Hvilken barnevogn bør man velge?

Også på nxt sin brukermanual står det at det bare kommer med en kalesje:rolleyes:
Det er isåfall kjemperart. Jeg må dobbeltsjekke en dag, men jeg er helt sikker på at vi har to :p
 
Også på nxt sin brukermanual står det at det bare kommer med en kalesje:rolleyes:
Det er isåfall kjemperart. Jeg må dobbeltsjekke en dag, men jeg er helt sikker på at vi har to :p
Jeg dobbeltsjekket, vi har to. En til liggedelen og en til sittedelen. Den til sittedelen er helt annerledes enn den til liggedelen
 
Hvis det er lov med linker til nyttige barnevogn tester o.l ønsker jeg meg det. Samt bilder av små lett sammenleggbare :angelic:
 
Vi skal ha en Bugaboo fox:love7 Vi vil ha en god vogn som er lett og blir svært liten sammenlagt, dette pga plass.
 
Hvis det er lov med linker til nyttige barnevogn tester o.l ønsker jeg meg det. Samt bilder av små lett sammenleggbare :angelic:

Om du ønsker en liten vogn som er lett å legge sammen, så anbefaler jeg at du sjekker ut Bugaboo fox:)
 
Jeg dobbeltsjekket, vi har to. En til liggedelen og en til sittedelen. Den til sittedelen er helt annerledes enn den til liggedelen

Til emmaljunga mondial får man hvertfall bare med én, kalesjen har glidelås helt nederst med et ekstra stykke som man tar ut når den skal brukes på sportsdelen:happy:
 
Noen som har erfaring med petite chérie heritage duovogn? Vil ha en liten ekstravogn som passer i min lille bil. Men liker ikke «romskip» vogner:hilarious: Så valget faller alltid tilbake på petite chérie sin vogn, men har ingen erfaring med den og finner lite når jeg googler den. Er vel bare jollyroom som selger denne??
 
Stokke trailz, så fornøyd! Fin på norsk føre nå om dagen, praktisk, god høyde og i tillegg fin. Kjøpte brukt på finn så da ble prisen overkommelig også.
 
Vi skal bruke vogna vi hadde til Lillemor (født 2014) den er for tiden hos mine foreldre som besteforeldrevogn til søstra mi sin lille pode. Det er den beste vogna jeg har kjørt. Jobber i barnehage, så jeg får testa mange vogner iløpet av årene. Vogna mi heter i'coo peak air. Den har en gigantisk bagdel som er en fordel med vinterbaby. Men det beste er hjula. De krenger (ikke faste eller løse) så har min nerdete mann festa lys på som følger når man svinger. Perfekt her i nord der det er bekmørkt store deler av vinteren.
 
Denne vurdere vi. :)

Liker veldig godt at sportsdelen kan snus begge veier også :) Jeg syns jo det er best å ha han vendt mot meg, er fortsatt ikke helt fornøyd med å ha lillegutt i den andre vogna vi har som vender fra meg, da har man jo ikke noe øyekontakt. Er jo selvfølgelig litt annerledes nå når han er 2,5 år og kan snakke med meg selv om han ikke ser meg skikkelig.
 
Vi har vogn stående klar :p emmaljunga nxt90f med supreme bag, stelleveske og mygg+regntrekk. Har ikke fått brukt den enda men er absolutt fornøyd med valget!
Mannen liker den også kjempegodt


Vi har denne til førstemann og ELSKER den!!!!! Så lille blir nok å overta den når h*n ankommer <3
 
Vi har Bugaboo Buffalo som jenta på 1 år bruker! Vi er veldig fornøyde med den :) Lett å manøvrere, lett å legge sammen og gjøre liten - fint å kunne snu sportsdelen begge veier.

Tenker å kjøpe dobbel»dings» til den så vi kan ha begge i om nødvendig. Usikker på om det går med den modellen, eller om det kun er med Bugaboo Donkey. Kanskje blir det heller ikke aktuelt - får se!

I tillegg har vi sånn sykkelvogn (Croozer) som også kan trilles (selvfølgelig fra når de kan sitte selv og er litt eldre) :)
 
Last edited:
Også på nxt sin brukermanual står det at det bare kommer med en kalesje:rolleyes:

Men man kjøper jo liggedelen separat? Og da følger det med kalesje med luftingbbærehåndtak integrert i kalesjen (https://www.barnashus.no/emmaljunga...ack-7332650309121.html#tab-button-description eller https://www.barnashus.no/emmaljunga...ack-7332650289126.html#tab-button-description)
+ står a kalesje følger om man går inn å ser på vogna + sittedel... https://www.barnashus.no/emmaljunga-nxt90-outdoor-black-7332650239121.html#tab-button-description

Så det er rart, og må være en feil i manualen tror jeg... men kanskje det ikke gjelder der hvor man kjøper liggedel og sittedel samlet (?)
 
Så det er rart, og må være en feil i manualen tror jeg... men kanskje det ikke gjelder der hvor man kjøper liggedel og sittedel samlet (?)

Er nok ikke feil i manualen når det står det samme til alle typene(er forskjellig manualer alt ettersom hvilken vogn du kjøper).
Hos min nermeste forhandler får man hele vognen komplett, med understell, bagdel, sittedel og kalesj. Så det er nok noe i det du sier, at man bare får en kalesj når man kjøper komplett pakke.
Jeg for min del ser ikke problemet med å bestille en ekstra kalesj når man bestiller vogn:happy: Det koster rett under en tusenlapp, om jeg ikke husker feil. Venninnen min kjøpe brukt vogn, å hun byttet ut kalesjen med en ny.
 
Er nok ikke feil i manualen når det står det samme til alle typene(er forskjellig manualer alt ettersom hvilken vogn du kjøper).
Hos min nermeste forhandler får man hele vognen komplett, med understell, bagdel, sittedel og kalesj. Så det er nok noe i det du sier, at man bare får en kalesj når man kjøper komplett pakke.
Jeg for min del ser ikke problemet med å bestille en ekstra kalesj når man bestiller vogn:happy: Det koster rett under en tusenlapp, om jeg ikke husker feil. Venninnen min kjøpe brukt vogn, å hun byttet ut kalesjen med en ny.

Absolutt, men kjøper man nxt er det jo ulik kalesje til sittedel og liggedel, og ulik kalesj til de to forskjellige liggedelene man kan velge mellom :)
 
Back
Topp