Hvilken bunad har du?

Blå trønderbunad :)

Hvalerdrakta i blå. Syns den er fantastisk fin. Har hytte på hvaler og familie derfra.

Nordmørsbunad, med mørkeblå stakk, rutet forkle og rød vest (ikke den skarp røde) og sølvbånd :) Er fra nordmøre og bor her så derfor har jeg den :)

Har sett rød, blå og grønn trønderbunader. Hva er forskjellen på de?
Bare fargen, forskjellige varianter. Det er ingen betydning bak dem. Det har også kommet en svart versjon, for noen år siden. Den har blitt veldig populær blant konfirmantene.

Rogalandsbunad, arvet av mamma. Har den fordi vi bor her :)

Stakk og liv fra Telemark :)

Jeg har sunnmørsbunad.

Jeg er født og oppvokst på sunnmøre, og etter 14 år i eksil (flyttet for å studere, ble litt lenger...) flyttet jeg hjem med hele min familie for snart tre år siden.

Mannen min fikk herrebunad fra sunnmøre av meg til bursdagen, man får den ikke nå til 17. mai da, menden blir ferdig i sommer/høst. Han er også født her, men oppvokst på østlandet, dog har han så sterk tilknytning at det var den han ville ha. Søstrene hans har samme som meg.

Blå Lølandsbunad. Jeg ville ha en fra Rogaland siden jeg er derfra, men selv om jeg synes Løland er kjempefin, angrer jeg litt på at jeg ikke valgte Karmøybunaden.

Får sydd rustrød Floanbunad, fordi jeg er fra området den hører til :)

Finnmarksbunaden fordi jeg er fra finnmark :)

Lofotbunad. Er 3/4 lofoting, og bor i Lofoten, så er godt fornøyd med det. Syns den er kjempefin. :)

Vestoppland :-) fordi jeg er derfra + arvet mamma sin

Blå trønderbunad :) Min mormor som sydde den til meg som konfirmasjonsgave, hun selv hadde den i rød og mamma og tante har den i grønn og alle barnebarn har fått den i blå :)

Back
Topp