Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Rogalandsbunad, nærmere bestemt Løland. Jeg ville ha en fra Rogaland og på den tiden jeg konfirmerte meg syntes jeg det var den fineste. Hadde jeg kunnet velge nå hadde det blitt Karmøybunaden.
Jeg har lofotbunad, syns den er nydelig!
Mamma er født og oppvokst i Vesterålen, men alle damene i familien har lofotbunad, mormor er fra lofoten, og pappaen min er også det, i tillegg til at jeg selv bor der nå.
Jeg har blå trønderbunad. Er trønder selv, og var fast bestemt på at jeg ville ha denne når jeg konformerte meg. Fikk den helt ny.
Angrer meg for at jeg ikke valgte nord-trønderbunaden, der kommer mamma og hennes slekt i fra, og det er ikke like mange som har den som den vanlige trønderbunaden.
Håper lillemor ønsker å velge nord-trønderbunaden.
Har overtatt mamma sin Bolsøy-bunad. Ønsket meg kystdrakt til konfirmasjonen, men sluttet å bruke den i 20-åra, for den er egentlig ikke like flatterende.
Liker formen, men føler meg nesten som en grå mus i den likevel ved siden av min mann som har flunkende ny embetsmannsdrakt fra Romsdal Synes han fikk lov til det ettersom han har tatt mitt navn, som er et ekte Romsdalsnavn, og virkelig omfavnet hjembyen og familien min