Hvilken barnevogn bør man velge?

Absolutt, men kjøper man nxt er det jo ulik kalesje til sittedel og liggedel, og ulik kalesj til de to forskjellige liggedelene man kan velge mellom :)

Det kan nok stemme, jeg er ikke kjent med nxt vognene.
Jeg har tatt utgangspunkt i mondial modellen:happy:
 
Vi hadde Stokke cruzi til forrige, tenkte å kjøpe trailz understellet nå, så kan vi bruke baggen, sittedelen og bilstolen som vi har fra før. Crusi og trailz er kompatible så det er litt digg :)
 
Skal ha emmaljunga mondial, den absolutte favoritten! Har prøvd mye forskjellig og har alltid endt med at jeg er misfornøyd med de andre vognene. Liker at bagdelen er stor, vognen er solid, barnet sover godt og lenge selv i sportsdelen, og de store hjulene er perfekt på vinterføre! Ikkeminst er vognen klassisk og estetisk fin å se på :happy:
Bare husk å kjøpe ekstra solskjerming. Har vogna selv. Og strålende fornøyd med alt unntatt mulighet for å skjerme for sola..:)
 
vi har emmaljunga nxt90 f etter lillesøster (kjøpt i fjor). den er så deilig!! lett og smidig. kjøpte en seperat solskjermer :)
 
Bare husk å kjøpe ekstra solskjerming. Har vogna selv. Og strålende fornøyd med alt unntatt mulighet for å skjerme for sola..:)

Det er jo innebygd solskjerm i vognen, jeg brukte den mye og var veldig fornøyd:happy:
 
Synes det alltid kom sol inn fra siden med den jeg:p Har ekstra skjerm som funket jeg da! :)

Var aldri plaget med sol fra siden, men bor i Finnmark da, så er ikke ofte solen glimter til:hilarious::hilarious: Neida, faktisk var det super sommer her det året jeg fikk min første.

Men har litt lyst på sånn parasoll, ser jo super harry ut, men likevel litt kult:woot:
 
Var aldri plaget med sol fra siden, men bor i Finnmark da, så er ikke ofte solen glimter til:hilarious::hilarious: Neida, faktisk var det super sommer her det året jeg fikk min første.

Men har litt lyst på sånn parasoll, ser jo super harry ut, men likevel litt kult:woot:
Hadde en rute til butikken jeg gikk hver dag og den sola var et mareritt hver gang! Hadde endelig fått mini til å sove, og så kom jeg på strekka med sol:p måtte trille baklengs enkelte ganger:hilarious:
 
Hadde en rute til butikken jeg gikk hver dag og den sola var et mareritt hver gang! Hadde endelig fått mini til å sove, og så kom jeg på strekka med sol:p måtte trille baklengs enkelte ganger:hilarious:

Åh ja men der sier du noe! Jeg trilte også vognen baklengs når du sier det:hilarious:
 
Var aldri plaget med sol fra siden, men bor i Finnmark da, så er ikke ofte solen glimter til:hilarious::hilarious: Neida, faktisk var det super sommer her det året jeg fikk min første.

Men har litt lyst på sånn parasoll, ser jo super harry ut, men likevel litt kult:woot:
Samme her, kanskje derfor det bare er vi som er fornøyd :laughing002
 
Når tenker dere kjøpe barnevognen? Vet det er ganske lang leveringstid på noen av merkene, så man må jo være tidlig ute, men vet liksom ikke helt når:smiley-ashamed008
 
Når tenker dere kjøpe barnevognen? Vet det er ganske lang leveringstid på noen av merkene, så man må jo være tidlig ute, men vet liksom ikke helt når:smiley-ashamed008
Vi kjøpte 3+6 sist.
 
Okei, takk for svar:happy: Tror nok vi venter til første ul vertfall, men så tenker jeg vi bare tar det når det passer
Vi fikk den på supersalg kun den helga, så vi slo til.
 
Som ansatt i barnehage har jeg testa mange vogner, å må si det som det er: Det er utrolig mange gode vogner, men ikke alle er fornuftige å ha i barnehagen seinere med tanke på sikkerhet.
Her er mi liste over ting som MÅ være med vogna til poden:

1. 4 hjul. Har hatt vogntipp med 3 hjul der alt i vogna falt ut. Barnet var ikke i vogna på det tidspunktet. Foreldrene fikk ta med seg vogna hjem med beskjed om å komme tilbake med ei på 4 hjul. (Det var pedagogs avgjørelse, ikke min)

2. Seler er viktig å kunne montere når barnet blir større. Har opplevd med jenta mi at de ansatte i barnehagen rota bort vår sele, så da Lillemor sov i barnehagen hadde hun våknet og tatt seg en tur i sandkassa for å leke mens de voksne var inne med de større barna. De hadde leita etter henne i 30 min da de oppdaga at hun var borte. Vi vet ikke hvor lenge hun hadde vært våken. Det var heldigvis sommer.

3. Myggnett og kattenett. Det sier seg selv.

4. Regntrekk med vindskjerm. Det er kjedelig når vognposene blir våte fordi det regner sideveis. (Normalt her jeg bor.)

5. Brede luftdekk. Da er det lettere å trille i snø.

6. Mulighet for å låse forhjulene dersom de er svingbar eller krengehjul.



Håper dette hjelper dere i jakten på den gode vogna. :smiley-bounce016
 
Back
Topp