Hvilken bunad har du?

Grønn Sunnhordlandsbunad. Den er ikke ferdig enda da, selv om jeg fikk den til konfirmasjonen min for 19 år siden. Takk mamma, liksom.. Flott det at hun ville sy bunad til meg selv, gikk på bunadskurs og greier, men hjelper jo ikke det når den aldri blir ferdig. Tror hun er ferdig med all broderingen, iallefall mesteparten, men mangler å få montert skjorta og noe greier. Burde jo ikke være så vanskelig å få det gjort, men det er visst allikevel det. [8D] Jeg hadde vesten, bryststykket, beltet og skjørtet i konfirmasjonen men måtte låne en alt for stor skjorte og et forklé. Har brukt den et par-tre ganger etterpå også men har da altså også måttet låne skjorte og forklé. 
 
Blå trønderbunad har jeg arvet etter mormor:
 

 
Ønsker meg kystdrakt etterhvert:
 

 
 


bilde hentet fra www.nordakerbunader.no
 

 
Har denne, uten den kysa[;)]
Vestfoldsbunad
 
Bildet er fra google
 
ORIGINAL: Lizzandra



Har denne, uten den kysa[;)]
Vestfoldsbunad

Bildet er fra google
Har denne i blå.
 
Lundeby bunad som farmor lagde selv for nesten 50 år siden, å så har jeg kystdrakt på låns av svigermor.
 
Sunnhordland, blå..

Bildet er 5 år gammelt[8D]

 
frøkenkanin:

Syns dere er kjempefine i dalebukse(?) og stakk! Er ikke alle som kler det, men det gjorde dere [:)]
 
ORIGINAL: Ole Leanders mamma

Ingen, har blå Silje festdrakt[:D]

 
Jeg å, bare grønn[:D]
 
ORIGINAL: Bouncing Buttplug


Svart og rød rogalandsbunad[:)]



Er ikke detta Jelsa drakten (Rogaland) ?????
 
Sognebunad! Me raud vest og bord[:)]
Finaste bunaden syns eg da, og eg e kjempe stolt over å kunna få bera den[;)]
 
blå nordlandsbunad[:D]
 
Har ikke enda, men får mest sannsynlig denne, lik som datteren min allerede har fått i barneversjon[;)]
Skal nok ha den til venstre på bildet, og det er selvsagt meg på bildet[8D]

 
 

Har denne, dette er et gammelt bilde. Så den har endra seg litt de siste årene [:)]
 
er det ingen som har bergens bunad=)?
Den er jo den fineste :D
Jeg har ikke bunad, men den har jeg kjempe lyst på :D
 
Back
Topp