Hvilken grad definerer dere som feber?

Guttungen min kan ha 39 uten at vi egentlig merker noe, mens han her om dagen hadde 37,8 å var heeelt ferdig.

Men sånn normalt sett tenker jeg at over 38 så er det noe som skjer.
 
Egentlig 38, men ved 37,5 og over prøver jeg å se an veldig om det er tegn til nedsatt allmenntilstand. Allmenntilstanden er jo også avgjørende for om barna skal i Bhg.
 
En sier at alt over 38 er feber.
Men det kommer an på allmennetilstanden.
Vi kan ha barn i bhg med 38 i temp. men så lenge formen er fin og barnet leker og er aktiv ringer vi ikke foreldrene. Men om barnet er slapp og uvel selv uten feber kan vi ringe.
Feberen i seg selv sier ikke noe om barnet kan være i bhg eller ikke.

Når det er sagt så er de aller fleste barn slapp når de har feber
 
Når termometeret lyser rødt:hilarious: Har pannetermometer som gir grei beskjed, så slipper jeg å synse :)
 
Jeg måler sjeldent temperatur og ser ann almentilstanden i stedefor.
 
Jeg selv har lav temp på rundt 35,8/36 til vanlig, samme med mine to barn så merker på de når de har 37,5. Men er allmenntilstanden som bestemmer mest hos oss.
 
Jeg tenker fra 37.5 er man subfebril.. 38 og over er feber :) Jeg hadde minstemor hjemme i dag med 37.5.. ho hostet og klaget over vondt i halsen :)
 
37,5-38 er subfebril. Mine barn er ikke preget før de bikker 39,5, og noen ganger 40. Men har de antydning til feber på morgenen, vet jeg at det blir verre utover dagen, så da holdes de hjemme uansett.
 
Back
Topp