Hvilken bil har dere?

Toyota avensis, superfornøyd! God å kjøre, og god plass til både bakovervendt bilstol og førere med lange bein. :)
Signerer denne!
God plass i baksetet og i bagasjerommet (bredere enn Mondeoen vi hadde før). Fikk fint inn en beltestol, en bakovervendt besafe og en babystolbase baki :-)
Nå har vi bare et fremovervendt sete og en eventuell pute til kompiskjøring av venner, så plassen er ikke superviktig for oss nå heller.

Vi har en Suzuki Liana (konebilen)
Og en Golf 7 stasjonsvogn, men skal bestille ny bil nå i august så den kommer i januar. Regner med det blir en Skoda superb, jeg har falt helt pladask for den store plassen og alle detaljene som er utrolig nyttig :P stort bagasjerom hvor det er plass til både barnevogn og annen bagasje :D Veldig fornøyd med golfen også men syns den er litt liten som hovedbilen.

Vi har en Mazda CX 5. 2014 modell. Superfornøyd med den. God bagasjeplass og bakseteplass. MEN nå som vi venter tvillinger og har ei på 16 mnd, er jeg ganske spent på om vi får tre barneseter i bredden på den.. Mange biler har heller ikke isofix i midten så vi får se hvordan vi skal løse dette.. :facepalm: Noen som har fått tre barneseter i bredden bak? Vil helst at alle setene vender bakover så lenge som mulig.

Får man plass til å ha vogna rett inn eller på den inn sidelengs i mazdaen? Bagasjerommet er nesten det viktigste for min del :P

Vi har en Suzuki Liana (konebilen)
Og en Golf 7 stasjonsvogn, men skal bestille ny bil nå i august så den kommer i januar. Regner med det blir en Skoda superb, jeg har falt helt pladask for den store plassen og alle detaljene som er utrolig nyttig :p stort bagasjerom hvor det er plass til både barnevogn og annen bagasje :D Veldig fornøyd med golfen også men syns den er litt liten som hovedbilen.

Har kikka litt på Skoda superb og den er egentlig perfekt, eneste negative er at jeg ikke syns den er noe fin :P

Får man plass til å ha vogna rett inn eller på den inn sidelengs i mazdaen? Bagasjerommet er nesten det viktigste for min del :p
Vogna går rett inn i bagasjerommet på den. Vi har en Mountain buggy urban jungle vogn, og det er jo ikke av de minste vognene. Men da har vi også plass til annen bagasje om vi vil. Nå kjører vi forøvrig rundt med et bilsete til baby med isofix -feste baki og vognen går fint inn
fortsatt, i tillegg til annet om vi vil.

Vogna går rett inn i bagasjerommet på den. Vi har en Mountain buggy urban jungle vogn, og det er jo ikke av de minste vognene. Men da har vi også plass til annen bagasje om vi vil. Nå kjører vi forøvrig rundt med et bilsete til baby med isofix -feste baki og vognen går fint inn
fortsatt, i tillegg til annet om vi vil.
*altså setet ligger bare løst bak i bagasjerommet og er ikke i bruk atm* ;)

Vi skal også bytte bil nå (har en 2011 Ford Fiesta), og kommer mest sannsynlig til å kjøpe en ny Ford Mondeo. Synes de er fine! Og god plass :)

Med 3 barn og nummer 4 på vei er det caravelle som gjelder her :) kjøpte brukt i november ettersom vi var gravide da, men mistet. Kjempefornøyd med plass og komfort. :)

Volvo V60 sport wagon her. God å kjøre, god plass og god komfort for både voksne og barn:) Integrert barnesete til jenta på 9 år, det syns vi er fint.

Opel vectra stv :) kjempe fornøyd med plass i bilen. Går billig også :) god å kjøre å ser ganske grei ut til å være en familie bil :P

Med fire, snart fem barn i hus har vi bestemt oss for å fortsatt ha Fordn. Vi har ford galaxy. Større en s-max, men mindre enn caravelle. Den passer oss utmerket

Nei plutselig har vi Toyota verso vi nå. Så da får vi da plass til 3 barneseter bak i det minste :) og to ekstra seter vi kan ta opp om vi trenger :)

Har skoda superb stv. Suveren plass og masse bil for pengene. Har hatt den i 2 år, er kjempefornøyd ☺

Barn nr 2.

Har Ford C-Max og jeg rett og slett elsker den bilen. Utrolig god kjørekomfort og stor dieselmotor. Plassen foran er upåklagelig uansett hva man gjør med baksetet. Veldig god plass i baksetet og ser ingen problem med å ha to barneseter og en person sittende i midten.

Kanskje det største plusset med C-Maxen er likevel det ENORME bagasjerommet. Vi hadde Emmaljunga edge duo sist, og det var god plass til både vogn og kofferter og annet pikkpakk når vi reiste på ferie. Bilen er også veldig økonomisk og billig i drift (tur-retur Bergen Oslo på én tank)..

Skulle vi ha kjøpt ny bil nå hadde det trolig blitt en nyere C-Max, eventuelt en S-Max. Har aldri måttet reparere bilen heller, med unntak av at vi har byttet noen slitedeler. Har hatt bilen i straks 5 år.

Ford Galaxy, 7seter. Enormt bagasjerom. Hele bilen er veldig romslig. Det trenger vi, siden Lille i magen er nummer 3:)

Vi har akkurat kjøpt en ny Ford mondeo. Synea vi har veldig god plass. Venter nummer 2 :)

Back
Topp