Hvilken grad definerer dere som feber?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Det lurer jeg på i kveld :)

Ser NHI mener 37,5 på dag og 38 på kveld, men hva tenker du? :)
 
Egentlig 38, men kaller nok 37,5 litt feber likevel
 
38 sånn egentlig Men 37,5-37,9 kaller jeg subfebril og 37,8 på morgenen er like godt å regne som feber for det blir det i løpet av et par timer uansett så ikke vits i bhg de ringer før lunsj.
 
Hun ligger normalt på 36.5 som frisk, så ved 37.5 eller mer så følges det med. Nå er vi jo hjemme, men hadde trolig ikke sendt i barnehagen når den tid kommer om hun har over 37.5 :)
 
38 mens 37,5 og litt over kaller jeg bare litt forhøyet temperatur. :p De har til vanlig nærmere 36 så merker fort når de begynner å få feber.
 
Jenta mi kan fint ligge tett mot 37,5 på dagstemp normalt, hun har ganske høy normaltemp, ved 37,8 37,9 har hun dog vært plaget nok til at jeg ville sagt det er lett feber.
 
38 sånn egentlig Men 37,5-37,9 kaller jeg subfebril og 37,8 på morgenen er like godt å regne som feber for det blir det i løpet av et par timer uansett så ikke vits i bhg de ringer før lunsj.
Enig.
Jeg holder hjemme på det som er mellom 37.5 og 38 på morran, og særlig hvis det er noen tegn på forkjølelse eller annet i tillegg.

Her ligger både ungene og jeg på 36-tallet vanligvis, så fra 37.5 kan de være litt redusert.
 
Mine er tydelig preget og reduserte før de kommer til 37,5 men jeg bruker samme "grensene" som NHI fordi det gjør legene også...
 
37.6-37.7. Da holdes sønnen hjemme fra bhg (da er det ofte i tillegg formen/andre symptomer som har gjort at jeg mistenker sykdom i tillegg)
 
Forholder meg til NHI sine retningslinjer.
Ved feber er det egentlig ingen tvil hos sønnen lin på 5år, man ser det godt:). De gangene jeg har målt 37,6 har jeg ventet litt og så målt på nytt dersom formen hans har vært som vanlig. Ofte får jeg lavere verdi da. Kan skyldes at han ligger mye med dyna over hodet og er ganske varm når jeg vekker han. (Har prøvd å få bort den uvanen, men det er vanskelig).
 
Back
Topp