Hvilke uteblomster liker dere best?

Vil helst ha stauder jeg ;-)
Så slipper jeg å måtte plante hver vår :p

Men kan man plante løk i urner?

Rhododendron har jeg tenkt på faktisk, har et skråbed ned mot gårdsplassen som også er overgrodd. Tenkte å spa opp der også og plante ett eller annet. Da tenkte jeg på rhododendron der nemlig. Men da må jeg ha jord til de også, og nå sitter jeg på 5 1/2 sekk med hagejord som jeg må bruke og :p
Kan jo evt plante løk der da ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Løkene kommer jo opp hvert år;)

Er ikke lett å planlegge ute, alt burde helst vært gjort på en gang:p




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Løkene kommer jo opp hvert år;)

Er ikke lett å planlegge ute, alt burde helst vært gjort på en gang:p




Sent from my iPhone using BV Forum
Ja var det jeg skjønte til slutt jeg og :p ;-)

Så skal vurdere det altså. :)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Ja var det jeg skjønte til slutt jeg og :p ;-)

Så skal vurdere det altså. :)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
He he, bra:p

Jeg syns iallefall det er kjekt når det er noe som blomstrer tidlig også, så kan absolutt anbefales:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, jeg vil nesten tro det. Google + gartneri kan sikkert gi deg gode svar :)
Har sjekka litt, og det kan se ut som om den trenger litt skygge?

Her står solsteiken på hele dagen, så må ha noe som tåler sterk sol.

Og så ser jeg at den skal dypt ned i jorda, og det får jeg ikke til her siden jorda under er så full av stein og er umulig å grave opp :-(
Så må nok slå fra meg den :-(

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Her har jeg påskeliljer, tulipaner, og andre type løk.
Så først kommer påskeliljer, så tulipaner og så blomstrer de andre løkene i tur og orden utover sommeren. (Husker ikke hva de heter)
Så har jeg klematis, roser, ridderspore Og pioner. Pioner er utrolig nydelige, og elsker at de kommer opp år etter år :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har jeg påskeliljer, tulipaner, og andre type løk.
Så først kommer påskeliljer, så tulipaner og så blomstrer de andre løkene i tur og orden utover sommeren. (Husker ikke hva de heter)
Så har jeg klematis, roser, ridderspore Og pioner. Pioner er utrolig nydelige, og elsker at de kommer opp år etter år :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Pioner har vi også i et hjørne i hagen.
Nydelig plante :)

Skjønner at jeg må se meg om i løk-verden;-)
Har en slags rosebusk vi og, men ikke i samme bed som jeg holder på med nå ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Har sjekka litt, og det kan se ut som om den trenger litt skygge?

Her står solsteiken på hele dagen, så må ha noe som tåler sterk sol.

Og så ser jeg at den skal dypt ned i jorda, og det får jeg ikke til her siden jorda under er så full av stein og er umulig å grave opp :-(
Så må nok slå fra meg den :-(

Hmm, vår stod (rev den for få uker siden da vi bygde ny terasse i en fei til visning) et sted hvor den fikk solstek rett på seg fra kl 10-11 om morgenen til sola gikk ned. Ble skikkelig varmt i veggen der. Ikke var den så dypt i jorda heller, det så vi da vi grov den opp nå :)
 
Vi har et par pioner også. Synes de er kjempefine, problemet er at de blomstrer så kort og typisk akkurat i juli når vi gjerne er bortreist på ferie! Så da kommer vi hjem til bare bladene på bakken :p

Morsomt å ha ting som kommer opp hele sesongen ja :D
 
Pioner har vi også i et hjørne i hagen.
Nydelig plante :)

Skjønner at jeg må se meg om i løk-verden;-)
Har en slags rosebusk vi og, men ikke i samme bed som jeg holder på med nå ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Du kan jo godt plante litt roser samme stauder også, siden du har så god plass :)
Ja, ta en titt på løk verden. Er masse fint der :) hihi


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har et par pioner også. Synes de er kjempefine, problemet er at de blomstrer så kort og typisk akkurat i juli når vi gjerne er bortreist på ferie! Så da kommer vi hjem til bare bladene på bakken :p

Morsomt å ha ting som kommer opp hele sesongen ja :D

Haha, ja er ikke det typisk da? Her har vi aldri ferie i juli, så får med meg alt som skjer i Hagen da :p hihi


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hmm, vår stod (rev den for få uker siden da vi bygde ny terasse i en fei til visning) et sted hvor den fikk solstek rett på seg fra kl 10-11 om morgenen til sola gikk ned. Ble skikkelig varmt i veggen der. Ikke var den så dypt i jorda heller, det så vi da vi grov den opp nå :)
Ja vi har også sola fra de klslettene der...
Ok, får sjekke den litt mer da ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Løytnantshjerte er også flott :D
Ja den er også fin :)

Tror du det blir rart å ha disse litt mindre blomstene på kanten og noen litt større i midten?

Kan liksom ikke begynne å flytte på dem igjen....

Evt ha en litt stor i midten og de litt mindre på kantene...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Din klematis vokser ikke opp hvert eneste år? Her dør den vært år og kommer med nye skudd fra bakken, så jeg får den aldri så stor og fin :)

Her står klematisen også i solen hele dagen :)

Joda, helt nedenfra og opp hvert år faktisk :) Og så stor at jeg har måttet smette den litt bortover og nedover igjen fordi den ble for høy! Men vet som sagt ikke om det er noen triks for å få den sånn når man planter den, vi arvet jo bare en ferdig mønsterplante :D
 
Back
Topp