Hvilke ord kan babyen nå?

Heeeiiiii
Namnam
Nei
Mamma
Bappa
Mer (ofte i forbindelse med melk)

Edit: glemte bø og titteei
 
Last edited:
Namnam
Mamma
Pappa

Titt tei
Der
 
Han kunne ball, men vi har forvirret ham med å herme, så nå kan han ingenting lenger:hilarious:
 
Ikke nytt ord, men her går det i
Hei, hei, hei, hei
Bæ Bæ (krav om å synge Bæ bæ lille lam)
 
Nå sier han endelig «mamma» veldig tydelig ❤️

Og «Daa dah!» tror jeg betyr «pappa», men så sier han ofte «dadadada» når han peker på ting og tang..

Han sier BæææÆh til kattene :p

Og lager Prrff-lyder til hestene :D

Også hermer han både når vi raper og nyser, og mer til, med en sånn sint-lyd som bare han klarer å lage :hilarious:

Han hermer etter trollet i bukkenebruse-sangen til Pudding tv på youtube også, med sånn kjefte-stemme


Av og til synger han, da går det i «aaaaAAaaaa» i ulike melodier. Og litt «nananana» og sånt. Hihi❤️
 
«Ta-ta-ta» betyr «babblarna»
Da skal hun se på video..
 
Ma ma (dog sjelden til meg ;P), mnggrt (mangogrøt), brnhagn (barnehagden), og så har hun sagt "en gng til" når hun ville jeg skulle synge en gang til :Heartred Så et merkelig utvalg ord der, altså. ;P Sier også møø til kua og broom til biler og fly. :)
 
Mamma
Pappa
Ba (ball)
Lys
Bi (Bil)
Ma (Mat)
Næsj (Nei)
Me (Melk)

Glad i forkortelser :p
 
Mamma, pappa, navnet sitt(på babyspråk), mormor(momo), oldis(iiis), is, lys på, lys av, heis, prop, mer, pupp(pooop), ned, bad, dysj, vann(an), voff, mjau, mø, ihaah, kykeliky(tyttelity), nøffer til gris, aa til ape, oohoo til ugld, grr til tiger, væææ til løve, tuu(tur), goo(sko). Me (melk), bæ til sau, bø, nei, ja. Har ganske mye språk allerede så sikkert mye jeg glemmer. Så kjekt når de lærer å snakke mer og mer:) kommer fort nye ord nå når han har "knukket" koden.
 
Her går det i "der" "mama" og "dada", også brummer han mye fremdeles (gjort det siden han var liten)
 
De siste dagene har han begynt å kalle meg for pappa :D

For en stund siden innså han også 100% hva nei betyr og når man bruker det, så nå kommuniserer vi på følgende måte:

Han: *peker mot noe* DER!
Meg: mener du denne?
Han: neiii *peker på noe annet* DEEEER
Meg: åh, hva med denne?
Han: NEEEIII

Meg: er du sulten?
Han: neii

Meg: er du tørst?
Han: neeeeiiii

Går strålende, dette her!
 
Syns det skjer ting i en rasende fart nå! Hvor er lille bebisen min? :eek:

Sokker, yoghurt (goggurt), øre, vann, og brødskive (brrrskvve) har kommet siste uka :)
 
Vi har fått versjoner av ball (ba), takktakk (ta-ta), øye (øue), øre (øe), ballong (bahhh), eple (eppe), bil (bii), brød (bbrrruuuh) de siste to ukene :p Nekter å si noe hvis vi ber han om det, men plumper plutselig ut med litt her og der.
 
Litt bekymra for at han bare sier bæ. Til ALT
 
Så flinke alle er! Her går det i babling. Kan si papapa, og det betyr pappa. Kan si mamama og, men usikker på om det betyr mamma, men jeg pleier å svare uansett :p Også kan han nei..

Så tydeligvis lenge til vi skal ha lange og dype samtaler :p
 
Artige er at utenom mamma, pappa og sånt handler de fleste ord om mat. Ting hun sier mye er
Mer
Melk
Banan
Namma
Deilig
Mett
Bolle
Takk når hun får noe godt :)
 
Kjeks - kjæh
Kaffe - affeeehh
Yoghurt - oggurr

blir morsomt å se åssen han faktisk kommer til å prate :D
 
Back
Topp