo så lyst til å jobbe og i det minste prøve.
Da jeg jobbet ekstra i jula gikk det dårlig, derimot.. Så, å presse seg er en dårlig ide
Søk etter ekstrahjelpstillinger kanskje? De får lite ansvar og er der egentlig bare for å holde butikken åpen..