Hvilken dialekt har du ?

Hehehe :p venter spent på forklaringen til Amy 86 ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Ikke bare, bare å forklare ett ord som ikke betyr noen verdens ting :p Enda bruker vi d så ofte :) Dårlig forklaring, men du skjønte det vel ugla :p
 
Ikke bare, bare å forklare ett ord som ikke betyr noen verdens ting :p Enda bruker vi d så ofte :) Dårlig forklaring, men du skjønte det vel ugla :p
Det var det jeg mente ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe, søtere enn 'shø' ihvertfall ;)
"Shø" er jo en forkortelse for "skjønner du", så "ama" har sikkert en forklaring den også :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
"Shø" er jo en forkortelse for "skjønner du", så "ama" har sikkert en forklaring den også :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Tror egentlig ikke det! Skal prøve å huske å spørre mamma ! :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tror egentlig ikke det! Skal prøve å huske å spørre mamma ! :p


Sent from my iPhone using BV Forum

Betyr det itte det a? :p Dær je kjæm fra brukes ama også etter setninger hvor 'n kunne brukt "skjønner du". Je kjørte åt'n, ama... Du ska itte trå på graset, ama...

Anyway, dårlig med dialekt på meg til vanlig, kommer litt an på hvem jeg snakker med. Skulle egentlig ønske jeg hadde holdt litt bedre på den.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Betyr det itte det a? :p Dær je kjæm fra brukes ama også etter setninger hvor 'n kunne brukt "skjønner du". Je kjørte åt'n, ama... Du ska itte trå på graset, ama...

Anyway, dårlig med dialekt på meg til vanlig, kommer litt an på hvem jeg snakker med. Skulle egentlig ønske jeg hadde holdt litt bedre på den.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Gjør vel det :) jeg har aldri sagt det . Bare. Mamma dom er derfra. Hvor er du fra? Bor du ikke der lenger? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sier du "ama" da? :p eller "meddan" ?


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg bruker mye ama, mæddan, heme, vart, Jøtt, slikk, sku og sånt :) blir mer og mer hadelending av meg ;)

There is a crack in everything ☆
That`s how the light gets in ☆
 
Back
Topp