Hvilken barnevogn

Den vogna skal bare bli brukt til å sove i, så syntes det var unødvendig å bruke flere tusen på en vogn som bare skulle stå der ;)

Den er jeg enig med deg i

Trege glidelåser, tungvint å legge ned til liggestilling, liker ikke liggestillingen

Liggestillingen vet jeg ikke noe om enda, men synes det var veldig enkel å håndtere. Legge ned setet også :)
Jobba i en barnebutikk tidligere hvor vi brukte mange av vognene som test vogner og jeg likte absoutt TFK sin best :)

Liggestillingen vet jeg ikke noe om enda, men synes det var veldig enkel å håndtere. Legge ned setet også :)
Jobba i en barnebutikk tidligere hvor vi brukte mange av vognene som test vogner og jeg likte absoutt TFK sin best :)
Ville tenkt litt på at det er mulig at baby vil se deg når dere er ferdig med bagen og at hen ikke vil sitte bort fra deg.

Ville tenkt litt på at det er mulig at baby vil se deg når dere er ferdig med bagen og at hen ikke vil sitte bort fra deg.

Jeg ser poenget ditt. Jeg tenker også at det er mye mer interessant å se omgivelsene sine enn kun foreldrene. Barn er gjerne kjempe nysgjerrige når de er små :)

Jeg ser poenget ditt. Jeg tenker også at det er mye mer interessant å se omgivelsene sine enn kun foreldrene. Barn er gjerne kjempe nysgjerrige når de er små :)
Men for veldig mange så er det mamma som er interessant å se på, og finner trygghet i det. Mange vokser ut av baggen tidlig og for å da føle seg trygg i vogn så et blikkontakt med mamma/pappa ofte nødvendig for å føle seg trygg. Og det er lettere å bli overstimulert og å få for mange inntrykk når man sitter vendt i fra den som triller. Og barnet har da ingen mulighet til å skjerme seg selv.

https://www.klikk.no/foreldre/baby/derfor-bor-barna-trilles-baklengs-2440855

http://lykkeligbarndom.no/2012/10/0...-barnet-ditt-ikke-med-ryggen-til-barnet-ditt/

Men for veldig mange så er det mamma som er interessant å se på, og finner trygghet i det. Mange vokser ut av baggen tidlig og for å da føle seg trygg i vogn så et blikkontakt med mamma/pappa ofte nødvendig for å føle seg trygg. Og det er lettere å bli overstimulert og å få for mange inntrykk når man sitter vendt i fra den som triller. Og barnet har da ingen mulighet til å skjerme seg selv.

https://www.klikk.no/foreldre/baby/derfor-bor-barna-trilles-baklengs-2440855

http://lykkeligbarndom.no/2012/10/0...-barnet-ditt-ikke-med-ryggen-til-barnet-ditt/

Det er absolutt gode argumenter på begge sider av saken :) Jeg sier ikke noe på det.
Vi får se hvordan det går hvis vi får barn. Så tar vi heller hensyn der etter :)

Kjøpte Emaljunga NXT90F i mørk grå og er kjempefornøyd med den, både bag og sportsdel. Kjøpt en vogn til nå, Babyjogger city mini gt, som er super når man skal pakke lett eller ut å fly. Mulig den blir barnehagevogn til høsten også :)

Vi har TFK, er superfornøyd!! Kjøpte pakke med quickfix-bagen og sportsdel, men har nå kjøpt multi-X bagen i tillegg! Den kan brukes både som bag og sittedel som kan brukes begge veier! Mini vil ikke lenger ligge i vogna når han ikke sover, og vi syntes det var for tidlig for han å sitte fremover! Multi-X bagen er ikke like bra isolert, så jeg er glad jeg hadde quickfix i vinter!

Vi har TFK, er superfornøyd!! Kjøpte pakke med quickfix-bagen og sportsdel, men har nå kjøpt multi-X bagen i tillegg! Den kan brukes både som bag og sittedel som kan brukes begge veier! Mini vil ikke lenger ligge i vogna når han ikke sover, og vi syntes det var for tidlig for han å sitte fremover! Multi-X bagen er ikke like bra isolert, så jeg er glad jeg hadde quickfix i vinter!

Så herlig å høre slike historier også :D

Var heller ikke fornøyd med TFK, men det har ikke noe med TFK å gjøre, det handler vel om at jeg ikke liker trehjulinger. Liker best firehjul med svingbare foran. Men det jeg likte med TFK var håndbremsen:) Syntes sittedelen var litt vel romslig.

Var heller ikke fornøyd med TFK, men det har ikke noe med TFK å gjøre, det handler vel om at jeg ikke liker trehjulinger. Liker best firehjul med svingbare foran. Men det jeg likte med TFK var håndbremsen:) Syntes sittedelen var litt vel romslig.

Sittedelen er faktisk markedets største. Jeg får nesten plass oppi der :P

Er enig i at multi-x bagen ikke var like godt isolert. Men vi la et lammeskinn i bunn. I tillegg til god vinterpose hadde poden det godt og varmt hele vinteren, selv her til fjells hvor vi bor. Jeg har ikke tatt i bruk sittefunksjonen på multi-x bagdelen enda, men regner med at det ikke er så lenge til. Vet du om det er noem fysiske forutsetninger som skal til hos poden for at vi kan ta i bruk den?

Tror TFK kom med oppgradert modell i 2017, der man bl.a kan velge om man vil ha svingbart/låse jul foran. Regner med at det var andre små justeringer også. Forøvrig er vi veldig fornøyde med TFK-vognen vår. Minuset er at det er trangt å komme til kurven under vogna. Har hørt at det blir bedre med sportsdelen på, så lenge ikke ryggen er slått ned.

Å velge vogn kan være vanskelig. Min erfaring er at man ikke finner en vogn som har 100% av alt det man ønsker seg. Man må velge den som er nærmest ;)

Back
Topp