Hvilken bunad har dere?

Har en lokal variant av sunnmørsbunad, arvet fra min farmor :) hadde jeg fått velge selv hadde jeg valgt den varianten som er fra min mors bygd, har sterk tilknytning dit også :) (og det er de jeg syns er finest av de jeg synes jeg kan velge fra)

Jeg har
Segerbrandt-bunaden fra vestfold. Har den i svart http://bunader.com/bunader/detailed.php?ID=200

Segerbrandt.jpg

Er i fra Vestfold og min slekt har stort sett tatt denne i frohold til den andre siden vi synnes den vanlige er litt kjedelig

Mannen har desverre ikke men han ønsker eg. og da blir det Solør/Odal bunad , siden han ikke liker den som tilhører der han har vokst opp og går da heller for en fra der mor hans kommer fra

Jeg er jo fra oslo men den synes jeg virkelig ikke er noen fin. Vil dere si at jeg er falsk om jeg ikke velger den?

Sent from my iPhone using BV Forum
Hva i f*** snakker du om nå?

Hvis du er fra Oslo så er det vel den lyseblå oslobunaden med broderte markblomster og lysblå l7nskjorte du skal ha. Jeg vil påstå det er mer falskt å velge en bunad man ikke liker og ikke har tilhørighet til. Det virker jo bare rart om du skal velge blå nordlandsbunad fordi du ikke liker den.

Hvis du er fra Oslo så er det vel den lyseblå oslobunaden med broderte markblomster og lysblå l7nskjorte du skal ha. Jeg vil påstå det er mer falskt å velge en bunad man ikke liker og ikke har tilhørighet til. Det virker jo bare rart om du skal velge blå nordlandsbunad fordi du ikke liker den.
Trykka feil når den siterte det du skrev.

En kan gå tilbake i slekta for å velge bunad helt ned til oldeforeldre kan en egentlig gå til ut fra det jeg har forstått
Her så har vi sagt at unga vil få vestfold bunad når de blir konfirmanter. Selv om vi ikke bor i vestfold er det der mine røtter kommer fra

Jeg er jo fra oslo men den synes jeg virkelig ikke er noen fin. Vil dere si at jeg er falsk om jeg ikke velger den?

Falsk? Nei

Personlig synes jeg man skal ha tilknytning til bunaden sin, men man kan nå ganske langt med besteforeldre, ektefelle, hytte og gamke ferieminner ;)

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Falsk? Nei

Personlig synes jeg man skal ha tilknytning til bunaden sin, men man kan nå ganske langt med besteforeldre, ektefelle, hytte og gamke ferieminner ;)

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
Jeg er enig i dette. Jeg liker tønsberg sin, som er min samboer sin side. Ellers har jeg kristiansand(evje) og eidsvold/råholt

Har ikke bunad, men kystdrakt. Nå angrer jeg meg fælt for vil ha grønn nordlandsbunad. Kommer opprinnelig fra nord. Kan egentlig velge og vrake. Synes også ofotbunaden (drakten) er fin, men det blir nok den grønne etterhvert...

Jeg har Nordlands bundaden. Den grønne. Jeg er fra Østfold men har røtter fra Nordland og jeg syntes den var finest❤️

Jeg har blå nordlandsbunad :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Bergen:) syns den var finest og bestemor er derfra:)

Jeg er fra Nordland og har blå nordlandsbunad, mannen er fra Trøndelag og har trønderbunad :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Last edited:
Har ikke :-( Men hvis jeg skaffer en i framtiden så har jeg lyst på vossabunaden. Er halvt vossing så kan bruke den. Ellers er Telemarsbunaden fin og. Kan bruke den og

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp