Hvilke symptomer har du?

Føler jeg har alt... Vond korsrygg, sykt ømme pupper, emosjonell, trøtt, mensmurringer/stikkinger, oppblåst, treg mage, liker ikke godteri lenger, liker vel nesten ikke mat heller... Eneste jeg klarer å spise er loff med smør.. Liker ikke Pepsi Max lenger, som omtrent var det viktigste i livet mitt :hilarious:.. Migrenen jeg vanligvis får botoxbehandling og sterke smertestillende for, som jeg ikke lenger kan ta, gjør at migrenen er tilbake konstant. Men, verst av alt er kvalmen. Er så sinnsykt kvalm hele tiden. Orker ikke noe annet enn å ligge i sengen.. Null energi til noe, orker ikke mat, blir kvalm av drikke. Nei, blæ....

Men, gleder meg til april da... håper denne sitter :Heartred
 
Kvalm, stikkinger, veldig trøtt og et ømt bryst
 
Jeg har MYE halsbrann. Hva skjer med det? Så tidlig??:bored: Kjenner også at jeg er trøttere og mer sliten enn vanlig. Og mer uggen og småkvalm, men aldri sånn at jeg føler jeg må kaste opp. Puppene har også blitt litt større og er tunge og ømme. Men, en ting som bekymrer meg... kjente murringer litt før og litt etter ikm. Men nå kan jeg ikke huske å ha kjent noen murringer... er det et dårlig tegn?
 
Er 6+5 i dag. Har litt ømme brystvorter, halsbrann iblant, murringer iblant og magen er så oppsvulmet at jeg ser gravid ut.. Enda ikke opplevd kvalme.
 
Våknet i dag med noe som jeg tror er halsbrann! Hadde ikke det med første! Kan noen forklare hvordan halsbrann føles ut? :hilarious:
 
5+6 i dag ( Hvis jeg beregner fra første dato i siste menstruasjon.). Frustrerende. Småkvalm hele tiden, og det hjelper litt å spise. Dersom jeg spiser for mye blir jeg på nytt kvalm. Hva jeg har lyst på varierer fra dag til dag, i verste fall time for time. Starter dagen med en kiwi, og det hjelper litt. Når jeg kommer på jobb presser jeg i meg en skyryoughurt for ikke å bli kvalm. Det som fungerer noe er surt godis. Synes foreløpig det er lite stats å være gravid. Fra å trene tre - fire ganger uken, til å så vidt orke gå en tur hver dag på 20 min. Blir svimmel og uggen når jeg beveger meg. Har sett ut som jeg er langt på vei fra uke fire, da jeg er veldig oppblåst. I tillegg har jeg ømme bryst og stikkinger (sammentrekninger?) i livmor (?). Jeg har i tillegg det til dette en stor prolaps og isjias, så det kan være dette påvirker smertene noe. Jeg er jo også dødstrøtt konstant, men får ikke sove lenger da jeg måtte slutte på nervemedisin som tok bort nervesmertene i foten - da medisin ikke var forenlig med graviditet. Tar gjerne i mot tips, spesielt mot kvalme :hello
 
Jeg er uggen og småkvalm. Blir kvalm av å spise stort sett hva som helst. Åpner kjøleskapet og finner INGEN ting jeg har lyst på. Men så er jeg sulten innimellom da. Så da spiser jeg. Og blir kvalm. Osv.

Ømme brystvorter som kommer og går. Er ganske ok på morgenen, og tar seg opp i løpet av dagen.

Også våkner jeg så sjukt tidlig! I går våknet jeg ca 0550, i dag 0530. Kanskje tilfeldig? Skal tilbake på jobben i morgen, typisk at jeg da sliter med å komme opp til 7!
 
Kvalm, kvalm og jeg enda mer kvalm :depressed: og oppkast, veldig trøtt og lite energi, kviser, lite matlyst, klarer ikke kaffe (ikke lukten engang) og heller ikke sjokolade :smiley-angry017
 
6+4 og hadde ganske sterk krampe og stikninger i mårrest. Hadde det også ved 4 uker og noen dager. Flere??

Husker ikke jeg hadde slikt med første
 
Jeg har vært mest trøtt, inntil for noen dager siden, da trøttheten ble akkompagnert av kraftig morgenkvalme. Jeg kasta opp for første gang i svangerskapet i går, og håper ikke det blir mer av akkurat det. Enn så lenge har kvalmen vært verst morgen (og litt på kveld), men ikke vært veldig merkbar midt på dagen. Håper ikke det blir verre, så skal jeg vært fornøyd.

Har også ømme pupper og kjenner det til tider i korsryggen. Blir raskere anpusten både ved trening, når jeg sykler til jobb eller går tur (alt av fysisk aktivitet, egentlig :p ). I tillegg har jeg plutselig fått masse kviser den siste uka - det pleier jeg aldri å ha. Det har vel muligens vært litt ekstra humørsvingninger også.

Haha, trodde ikke jeg hadde så mange symptomer, men når en setter seg ned og tenker over det, er det visst litt, likevel!
 
Blir raskere anpusten både ved trening, når jeg sykler til jobb eller går tur (alt av fysisk aktivitet, egentlig :p ).
Jeg også, og det er egentlig veldig frustrerende. Jeg har trent så målrettet for å komme i bedre form det siste året, og nå føles det som om jeg er tilbake på start. Og problemet er at jeg ikke orker å trene noe særlig, så jeg frykter at jeg reellt kommer til å være tilbake på start etter fødsel.
 
Jeg kom på et symptom som jeg ikke har tenkt på før de siste dagene. Før mens pleier jeg å få ekstremt vonde kviser langs kjeven. De har ikke kommet nå. :)
 
Jeg også, og det er egentlig veldig frustrerende. Jeg har trent så målrettet for å komme i bedre form det siste året, og nå føles det som om jeg er tilbake på start. Og problemet er at jeg ikke orker å trene noe særlig, så jeg frykter at jeg reellt kommer til å være tilbake på start etter fødsel.

En ting jeg har lest om dette er at toppidrettsutøvere faktisk får like god stigning i oksygenopptaket sitt av en graviditet som av et opphold med høydetrening. Så når vi blir anpustne er det på en måte kroppen som forbereder seg på at vi trenger godt oksygenopptak under fødsel, som jeg forsto det! Det gjør det litt mer motiverende å fortsette å trene, synes jeg, selv om det ikke blir like intensivt som før. Bare en rask gåtur bidrar, og etter hvert kommer kanskje normalt energinivå tilbake igjen - da orker vi mer igjen :D
 
Litt usikker på hvor langt jeg er på vei, men enten 4+6 eller 5+2.
Kvalm hele tiden, forverres av aktivitet, mat og enkelte lukter :wtf:
Ellers er puppene mer og mer ømme for hver dag, oppblåst, litt tregere mage, murringer i magen (noen ganger korsrygg) gjennom dagen og ganske hormonell og følsom. Jeg er også veldig bekymret for at noe skal skje. Så jeg tar i mot symptomer med åpne armer :smiley-bounce022
 
Back
Topp