Hvilken bunad har du?

jeg har sunnfjordbunad[:)]
 
ORIGINAL: MathiasOgMamma


Rogalandsbunad - Jelsa. Men har blå vest. Så ikke meg på bildet.


Har også denne[:)]
 
Gamle Valdresbunaden[:)]

 
har nordhordalands bunad[:)]svart,vinterbunad...
 
ORIGINAL: Bare Kari

Bolsøybunad (Romsdalsbunad)




Denne har jeg også!
 
ORIGINAL: lnie

blå nordlandsbunad.



Sign [:)]
 
Den nye Valdres bunaden... Får ikke lastet opp bilde....[:@]
 
ORIGINAL: Mamma i oktober

ORIGINAL: Zera

ORIGINAL: Mamma i oktober

ORIGINAL: Zera

sunnmørsbunad... bare min er mørke blå[:)]




Jeg har akkurat sånn som på bilde. Men det heter ørskogbunad, selv om alle kaller det for sunnmørsbunad av en eller annen grunn[:)]


merkelig... jeg har kunn hørt den bli kallt sunnmørs bunad[:)]


Det er merkelig! Alle jeg kjenner, inkl jeg selv, kaller det sunnmørsbunad. Men det heter det altså ikke. Kvinnebunad fra Ørskog heter det på husfliden sine sider i alle fall..[:)] http://www.norskflid.no/hunf/productgroup.aspx?t=m%C3%B8re+og+romsdal&containerid=10124&parentid=10049&entrypage=true&guid=1&lnodeid=5&pageid=5002

Men det spiller jo ikke noen rolle hva den heter, for det er uansett den fineste av alle landets bunader![;)] Den eneste som er finere er herrebunaden som hører til[8D]


Har sånn jeg også! Fineste bunaden ja..[;)]
 
MELDALSBUNAD[:D]
 
ORIGINAL: Frk.VilliTrusa


Hardangerbunad[:)]
Fineste i mine øyne og er megastolt av å bære denne[:)]
er ikke meg på bilde btw..



Har også hardangerbunad!! og den er og blir den fineste!! [;)]
 
bergens budad.men har ikke brukt den siden 17.mai 1999[8D]Noen kg siden[8D]
 
Jeg har hedmarksbunad fra 1937 med ullvest, i grovt blått stoff (får ikke til bilde)
Har også den blå og svarte festdrakta fra spsrkjøp. Bruker den mest, da bunaden er for liten.

Og dessuten har jeg mistet/blitt frastjålet alt bunadsølvet,[:(] og noe bunadstilbehør... ble borte da jeg flyttet 3 ganger på 6 mnd..
Stygt å si det, men mistenker eks`en for å ha tatt det... (vil ikke legge ut detaljer)

Hvis noen kjenner noen som har evner til å fortelle meg hvor det har blitt av, skulle jeg være evig takknemlig. Er et stort savn!! mye av sølvet var fra 1930-tallet, og har stooor affeksjonsverdi for meg

Beklager avsporingen.....
 
Har Gudbrandsdalsbunaden... Men liker ikke å ha den på, føler meg som en skikkelig kjerring med den.. [8|][:D]

 
ORIGINAL: MathiasOgMamma


Rogalandsbunad - Jelsa. Men har blå vest. Så ikke meg på bildet.

 
Min er ganske lik dette bilde, bare at jeg har annet mønster. Har Frafjord.
 
jeg har denne(vestfoldbunaden 1956modell) ikke meg på bildet btw


med dette forkle til

 
Back
Topp