Hvilken bunad har du?

No har eg lagt ut bilde, var det sånn du meinte at fleire hadde? Trur eg må komma meg heim på 17.mai eit år;)

Litt vanskeleg å egentleg sjå fargen riktig, men meinar det er fleire heime som har den fargen ja. Men igjen, ikkje så enkelt å få riktig farge på eit bilde.

Har ikke bunad men karasjok kofta :D

Jeg har bunad fra vest-telemark. Arvet en gammel bunad og sølv fra min fars familie.

Sognebunad :)

Hadde ikke bunad i konfirmasjon, men arvet en rød romeriksbunad av bestemor :) elsker den!
Bor selv i nord-Norge hvor "alle" har nordlandsbunad, så jeg liker at min er spesiell ❤️

Har beltestakk. Er født og oppvokst i Telemark, så derfor :)

Litt vanskeleg å egentleg sjå fargen riktig, men meinar det er fleire heime som har den fargen ja. Men igjen, ikkje så enkelt å få riktig farge på eit bilde.
Kan godt hende den er blir meir populær, er ei på Lærdal som har sydd min, og ho trur eg har sydd for halve Sogn;)

lundeby drakta elsker den :)

Jeg har hardangerbunad! Veldig fornøyd:D mormoren min og resten av familien på mamma sin side var der ifra! Så er en tradisjon:) har faktisk en barnebunad til jente der ifra også.. Litt kjedelig å ikke kunne bruke bunad på 17.mai i pr:( håper jeg kan klare å bruke det til neste år!!

Jeg bor i Rogaland, men har Hardanger budnad. En del av slekta mi er opprinnelig der fra. så alle i min familie har den:) ( på farsiden)

En usynlig en :(
Født og oppvokst i Telemark med all slekt her, så ønsker meg veldig en beltestakk, de er forferdelig nydelige :):) Men andre prioriteringer enn flere titalls tusen på bunad dessverre..

Har ikke bunad

Back
Topp