Hvilke tilskudd tar dere nå?

Folat. Men tenker å kjøpe gravid tilskuddet på apoteket. Tok det sist :)

"
Folat

Alle kvinner som planlegger å bli gravide, eller som vet at de er det, bør tidligst mulig starte med tilskudd av folat, 400 mikrogram per dag til 12. svangerskapsuke. Folat er et vannløselig B-vitamin som forebygger rygg- margsbrokk. Matvarer som inneholder mye folat, er grove kornprodukter, frukt og grønn- saker, særlig grønne grønnsaker som brok- koli, grønnkål, rosenkål og spinat.
"
side 10: http://www.matportalen.no/rad_til_s...Y/Gode levevaner før og i svangerskapet (PDF)

Åja. Det visste jeg ikke. Hvem har anbefalt dette?
Legen min har bedt meg ta folat til jeg er 12 uker på vei.

Sikkert staten. Har fått høre det fra jordmødre og leger på st. Olavs, fastlegen min og også lest kjapt om det på BV tidligere. Da jeg var gravid i 2014 var det de første tre mnd og da jeg var gravid i fjor og tidligere i år fikk jeg beskjed om hele svangerskapet.

Sikkert staten. Har fått høre det fra jordmødre og leger på st. Olavs, fastlegen min og også lest kjapt om det på BV tidligere. Da jeg var gravid i 2014 var det de første tre mnd og da jeg var gravid i fjor og tidligere i år fikk jeg beskjed om hele svangerskapet.
jordmødre og leger er faktisk pliktet å følge nasjonale rettningslinjer. og de kan du lese i den linken jeg lå ut lengre oppe...

Spiser man mat med mye folat trenger man nok sikkert ikke tilskudd av folat gjennom hele svangerskapet, men man må få i seg nok av det alle 9 mnd.

Vedlegg

• Screenshot_2016-06-16-22-36-54.png
    Screenshot_2016-06-16-22-36-54.png
    209,3 KB · Visninger: 11
Tar folat. Har hatt problemer med D-vitaminmangel før så det har jeg tatt hver dag siste par årene.
Omega-3 har jeg alltid hatt vane for å ta også.

Etter avtale med fastlege tar jeg flytende aerius (allergimedisin) også. Blir så sykt dårlig uten :/

Folat og D-vitamin. Innimellom div B og omega3, litt avhengig av hva vi har spist.
Jeg ammer og, så gjør et forsøk på å dytte i meg ekstra av det kroppen trenger.

Begynte på gravid tilskudde i dag :) Som inneholder folat.. multivitamin og omega 3

Tar folat, og blitt mye flinkere til å ta tran hver dag! :-)

Må man ta gravidtilskudd når man har tatt prøver tidligere og påvist gode verdier?
Eneste jeg mangler er D-vitamin

Jeg tar folat, omega 3 og d-vitaminer!:) Pluss at jeg går på blodfortynnende medisiner for å forebygge blodpropper i livmora!!

Back
Topp