Hvilken jobb passer meg?

Nå varierer det kanskje litt fra sted til sted, men her jeg bor er det innimellom mindre bedrifter som søker etter resepsjonister og/eller kantinemedarbeidere til relativt enkelt arbeid (tilberede lunsj, sende fakturaer og ta telefonen) i mindre stillinger. De stiller sjeldent krav til utdanning. Kanskje noe sånt hadde vært noe?

Du kan tette hull på CV med graviditet (altså komplisert svangerskap) og permisjon

Jeg hadde sendt mail til NAV og spurt om ikke det var noe de kunne gjort for å hjelpe deg, si at du er villig til å prøve forskjellig men pga måten kroppen din fungerer (eller ikke fungerer) så er det vanskelig så det må være tilpasset.
NAV har mange forskjellige bedrifter som de kan plassere deg hos, da tester de restarbeidsevnen din og du har samtaler med dem hvor du forklarer hva som går bra og ikke går bra.
Dersom NAV ikke hjelper deg så send mail til distriktskontoret om svikt ved rutinene deres! Det skal ikke være slik at når man er villig til å prøve, så får man ikke hjelp!

Sesongbetont arbeid er ikke så veldig vanskelig, det er om å gjøre å søke på ting som studenter ville søkt på.
Men sånn telefonselger er også et godt forslag, da sitter man enten inne på et rolig kontor foran en data, eller så kan man jobbe hjemme.

Jeg jobbet i en bokhandel, 5 timer hver mandag. Det var en perfekt jobb for sjefen tilrettela for meg. Jeg fikk i oppgave å holde kortavdelingen ryddig og ren og fylle på, og penner og denslags. Og kundebehandling selvsagt.
Alt av tunge løft, vask av butikk osv tok de andre ansatte seg av, og jeg fikk lov til å sitte på en høy stol bak disken slik at det så ut som om jeg nesten stod.
Nå var jo jeg ufør allerede men jeg hadde jo så lyst til å jobbe og i det minste prøve.
Da jeg jobbet ekstra i jula gikk det dårlig, derimot.. Så, å presse seg er en dårlig ide :P

Søk etter ekstrahjelpstillinger kanskje? De får lite ansvar og er der egentlig bare for å holde butikken åpen..

Har vært gjennom d samme som du.. Utrolig kor lite hjelp man får fra nav.. Mest variert jobb trur æ vil være på en skole.. Nav betaler ikke uten videre utdanning hvis dem ikke vet om du klarer jobben 100%.. Derfor ble d aldri utdanning på mæ.. D nav kan gjøre å plassere dæ til arbeidsutprøving.. Da får du testa en periode d du kunne tenkt dæ å gjøre, og da fortsetter du bare å få penga fra nav. Hvis du klarer 100% så får du utdanning. Andre ting du kunne prate med legen din om er å få komme inn til Smerteklinikk for å lære å takle smertan.. Og opptrening for at du kan finne en måte å balansere mellom å slappe av løpet av dagen at kreftene fordeles utover dagen istedenfor at du bruker all energien i starten av dagen.. Og at du bynner å trene, for å trene opp musklan og forebygge skjelettplager. Æ gå opp til slutt med nav og fant mæ kontorarbeid. Sliter innimellom men d går bra.. Vet at æ ikke klarer d uendelig men jo lengre, jo bedre pensjon.. Så var d viktig for mæ å finne enten kommunal eller statlig jobb for når æ blir ufør så har æ mer å gå på enn at æ ville jobbe privat..

Jeg er på kontor nå. Har praksisplass der lønnen kommer fra nav, og håper på at de vil ansette meg i en fast stilling etterhvert :)

H.ar gått på aap i 3,5år, etter å ha vært sykemeldt ett år. og så ble det pause i den når permisjonen min startet. Nå er den snart ferdig, og jeg må søke gjenopptak av aap.. Skulle veldig gjerne hatt en jobb jeg kan fungere i, for jeg savner det sosiale - og mer lønn enn minstesatsen jeg får fra nav..
Etter min erfaring, så bryr ikke nav seg om hva legene sier :(
Skjønner godt at du savner det sosiale. Hvis legen mener du har lite restarbeidsevne så burde de søke ufør for deg f.eks. 50 %, da kan du også jobbe litt, og da anbefaler jeg en kontorjobb. Du har jo telefonsalg og sånt, da er det jo mulig å få mye deltid og ofte kan man bestemme selv litt hvordan man vil jobbe. Risken her er at det er lite fastlønn (hvis det er noe i det hele tatt) og mye provisjon. Det kan være risikabelt.
Rart at ikke NAV har tilbudt deg noe hjelp for å få deg tilbake i jobb når du har gått så lenge på AAP. Jeg har vært sykemeldt i ett år og har fått tilbud om trening på idrettens helsesenter bl.a. Tydeligvis forskjell på kontorer. Hva hvis du ber om ny saksbehandler?

