Hvilke unnskyldninger bruker du?

Anine91

Gift med forumet
Assistert-jentene
Påskekyllingene 2020
Når du ikke kan spise maten i besøket, ikke kan drikke alkohol, osv.
 
Hmm... Mannen min jobber i polet, så vi har vært forberedt og testa ut alkoholfrie viner og øl. Litt dumt at jeg ikke får prøve det hjemmelaga høstøl,juleøl, påskeøl eller sommerøl før jeg er ferdig med amming. Men Aass alkoholfrie øl er kjempegode. Ellers tenker vi å si det som det er til familien vår. De vet at vi har prøvd i over et år og at vi hadde en MA denne påsken.
 
At jeg har startet med stimulering for forsøk som jeg egentlig skulle i gang med i august :p
 
Rakk en fest før formen ble bånn. Da hadde jeg en tom roseflaske stående fra helgen før og fylte den med alkoholfri rose. Takket pent nei til drinkene underveis og sa jeg holdt meg til vin. Det fungerer derimot kun ved hjemmefest.

Ved mat velger jeg de alternativene jeg kan spise og sier jeg ikke hadde lyst på resten akkurat nå.

Ved andre festligheter når jeg har vært gravid tidligere har jeg takket nei til alkohol fordi jeg var sjåfør/gikk på pencillin og reagerte litt på den/var forkjøla og alkohol gjør meg veldig tett i nesa/må være kjørbar tilfelle det skjer noe med barnevakta og jeg må hente ungen ..
 
Jeg bruker samme som den over her. At jeg har starter med stimulering for forsøk i august. Og at det er hormonene i sprøytene som gjør meg dårlig ;) og til nærmeste venninner og noen få familiemedlemmer sier jeg sannheten da de vet jeg ventet på mens for å starte på første forsøk ivf.
 
Hvis jeg er sammen med gode venner/familie så forteller jeg det bare. Er såpass kvalm at jeg orker ikke holde det hemmelig. De første fikk vel vite det i et bryllup i uke 5 fordi jeg ikke drakk og de viste at vi prøvde.

I forhold til de på jobben så drikker jeg såpass lite at ingen reagerer på at jeg ikke drikker en kveld. Men en unnskyldning jeg kunne brukt for å ikke drikke var at jeg skulle løpe en lang tur dagen etter og ville være i form til det. Når det kommer til maten så bruker jeg min samboers mageproblemer som en unnskyldning for at maten må være på en viss måte :p
 
Er så kvalm at jeg ikke kommer meg opp av sofaen som regel, langt mindre ut av huset og i selskap. Så jeg trenger gode forslag til unnskyldninger for hvorfor jeg må avlyse/utsette sosiale aktiviteter i ukesvis. Har ikke lyst til å fortelle det til venner eller familie før jeg er mindre dårlig, orker ikke masse folk som spør og maser og kommer med tips (eller vil komme innom for å muntre meg opp). Vet at de mener det vel, men jeg orker rett og slett ikke annet enn å ligge hjemme på sofaen og være kvalm.
Hva kan jeg si til folk som ikke får meg til å høres ut som verdens kjipeste? Eller som om jeg har sluttet å være vennen deres?
 
Er så kvalm at jeg ikke kommer meg opp av sofaen som regel, langt mindre ut av huset og i selskap. Så jeg trenger gode forslag til unnskyldninger for hvorfor jeg må avlyse/utsette sosiale aktiviteter i ukesvis. Har ikke lyst til å fortelle det til venner eller familie før jeg er mindre dårlig, orker ikke masse folk som spør og maser og kommer med tips (eller vil komme innom for å muntre meg opp). Vet at de mener det vel, men jeg orker rett og slett ikke annet enn å ligge hjemme på sofaen og være kvalm.
Hva kan jeg si til folk som ikke får meg til å høres ut som verdens kjipeste? Eller som om jeg har sluttet å være vennen deres?
Tja, en influensa kan du vel dra ut i 2 uker eller noe i den duren:p Hvor mange uker er du på vei?
 
