Hvilken barnevogn bør man velge?

M

Moderator Kristin

Guest
Å kjøpe barnevogn er for mange vordende foreldre det viktigste kjøpet de gjør før barnet skal komme. Mange bruker mye tid på å finne den rette vognen.

Begynn med å tenke gjennom hvilke hverdagssituasjoner du og vognen vil befinne dere i. Vognen og barnet vil være med på det meste, og bør derfor være tilpasset din livsstil. Det handler både om hva som er praktisk i bruk, det beste for barnet og hva slags design du liker. Barnet ditt kommer til å tilbringe mye tid i vognen, og du vil bruke mye tid på å trille den. Du vil trille på ulikt underlag og føre, og i ulike situasjoner og miljøer. Du skal løfte vognen, bære den og slå den sammen.


Les hele artikkelen her

Lyst til å spørre Barnas Hus om noe? Nettmøte på onsdag
 
Vi har vogn stående klar :p emmaljunga nxt90f med supreme bag, stelleveske og mygg+regntrekk. Har ikke fått brukt den enda men er absolutt fornøyd med valget!
Mannen liker den også kjempegodt
 
Har vogn etter mini, var veldig fornøyd med den, store godt dekk, GOD plass i bagdelen og sportsdelen kan legges helt ned. Var en del av en pakkeløsning med vogn, bilstol og base til bilstol. Vi valgte dog ikke utfra andres erfaringer eller merke. Vi valgte mye utfra pris (for barnevogn er dyrt!) og når vi da fant ei vi likte til en grei pris og bilstolen kom med "på kjøpet" så var valget ganske enkelt.

Så så lenge det er bare 1 spire i magehuset, så blir vi å bruke den til nummer to også, vogna er jo bare 2 år gammel!
 
Har en Stokke Trailz fra mini som er 2,5 år gammel, så kommer til å bruke den. Utrolig fornøyd med den! God og trille, lett å slå sammen osv.. Veldig stødig og god på grus :)
 
Skal ha emmaljunga mondial, den absolutte favoritten! Har prøvd mye forskjellig og har alltid endt med at jeg er misfornøyd med de andre vognene. Liker at bagdelen er stor, vognen er solid, barnet sover godt og lenge selv i sportsdelen, og de store hjulene er perfekt på vinterføre! Ikkeminst er vognen klassisk og estetisk fin å se på :happy:
 
Vi vurderer nxt 90 (f), men vi tar en tur rundt å tester litt ulike før vi bestemmer oss. Samboeren er svært opptatt av kjøretøyer og helt klar på at vi må ha terrenghjul, sportsseter og en hel del gode løsninger. Gjerne også mulighet for turbo :hilarious:
 
Skal ha emmaljunga mondial, den absolutte favoritten! Har prøvd mye forskjellig og har alltid endt med at jeg er misfornøyd med de andre vognene. Liker at bagdelen er stor, vognen er solid, barnet sover godt og lenge selv i sportsdelen, og de store hjulene er perfekt på vinterføre! Ikkeminst er vognen klassisk og estetisk fin å se på :happy:

Vi har mondial deluxe etter første (2017 mod), så tror vi beholder den fordi vi er veldig fornøyde. Eneste dilemmaet er at 1-åringen sover ute i den hver dag, så vurderer nesten å kjøpe et til understell som kan brukes til bagen når babyen kommer :p
 
Vi har mondial deluxe etter første (2017 mod), så tror vi beholder den fordi vi er veldig fornøyde. Eneste dilemmaet er at 1-åringen sover ute i den hver dag, så vurderer nesten å kjøpe et til understell som kan brukes til bagen når babyen kommer :p

Jeg hadde også mondial deluxe, hvit leatherette, var så fornøyd!:love017 Men solgte den når lille var 2 år, siden jeg ikke skulle ha flere barn:wacky:
Det er ingen dum idé å kjøpe et understell til. Er egentlig dumt å ordne egen sovevogn av dårligere kvalitet når man strengt tatt ikke trenger det. Dere må kjøpe en ny kalesje også da! Men emmaljunga forhandlere fikser jo det man vil ha:happy:
 
Babyjogger city elite som vi har etter 2017-gutten:happy: superfornøyd med den vogna :D
 
Jeg hadde også mondial deluxe, hvit leatherette, var så fornøyd!:love017 Men solgte den når lille var 2 år, siden jeg ikke skulle ha flere barn:wacky:
Det er ingen dum idé å kjøpe et understell til. Er egentlig dumt å ordne egen sovevogn av dårligere kvalitet når man strengt tatt ikke trenger det. Dere må kjøpe en ny kalesje også da! Men emmaljunga forhandlere fikser jo det man vil ha:happy:

Kalesjen hadde jeg helt glemt å tenke på :wideyed:
Må høre med forhandler om det er mulig å få ny i samme farge som vi har :)
 
Ja for kalesjen bruker de på sportsdelen nå:happy: Hvis de ordner en kalesj til så har de en til bagdelen også, å kan bruke begge vognene til begge barna samtidig :smug:
På vår er det på begge :p
 
Til emmaljungaen følger det med en kalesje som man flytter over fra bagdelen til sportsdelen, så om vi skal ha begge i bruk samtidig vil vi trenge en til :rolleyes:
Hun skrev det. På vår er det en på begge :p
 
Til emmaljungaen følger det med en kalesje som man flytter over fra bagdelen til sportsdelen, så om vi skal ha begge i bruk samtidig vil vi trenge en til :rolleyes:


Ja, på de vognene jeg har sett på følger det med sittedel (med kalesje), og når man kjøper liggende, følger det med kalesje på den også... :)
 
Back
Topp