Hvilken bil har dere?

Januarbaby2017

Glad i forumet
Vi skal ha ny bil og trenger litt tips til hvilke biler vi kan kikke på :)
 
Vi har mitsubishi outlander phev. Veldig fornøyd med den :) Stor plass i både bagasjerom (selv om man mister litt høyde pga batteriet) og stort baksete. Veldig god å kjøre!
 
Toyota avensis, superfornøyd! God å kjøre, og god plass til både bakovervendt bilstol og førere med lange bein. :)
 
Veldig fornøyd med skoda octavia stasjonsvogn! Har skjønt i ettertid at det er endrl ekstrautstyr på den, og vil anbefale ekstrautstyr over 4-hjulstrekk :)
 
Toyota avensis som vi hentet ny november 2015. Jeg hadde kreterie på at 2 barneseter går bak i. Mannen har ingen problem med å kjøre med sete bak. Bagasjerommet syns jeg er greit. Kunne vært litt bredere. Men ellers fornøyd med bilen. Hadde avensis 2011 før.
 
Last edited:
Har akkurat kjøpt meg en Mazda2, hvor det i følge en bekjent skal være plass både til to barneseter (isofix) og vogn i bagasjerommet. Får nok ikke plass til noe særlig bagasje annet enn vogna, men vi har heldigvis en Mazda6 stasjonsvogn i tillegg, den har plass i haugevis.

Vil ikke anbefale Toyota Rav4, som jeg hadde før. Knallgod bil, men bagasjerommet var knapt større enn hva jeg har i min lille nye. Dvs. skal du kjøpe helt ny bil så er vel de nyeste modellene noe større.
 
Vil gjerne høre hvor mange barn dere har også. Venter nr 3:happy:. Har avensis og er reformens med den, men spent på plass når nr 3 kommer
 
Vi får nr 4. Så med 4 barn, 3 små hunder og ting og tang, så blir det en ny Caravelle her til vinteren :)
 
Har akkurat kjøpt meg en Mazda2, hvor det i følge en bekjent skal være plass både til to barneseter (isofix) og vogn i bagasjerommet. Får nok ikke plass til noe særlig bagasje annet enn vogna, men vi har heldigvis en Mazda6 stasjonsvogn i tillegg, den har plass i haugevis.

Vil ikke anbefale Toyota Rav4, som jeg hadde før. Knallgod bil, men bagasjerommet var knapt større enn hva jeg har i min lille nye. Dvs. skal du kjøpe helt ny bil så er vel de nyeste modellene noe større.

Har to i nær familie som har rav, og mannen sa at svigermor ikke kunne skjønne hvorfor jeg ikke ville ha det. Der har du svaret, liker all plassen i en stasjonsvogn :)
 
Vil gjerne høre hvor mange barn dere har også. Venter nr 3:happy:. Har avensis og er reformens med den, men spent på plass når nr 3 kommer

Reformens? :D vi venter nr 2, og eldste er snart ferdig med å bruke pute, så tenker den holder fint. Men vi skal nok oppdatere til en nyere modell om ikke lenge, den vi har er fra 2000.
 
Vi har også avensis og synes den er litt liten! Liten plass fremme med bakovervendt besafe izi sete. Vi har også et lite bur bak å da går vogna akkuratt inn i, trangt men det går! Blir spennende å se hvor trangt det blir med to bakovervendte seter, bur og bag vogn :|
 
Toyota avensis, fant drømmebilen min i allfall. God plass, billig i drift, grei forsikringspris, isofix, plass til barnevogn baki, og har kun byttet slitedeler på den :)
 
BMW 3serie stasjonsvogn. Dette blir første ungen så er spent på hvor lang tid det tar før jeg synes den er for liten ;)
 
sniker fra februar forumet:
vi har toyota avensis stasjonsvogn (fra 2005)
og skal overta en mercedes b klasse (usikker på årstall)
 
Har Nissan qashqai
God plass til stol og sjåfør. Litt lite bagasjerom. Har 1 og venter nr 2. Nr 2 bilen er en Volvo v70 med masse plass. Den byttes nok ut om en liten stund mot en ny i samme str orden.
 
Vi har en Mazda CX 5. 2014 modell. Superfornøyd med den. God bagasjeplass og bakseteplass. MEN nå som vi venter tvillinger og har ei på 16 mnd, er jeg ganske spent på om vi får tre barneseter i bredden på den.. Mange biler har heller ikke isofix i midten så vi får se hvordan vi skal løse dette.. :facepalm: Noen som har fått tre barneseter i bredden bak? Vil helst at alle setene vender bakover så lenge som mulig.
 
Back
Topp