Hvilken bil har dere?

Har opel vectra stasjonsvogn, og skal kjøpe ny bil til høsten. Har bestemt oss for scoda suberb, der blir det fint plass til 3 barneseter bak :) Dette er nr 2 men vi planlegger å få en til ganske raskt etter dette svangerskapet.
 
Dere som har avensis! Er det plass til 3 seter baki? Vi må ha eit babysete, eit bakovervendt og eit 15-36kg.
Kan ikke skjønne hvordan folk sier de har god plass i en avensis. Vi har bakovervendt besafe 0-18 og det er trangt i fremsetet. Spesielt for mannen som er 1.85. Men de har barneseter på toyota man får prøve å sette inni, det gjorde vi men angra etter kjøpet alikevell! Den er en god stasjonsvogn asså, i forhold til de andre vi prøvekjørte, men med lite hundebur og vogn er det trangt! Mondeo var den st.vogna med aller best plass, men jeg synes kjørekomforten var skikkelig dårlig i 2014 modellen, vet det er kommet en ny modell i 2015.
 
Vi har audi a3 og a6. A3 trodde vi kom til å bli altfor liten. Men den brukte jeg gjennom hele permisjon med mini og skal nok fortsette å bruke den med nr 2 når storebror er i bhg. Skal vi på familietur med både hund barn og mann så blir det a6 da den er dobbelt så stor mtb bagasje og generellt benplass
 
Ps. Må vel sies at når jeg brukte a3 daglig med baby utstyr så brukte jeg vognen baby jogger city elite med hard bag. Selv om bagasjerommet er "lite"passet vognen og stellebag utmerket bak.
 
Kan ikke skjønne hvordan folk sier de har god plass i en avensis. Vi har bakovervendt besafe 0-18 og det er trangt i fremsetet. Spesielt for mannen som er 1.85. Men de har barneseter på toyota man får prøve å sette inni, det gjorde vi men angra etter kjøpet alikevell! Den er en god stasjonsvogn asså, i forhold til de andre vi prøvekjørte, men med lite hundebur og vogn er det trangt! Mondeo var den st.vogna med aller best plass, men jeg synes kjørekomforten var skikkelig dårlig i 2014 modellen, vet det er kommet en ny modell i 2015.
Trangt i fremsetet trur eg det blir i mange biler. Eg og mannen er ikkje spesielt høge, så viktigaste for oss blir å få 3 seter i bredden. Og forsvarlig.
 
Har akkurat kjøpt meg en Mazda2, hvor det i følge en bekjent skal være plass både til to barneseter (isofix) og vogn i bagasjerommet. Får nok ikke plass til noe særlig bagasje annet enn vogna, men vi har heldigvis en Mazda6 stasjonsvogn i tillegg, den har plass i haugevis.

Vil ikke anbefale Toyota Rav4, som jeg hadde før. Knallgod bil, men bagasjerommet var knapt større enn hva jeg har i min lille nye. Dvs. skal du kjøpe helt ny bil så er vel de nyeste modellene noe større.

Ææ, jeg har Rav4 nå og drømmer om å få plass til en emmaljunga mondial deluxe i bagasjerommet. Høres litt ut som jeg kanskje kan glemme det da? :-O
 
Jeg hadde med ei venninne på tur med to barn i barnesete. Da fikk vi faktisk inn tvillingvogna i bagasjerommet, men det var ikke plass til mer bagasje noe annet sted enn under beina på barna. Du får sikkert inn vogna, men du vil nok ikke ha plass til så innmari mye mer samtidig :)
 
Anbefaler å reise til butikken og be om å få prøve å få vogna inn i bilen. Går det ikke/blir det for liten plass, så kan du jo begynne å drømme om en annen vogn :)
 
Sniktitter her inne:)Vi har opel zafira og fint plass til 3 barneseter (2 bakovervendte og en beltestol/en bakovervendt og 2 beltestoler). Stort bagasjerom og mulighet for å sette opp 2 ekstra seter ved behov (7 seter):)
 
Toyota Rav 4, 2015, kjempe stor plass ved alle setene og god plass bak.. Så jeg er fornøyd
 
Back
Topp