Hvilken barnevogn skal dere ha?

Kunne tenke meg Phil & Teds Navigator. Noen som har prøvd den?
Etter førstemann har vi en Teutonia Fun. Den er helt grei, men ble samme problemet med den som noen nevner med Mountain Buggy: ungen blir sittende litt for tilbakelent i sportsdelen.

Har superlyst på den nye Stokke, er det trailz eller cruzi den heter? Må høre litt mer, men den leder suverent.
Understellet er det som er nytt og heter Trailz, men du bruker bagen fra crusi og/eller sittedelen fra xplory (eller hva den heter):)

Understellet er det som er nytt og heter Trailz, men du bruker bagen fra crusi og/eller sittedelen fra xplory (eller hva den heter):)

Aha, da lærte jeg noe nytt i dag og :)

Har emmaljunga Edge duo svart fra vi fikk frøkna vår i 2012. Denne blir brukt denne gangen også. Har ikke råd til å kjøpe vogn selv. Var så heldig å fikk velge vogn vi ville ha så betalte svigers Kjenner jo jeg er litt lei sports delen men skal jo over til bagen igjen når det er baby som skal bruke vogna. Gleder meg enormt tilby bruke bagdelen. Har jo hatt lyst på tfk også men liker ikke at barnet sitter vendt fra den som triller. Liker p se barnet i ansiktet jeg. Så happy vi har sett frøkna da ho er en ekspert på å komme ut av seler.

Har emmaljunga Edge duo svart fra vi fikk frøkna vår i 2012. Denne blir brukt denne gangen også. Har ikke råd til å kjøpe vogn selv. Var så heldig å fikk velge vogn vi ville ha så betalte svigers Kjenner jo jeg er litt lei sports delen men skal jo over til bagen igjen når det er baby som skal bruke vogna. Gleder meg enormt tilby bruke bagdelen. Har jo hatt lyst på tfk også men liker ikke at barnet sitter vendt fra den som triller. Liker p se barnet i ansiktet jeg. Så happy vi har sett frøkna da ho er en ekspert på å komme ut av seler.
Det har vi også fått lov til av svigers, er derfor jeg vil bruke litt tid på å finne riktig vogn.. Den nye tfk vognen kan du snu begge veier, sånn at barnet ser mot deg også:)

Den er fin! Mulig det blir svart på oss også. Kanskje dumt spm, men det blir vel ikke varmt selv om den er svart?? X) Vurderer også mørk blå:)

Det som "avgjorde" svart bag for oss er at den er mørkegrå inni = mindre synlig møkk ;) den grå bagen er hvit inni, og blir fort stygg inni.. Ei venninne har grå, og hu anbefalte heller svart.. Vet ikke hvordan den blå er inni? Kan aldri tenke meg at det vil ha noe å si for varmen, vogna skal jo ikke stå i solsteika med ungen oppi uansett :)

Det har vi også fått lov til av svigers, er derfor jeg vil bruke litt tid på å finne riktig vogn.. Den nye tfk vognen kan du snu begge veier, sånn at barnet ser mot deg også:)[/QUO

Så kjekt da. Den var det ikke når vi kjøpte vogn. Da er det sånn på vogna broren min da. De kjøpte tfk må for de venter 1nå i desember. Tfk er også en god vogn og trille. Eneste 3hjuls vogna jeg liker var ganske bestemt hvordan vogn jeg ønsker og hvordan den skulle være. Men jobber i barnehage så hadde vært borti mange vogner før vi fikk 1barnet så hadde liksom fått mye gratis prøving av barnevogner gjennom det. Viste hvilken vogner jeg ikke skulle ha i hele tatt. Får heller kose meg med å trille lille niesen min i en tfk siden vi ikke bytter vogn. Må ha nytt stellebord så vil bruke mere kr på ett vi ønsker oss enn å bytte vogn vi er fornøyd med. Og bagen er jo bare brukt i 6måneder før vi byttet del fordi ho lærte seg å sitte så tidlig.

Det som "avgjorde" svart bag for oss er at den er mørkegrå inni = mindre synlig møkk ;) den grå bagen er hvit inni, og blir fort stygg inni.. Ei venninne har grå, og hu anbefalte heller svart.. Vet ikke hvordan den blå er inni? Kan aldri tenke meg at det vil ha noe å si for varmen, vogna skal jo ikke stå i solsteika med ungen oppi uansett :)
Har svart vogn og ikke noe problemer for oss den sommeren vi brukte vogna da den er i skyggen. Vi valgte å legge ett svalt dynetrekk i vogna som vi kunne lett lufte når ho hadde sovet. Året ho var ett fant jeg en fin sommerpose som vi kunne dele og la ene delen ligge da den hadde åpning til seler og kunne bruke helseteppe over når nødvendig b

Vi vingler imellom Emmaljunga super nitro og super viking..
Syns sportsdelen til super viking virker så liten og smal.. Noen som har erfaring med den vognen?

Vingler mellom super nitro og stokke trailz. Har hørt så mye dumt om stokke. Noen som har erfaring med trailz? Hører den er stiv og vanskelig å manøvrere selv med de litt større hjulene...

Må bare si at Stokke slår jo Emmaljunga ned i skoa når det kommer til utseende...

Last edited:
Vi var på babyshop i helgen, og da ble mannen enig i Bugaboo Buffalo, hurra!! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vingler mellom super nitro og stokke trailz. Har hørt så mye dumt om stokke. Noen som har erfaring med trailz? Hører den er stiv og vanskelig å manøvrere selv med de litt større hjulene...

Må bare si at Stokke slår jo Emmaljunga ned i skoa når det kommer til utseende...
Jeg har kun prøvd den inne, men mitt første inntrykk var at den var veldig lett og dermed enkel å manøvrere, i motsetning til f.eks Emmaljunga. Men jeg har jo ikke prøvd den på skogsvei eller grusvei.. At man kan låse fremhjulene bør jo også hjelpe litt.

Har kjørt med trailz'en i butikken og ned i park.huset for å teste, og jeg syns den er veldig lett å manøvrere! Snur på 5'øringen, stødig og god.. En vinner hos oss!

Back
Topp