Hvilken bunad har du?

Blå sunnmørsbunad siden min mor er derfra. Jeg er fra østlandet og har aldri bodd på sunnmøre.

Sognebunad ❤️ Fekk besta sin når eg vart komfirmert :) Planen er at jentene skal få og :)

Jeg har arvet mamma sin sognebunad. :) jeg er født og oppvokst i Bergen men er opprinnelig sogning. :)

Blå Gudbrandsdals bunad. Det er mamma sin, men er født på Lillehammer selv.

Har ikke bunad. Men konfirmerte meg i nordlandsbunaden til farmora mi. Skal jeg ha bunad. Blir det den. Nydelig! I grønn :)
Er fra Rogaland da.

Rød trønderbunad. Arvet mammas gamle til konfirmasjonen. Er trønder, så.

Trønderbunad, blå.

Har den fordi jeg er fra Trøndelag, kunne hatt en mer lokal bunad, men den er stygg så det ble uaktelt.
Angrer meg litt fordi jeg ikke valgte Nord-Trønderbunad i blå som mamma og mormor har, men ønsket ikke den når jeg ble konf. :P
Håper datteren velger den! :D Da den er mer sjelden her jeg bor, alle har jo trønderbunad eller den lokale :p

Har snart blå sørtrøndelagsbunad ettersom familien på farssiden er derfra og jeg har sterk tilknytning til trøndelag fra barndommen og nå i dag :).

Har løkenbunad/drakt. Fordi jeg er fra østlandet.
I svart.

Låner Jelsa-bunaden til min mor, min mormor er fra Jelsa.
Har Løkendrakten som min tipp-tipp-oldemor har laget til min tipp-oldemor da de bodde der som den er fra :)

Lundebydrakt. Egentlig litt kjedelig, men ettersom jeg måtte velge da jeg var 12-13 år, så ble det bare sånn :P Synes nordlandsbunaden er helt nydelig :)

Back
Topp