Har ikke trengt noen unnskyldninger enda, men nå har jeg muligens begynnende bekkenløsning og må få tilpassede oppgaver på jobb. Får se hvordan jeg løser det, er mulig det bare «skjer» og ingen legger merke til det. Hvis ikke må jeg bare fortelle det tror jeg, er så forferdelig dårlig til å holde maska.
 
Det jeg er mest redd for er middagsselskap hos foreldrene mine. Vi pleier å gå der ca. hver måned, og er redd det blir servert noe der jeg opplagt ikke kan spise, f.eks. ørret. Mannen har foreslått å si at jeg nettopp har spist (litt rart når man vet at en skal i middag), eller å fake at jeg er dårlig... Håper jeg slipper å dra den så langt:hilarious:

Ellers er jeg ofte sjåfør (bor ikke akkurat sentralt), så er lett å si at jeg ikke kan drikke pga det:) Håper bare vi ikke skal ha teambuilding eller noe sånt snart...
 
Det jeg er mest redd for er middagsselskap hos foreldrene mine. Vi pleier å gå der ca. hver måned, og er redd det blir servert noe der jeg opplagt ikke kan spise, f.eks. ørret. Mannen har foreslått å si at jeg nettopp har spist (litt rart når man vet at en skal i middag), eller å fake at jeg er dårlig... Håper jeg slipper å dra den så langt:hilarious:

Ellers er jeg ofte sjåfør (bor ikke akkurat sentralt), så er lett å si at jeg ikke kan drikke pga det:) Håper bare vi ikke skal ha teambuilding eller noe sånt snart...
Hvorfor kan du ikke spise ørret? Blir du dårlig av det?
 
Tja, en influensa kan du vel dra ut i 2 uker eller noe i den duren:p Hvor mange uker er du på vei?
Ja, har tenkt på influensa, men det er jo virkelig ikke influensasesong. Og vet ikke om jeg klarer å fake en influensastemme heller, om de skulle ringe. Mannen foreslo at jeg skulle «miste mobilen», men om jeg ikke kunne snappe og sende SMS til vennene mine her jeg ligger på sofaen tror jeg seriøst jeg hadde blitt GAL. Så enn så lenge har jeg bare funnet ulike ad hoc unnskyldninger as we go. Er 9 uker, så det blir nok minimum et par uker til vertikalt dessverre
 
Det jeg er mest redd for er middagsselskap hos foreldrene mine. Vi pleier å gå der ca. hver måned, og er redd det blir servert noe der jeg opplagt ikke kan spise, f.eks. ørret. Mannen har foreslått å si at jeg nettopp har spist (litt rart når man vet at en skal i middag), eller å fake at jeg er dårlig... Håper jeg slipper å dra den så langt:hilarious:

Ellers er jeg ofte sjåfør (bor ikke akkurat sentralt), så er lett å si at jeg ikke kan drikke pga det:) Håper bare vi ikke skal ha teambuilding eller noe sånt snart...

Kan du ikke foreslå noe mat du liker/har lyst på som foreldrene dine er flinke å lage da? Spør om ikke dere kan ha det neste gang for det er så lenge siden. Evt hvis de kommer med et forslag du ikke vil spise, så kan du si det ikke er så lenge siden dere hadde det selv hjemme, så hadde vært fint med noe annet...
 
Hvorfor kan du ikke spise ørret? Blir du dårlig av det?
Kan man spise det som gravid, da? Er det ikke noe kvikksølv-greier å ta hensyn til? Blir litt opplagt hvis jeg spør om det er oppdrett eller vill:p Eller får man bare tak i oppdrettsørret på butikken kanskje?
 
