Hvilken bunad har du?

Har en blå vestlandsdrakt :) Elsker deg :D

Eg har den svarte, men synes det er ein del heime som har..?
Ja det virker som de fleste har den i. Jeg har burgunder med striper, den har jeg ikke sett noen som har. Men min er veldig gammel. De fleste andre som har burgunder har med blomster.

Lofotbunad. Vi har også en barnebunad til jentene som er Sognebunad. Den har svigermor kjøpt siden hun er sogning. Vår har grønn vest. Svigermor og svigersøster har sognebunad og jeg digger den bunaden. Svigermor har så mye dill og dall på sin at jeg blir helt stum. Det er sølv, kniv, nøkler (?) blingbling og lange belter med forskjellig stas. Helt fantastisk at man kan "bygge på" bunaden når man har råd til det. Er vel noe historie inne i bildet tror jeg? Ugifte skal ha det slik, gifte skal ha det slik osv. Min bunad er bare sånn den er. Litt kjedelig.

Hardangerbunad, fordi det er her jeg er fra og bor :) har også barnebunader til begge kjønn fra hardanger ;)

Rogalandsbunad - Frafjord mønster :-) mamma syr ny til meg nå, jelsa mønster, så er planen at eldtsesnuppa skal arve min :-)

Jeg brukte farmor sin trysilbunad i konfirmasjonen.
Har aldri fått min egen.

Men har hatt farmor sin i noen år nå, men den er for liten for meg så får ikke brukt den. Mamma har fått låne den nå til en konfirmasjon vi skal i i mai.

Liker den veldig godt, så skulle gjerne hatt min egen, men er jo så dyrt!

Arva Vestfoldbunad til konfirmasjon, men det er visst noen år og kilo siden.. Halve slekta mi er fra Vestfold.

Blå Nordlandsbunad siden jeg er derfra, hatt den siden jeg konfirmert:)

Eg har den svarte, men synes det er ein del heime som har..?
Har aldri sett nokon heime som har den matte rust raude, men mange som har rød variant av den "vanlige" blanke svarte. Men så kan den ha blitt meir populær uten at eg har fått det med meg. Kan ikkje hugsa sist eg var heime 17.mai;)

• Liker
Reactions: EJ
Lofotbunad, har familie derfra. Selv bor jeg på østlandet.

Grønn hardangerbunad :)

Blå nordlandsbunad. Mamma er fra Nordland.

Back
Topp