Dæ gjør j ama!Hehe
Sier middag
Men de fleste sier meddan her
![]()
Hva betyr ama?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dæ gjør j ama!Hehe
Sier middag
Men de fleste sier meddan her
![]()
HeheheHva betyr ama?
Egentlig ingentingHva betyr ama?
Ikke bare, bare å forklare ett ord som ikke betyr noen verdens tingHeheheventer spent på forklaringen til Amy 86
Sent from my iPhone using BV Forum
Det var det jeg menteIkke bare, bare å forklare ett ord som ikke betyr noen verdens tingEnda bruker vi d så ofte
Dårlig forklaring, men du skjønte det vel ugla
![]()
At det ikke betydde no ?Ikke bare, bare å forklare ett ord som ikke betyr noen verdens tingEnda bruker vi d så ofte
![]()
Oi, kult!Bestevenninna mi sender sms med han ! Hehe![]()
Ikke bare, bare å forklare ett ord som ikke betyr noen verdens tingEnda bruker vi d så ofte
![]()
Litt arti d daOi, kult!
Sent from my iPad using BV Forum
Ja!! Akkurat som detAhaa.. Sånn som Shø..![]()
Ja!! Akkurat som detUnødvendig ord som blir brukt så alt for mye
![]()
Hehe, søtere enn 'shø' ihvertfallHehe! Var jo litt snålt det da.. Ama.. Hehe..![]()
"Shø" er jo en forkortelse for "skjønner du", så "ama" har sikkert en forklaring den ogsåHehe, søtere enn 'shø' ihvertfall![]()
Tror egentlig ikke det! Skal prøve å huske å spørre mamma !"Shø" er jo en forkortelse for "skjønner du", så "ama" har sikkert en forklaring den også
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Do that!Tror egentlig ikke det! Skal prøve å huske å spørre mamma !![]()
Tror egentlig ikke det! Skal prøve å huske å spørre mamma !![]()
Gjør vel detBetyr det itte det a?Dær je kjæm fra brukes ama også etter setninger hvor 'n kunne brukt "skjønner du". Je kjørte åt'n, ama... Du ska itte trå på graset, ama...
Anyway, dårlig med dialekt på meg til vanlig, kommer litt an på hvem jeg snakker med. Skulle egentlig ønske jeg hadde holdt litt bedre på den.
Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Jeg bruker mye ama, mæddan, heme, vart, Jøtt, slikk, sku og såntSier du "ama" da?eller "meddan" ?
Jeg spurte de gamle damene på jobben hvorfor det sies ama, og de visste egentlig ikke"Shø" er jo en forkortelse for "skjønner du", så "ama" har sikkert en forklaring den også
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app