Hvilken bunad har du?

Aust Agder bunaden har jeg sammen med søsteren min
 
Jeg har denne [:)]
Eidsvollbunaden.



Er også en bunadstråd her:
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=13448664&mpage=1 [:)]
 
ORIGINAL: AB

Aust -Agder bunad[:D]




Jeg også, elsker den [:D][:D]
 


Rød Tromsbunad[:)] Bildet er fra google[:)]
 
ORIGINAL: theolin

jeg har blå bunad fra nord-trønderlag. 




Denne har jeg også i blå [:)] Kalles vel også Floanbunad om jeg ikke tar helt feil?
 
ORIGINAL: Mamma i oktober

ORIGINAL: Zera

ORIGINAL: Mamma i oktober

ORIGINAL: Zera

sunnmørsbunad... bare min er mørke blå[:)]




Jeg har akkurat sånn som på bilde. Men det heter ørskogbunad, selv om alle kaller det for sunnmørsbunad av en eller annen grunn[:)]


merkelig... jeg har kunn hørt den bli kallt sunnmørs bunad[:)]


Det er merkelig! Alle jeg kjenner, inkl jeg selv, kaller det sunnmørsbunad. Men det heter det altså ikke. Kvinnebunad fra Ørskog heter det på husfliden sine sider i alle fall..[:)] http://www.norskflid.no/hunf/productgroup.aspx?t=m%C3%B8re+og+romsdal&containerid=10124&parentid=10049&entrypage=true&guid=1&lnodeid=5&pageid=5002

Men det spiller jo ikke noen rolle hva den heter, for det er uansett den fineste av alle landets bunader![;)] Den eneste som er finere er herrebunaden som hører til[8D]


Jeg selv har ikke bunad, for jeg syns ikke det er noe fint, men syns denne er finest, og herrebunaden er enda finere.. [:)]
 
ORIGINAL: Mamma i oktober

ORIGINAL: Zera

sunnmørsbunad... bare min er mørke blå[:)]




Jeg har akkurat sånn som på bilde. Men det heter ørskogbunad, selv om alle kaller det for sunnmørsbunad av en eller annen grunn[:)]

 
Det er riktig som du sier Manna i oktober. Dette er ørskogbunaden[:)][:)] Sunnmørsbunaden ser annerledes ut enn denne.  Jeg og har ørskogbunaden ( som mange anser som sunnmørsbunaden ) hehe[:-]
 
ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa


Hardangerbunad[:)]
Fineste i mine øyne og er megastolt av å bære denne[:)]
er ikke meg på bilde btw..



Så fin!![:)]


Jeg og har hardanger, synes min er finere da:p hehe..
men er helt enig, er den fineste i mine øyne også!:)
 



SÅnn jeg og skal ha - Stakken - ER RÅ STILIG [:D]

OI jeg qouta med tok bort qutoen - håper det går bra [:)]
 
Har den hvite lundeby, ligger i deler en plass, men ferdig brodert da. Men hun som skulle montere den døde. Dette er over 10 år sia, så tviler på den blir gjort ferdig nå.

 
ØSt Telemark!

 
Sotra bunad[:)]

 
Back
Topp