Ja, har tenkt på influensa, men det er jo virkelig ikke influensasesong. Og vet ikke om jeg klarer å fake en influensastemme heller, om de skulle ringe. Mannen foreslo at jeg skulle «miste mobilen», men om jeg ikke kunne snappe og sende SMS til vennene mine her jeg ligger på sofaen tror jeg seriøst jeg hadde blitt GAL. Så enn så lenge har jeg bare funnet ulike ad hoc unnskyldninger as we go. Er 9 uker, så det blir nok minimum et par uker til vertikalt dessverre
En i familien min er ute med influensa nå, så det går an utenfor sesong;)
 
Er så kvalm at jeg ikke kommer meg opp av sofaen som regel, langt mindre ut av huset og i selskap. Så jeg trenger gode forslag til unnskyldninger for hvorfor jeg må avlyse/utsette sosiale aktiviteter i ukesvis. Har ikke lyst til å fortelle det til venner eller familie før jeg er mindre dårlig, orker ikke masse folk som spør og maser og kommer med tips (eller vil komme innom for å muntre meg opp). Vet at de mener det vel, men jeg orker rett og slett ikke annet enn å ligge hjemme på sofaen og være kvalm.
Hva kan jeg si til folk som ikke får meg til å høres ut som verdens kjipeste? Eller som om jeg har sluttet å være vennen deres?
Kan det fungere å si at du har influensa eller en eller annen sykdom som gjør at du blir slått ut? Eventuelt si at det er så mye å gjøre på jobb at du bare rekker å jobbe og være med familien, sånn hadde jeg det i våres og det var ikke noen som reagerte på det :)
 
Kan man spise det som gravid, da? Er det ikke noe kvikksølv-greier å ta hensyn til? Blir litt opplagt hvis jeg spør om det er oppdrett eller vill:p Eller får man bare tak i oppdrettsørret på butikken kanskje?
På butikken har de kun oppdrett og sånn som er testet av Mattilsynet. Ikke lov til å selge fisk med høye kvikksølvnivåer. Så det gjelder bare selvfisket fisk. Så med mindre faren din er hobbyfisker er det ikke noe problem
 
Ja, har tenkt på influensa, men det er jo virkelig ikke influensasesong. Og vet ikke om jeg klarer å fake en influensastemme heller, om de skulle ringe. Mannen foreslo at jeg skulle «miste mobilen», men om jeg ikke kunne snappe og sende SMS til vennene mine her jeg ligger på sofaen tror jeg seriøst jeg hadde blitt GAL. Så enn så lenge har jeg bare funnet ulike ad hoc unnskyldninger as we go. Er 9 uker, så det blir nok minimum et par uker til vertikalt dessverre

Sist runde hadde jeg mistet to ganger på rad før det gikk og syns den kontrabeskjeden var så tung at vi holdt det hemmelig til over 12 uker. Dvs jeg løy mye!! Jeg avlyste en del i siste liten ifm «sykdom»/skyldte på jobben/jobbreiser hvis det var noe litt frem i tid, sendte snap fra legekontoret (når jeg var der ifm sykemld pga syk kvalme) å sa at nå hadde jeg fått bihulebetennelse å da var jeg good for en uke i alle fall +++ følte meg til tider råtten, men forklarte alt når nyheten ble delt og det ble selvsagt forstått! Et par uker til med løgn bare, hold ut ;)
 
På butikken har de kun oppdrett og sånn som er testet av Mattilsynet. Ikke lov til å selge fisk med høye kvikksølvnivåer. Så det gjelder bare selvfisket fisk. Så med mindre faren din er hobbyfisker er det ikke noe problem
Sjekket matportalen nå, les nederste setning; Rådene gjelder kun for fisk som er fisket i ferskvann. Oppdrettsfisk og sjøørret kan trygt spises, dette gjelder også sjøørret som har vandret inn for å gyte i ferskvann.

https://www.matportalen.no/matvareg...alldyr/ferskvannsfisk_og_kvikksolvforurensing
 
Back
Topp