Må bare si at det å værr helsesekretær på et legekontor er både stressende og høyt tempo til tider!

Hvordan fungerer det i praksis? Er det lønn etter hvor mye man da selger?

Kommer ann på hvor du jobber. Vi hadde timelønn. Med mulighet for bonus om vi solgte bra. Men vi dreiv i all hovedsak med kundeservice da.
Men om du sliter med leddene så er vel ikke masse data skriving ideelt? Jeg sliter med fingrene og håndledd, og det blir mye verre dem dagene jeg har skrevet mye på data eller tlf feks. Så spørs jo hvilke områder du opplever som smertefulle.

Skjønner godt at du savner det sosiale. Hvis legen mener du har lite restarbeidsevne så burde de søke ufør for deg f.eks. 50 %, da kan du også jobbe litt, og da anbefaler jeg en kontorjobb. Du har jo telefonsalg og sånt, da er det jo mulig å få mye deltid og ofte kan man bestemme selv litt hvordan man vil jobbe. Risken her er at det er lite fastlønn (hvis det er noe i det hele tatt) og mye provisjon. Det kan være risikabelt.
Rart at ikke NAV har tilbudt deg noe hjelp for å få deg tilbake i jobb når du har gått så lenge på AAP. Jeg har vært sykemeldt i ett år og har fått tilbud om trening på idrettens helsesenter bl.a. Tydeligvis forskjell på kontorer. Hva hvis du ber om ny saksbehandler?

Nå skal jeg i møte med min nye rådgiver neste uke! Håper han er litt mer imøtekommende og hjelpsom og ser meg som en person og ikke et tall..

følger med litt her... har mye samme plager som deg, foreløpig får jeg til å trene litt på senter da, men da kan jeg ikke ha noe annet den dagen... Jeg er nå sykmeldt fra sykehjemsjobb og skal i dialogmøte med nav i slutten av denne mnd... gruer meg så voldsomt, spesielt med når jeg hører hvilke erfaringer mange her har med nav. Jeg venter også på time til utredning på sykehuset...
Men jeg vil så gjerne ut i jobb, men blir ikke klok på hva... vurderer å høre med nav om støtte til helsesekretær eller apotektekniker da jeg bare mangler siste året for disse...

En jobb der du kan variere arbeidstider og arbeidsmengde selv. Si du skal gjøre så og så mye ila en uke/måned men velger selv hvor mye pr dag.

Noe stillesittende og som ikke krever kundekontakt?

Nå skal jeg i møte med min nye rådgiver neste uke! Håper han er litt mer imøtekommende og hjelpsom og ser meg som en person og ikke et tall..
Håper det for din skyld, det finnes ålreite mennesker i NAV også men de havner i skyggen for alt det negative. Ta gjerne med deg noen på møtet om du kan, en som kjenner deg og diagnosen din og hvordan du reagerer på den. Jeg hadde med mamma. To hjerner tenker bedre enn en, og uansett hvor gammel man blir selv så blir de som er eldre tatt mer alvorlig.

følger med litt her... har mye samme plager som deg, foreløpig får jeg til å trene litt på senter da, men da kan jeg ikke ha noe annet den dagen... Jeg er nå sykmeldt fra sykehjemsjobb og skal i dialogmøte med nav i slutten av denne mnd... gruer meg så voldsomt, spesielt med når jeg hører hvilke erfaringer mange her har med nav. Jeg venter også på time til utredning på sykehuset...
Men jeg vil så gjerne ut i jobb, men blir ikke klok på hva... vurderer å høre med nav om støtte til helsesekretær eller apotektekniker da jeg bare mangler siste året for disse...
Jeg har bare gode erfaringer med NAV, så ikke grue deg for mye :)

men man har vel
Må bare si at det å værr helsesekretær på et legekontor er både stressende og høyt tempo til tider!
andre muligheter enn et vanlig legekontor... i tillegg er det vel også litt forskjell fra sted til sted... ikke at jeg er noen ekspert og bare noe jeg vurderer... holder også på å ta kontormedarbeider på nett :-) men største ønske er egentlig noe innen helse

men man har vel

andre muligheter enn et vanlig legekontor... i tillegg er det vel også litt forskjell fra sted til sted... ikke at jeg er noen ekspert og bare noe jeg vurderer... holder også på å ta kontormedarbeider på nett :-) men største ønske er egentlig noe innen helse
Sykehuset og sanning er jo mye skriving :) kan også jobbe i nav

Back
Topp