hvilke katteraser syns dere er fine?

Sibirkatten er bare den desidert flotteste rasen som finnes Genial for en katteelsker som har en allergiker-mann også [:D]

Var hos fotograf med min lille sibir da vi var på utstilling i høst [:)]

Også lurte han seg med på fotoshooten til "burnaboen" som hadde hellig birma kattunge <3

Digger dette siste [:D]

kun tiger på bilde..

Jeg har kattefobi, synes katter er det ekleste.

ORIGINAL: STJERNE*

Kan jeg spør... Hva er det dere liker så godt med katter? Gjør den noen nytte f.eks?
Katter driter, klorer, pisser og ikke minst røyter. Man merker GODT om man er på besøk hos noen med katt. Syns det er så utrooolig uhygienisk og kvalmt..[:'(]

er det så mye anderledes enn andre dyr da? de fleste har kjærledyr som kos og selskap, enten det er hund, kanin, marsvin, undulat eller katt.

katter er renslige siden de vasker seg selv. trenger jo børsting men det gjør alle pelsdyr.
de går på do selv ute (om man velger å ha innekatt er det opp til en hver å bestemme). du trenger ikke plukke det opp som du gjør med hund.

jeg vet det finnes folk som har mange katter inne, kanskje hannkatter som ikke er kastrert som markerer på møbler, som har fulle drittkasser inne og som er dårlig på å børste de og å støvsuge. Da synes jeg også det er for møkkete og uhygenisk. Men det må absolutt ikke være slik, jeg har det ikke slik!! Og det er mange som ikke har dyr som ikke har det veldig rent og pent heller. Tror heller det går på eierne og deres renslighet enn dyrene[;)]

skal jeg ha med en renrase en gang, skal jeg ha meg en Main coon.. Elsker den rasen [:)]

ORIGINAL: Qualitas

Hils på ... Noddy!!! TADAAAAAA

Noe av de nydeligste jeg har sett

Rase??

ORIGINAL: Chuma

ORIGINAL: Venus83

Jeg har selvfølgelig en forkjærlighet for de tre rasene jeg har drevet oppdrett av, nemlig Maine Coon, Bengal og Norsk Skogkatt. I tillegg har jeg en Tyrkisk Angora dame på 10 år som er nydelig, men standarden på rasen har endret seg mye siden hun ble født, de moderne tyrkisk angoraene er jeg ikke så glad i.

Så spennende, er det lenge siden du drev oppdrett?
Det er mange raser som var finere (og sunnere) for en del år siden... Perseren er vel den som har forandret seg værst, spes med tanke på helse...
TUAen din er nyydelig, elsker fargen!
Bengal er jeg ikke så glad i, men snøbengalen var kjempe flott!!
Ellers så liker jeg jo NFO og MCO, spes MCO- det er min rase [:D]

Nei, Maine Coon driver vi med enda, bengal også forsåvidt, venter et kull nå straks, men det blir antakelig vårt siste. Norsk Skogkatt har vi sluttet med, mistet den kjære gutten vår (på bildet) i sommer da ha plutselig fikk en blodpropp.

Hva heter oppdrettet ditt?

har du en hjemme side?? Har så lyst på en main coon [:)]

Virker som mange med peiling på katter her inne. Vil noen forklare meg forskjellen på Hellig Birma og Ragdoll? Jeg vet de er ganske like utseendemessig, men jeg vet lite om "personlighetene" [:)]

ORIGINAL: Sjakkruta

Virker som mange med peiling på katter her inne. Vil noen forklare meg forskjellen på Hellig Birma og Ragdoll? Jeg vet de er ganske like utseendemessig, men jeg vet lite om "personlighetene" [:)]

Ragdoll er eg ganske spesiell rase,de er nesten litt som hunder.Liker ikke å være alene,sitter nesten alltid ved siden av eieren sin.De er veldig tillitsfulle både når det kommer til andre dyr og mennesker.De liker seg best inne sammen med eieren og skal helst ikke være ute alene fordi de ikke er så flinke til å forsvare seg.De er gjerne ute sammen med eier og går aldri langt.De er ganske late og er derfor en av de største katterasene. De klatrer ikke,hopper ikke opp på benk og klorer lite på møbler.Det som gjør at de heter ragdoll er at de slapper helt av kroppen når du løfter de og de blir som en filledukke:)

ORIGINAL: Zera

ORIGINAL: Venus83

Jeg har selvfølgelig en forkjærlighet for de tre rasene jeg har drevet oppdrett av, nemlig Maine Coon, Bengal og Norsk Skogkatt. I tillegg har jeg en Tyrkisk Angora dame på 10 år som er nydelig, men standarden på rasen har endret seg mye siden hun ble født, de moderne tyrkisk angoraene er jeg ikke så glad i.

Så spennende, er det lenge siden du drev oppdrett?
Det er mange raser som var finere (og sunnere) for en del år siden... Perseren er vel den som har forandret seg værst, spes med tanke på helse...
TUAen din er nyydelig, elsker fargen!
Bengal er jeg ikke så glad i, men snøbengalen var kjempe flott!!
Ellers så liker jeg jo NFO og MCO, spes MCO- det er min rase [:D]

Nei, Maine Coon driver vi med enda, bengal også forsåvidt, venter et kull nå straks, men det blir antakelig vårt siste. Norsk Skogkatt har vi sluttet med, mistet den kjære gutten vår (på bildet) i sommer da ha plutselig fikk en blodpropp.

Hva heter oppdrettet ditt?

har du en hjemme side?? Har så lyst på en main coon [:)]

Ja, det har jeg:
www.chumalunga.no

ORIGINAL: forvirretmor

ORIGINAL: Sjakkruta

Ragdoll er eg ganske spesiell rase,de er nesten litt som hunder.Liker ikke å være alene,sitter nesten alltid ved siden av eieren sin.De er veldig tillitsfulle både når det kommer til andre dyr og mennesker.De liker seg best inne sammen med eieren og skal helst ikke være ute alene fordi de ikke er så flinke til å forsvare seg.De er gjerne ute sammen med eier og går aldri langt.De er ganske late og er derfor en av de største katterasene. De klatrer ikke,hopper ikke opp på benk og klorer lite på møbler.Det som gjør at de heter ragdoll er at de slapper helt av kroppen når du løfter de og de blir som en filledukke:)

Tusen takk for svar! Da vet jeg i alle fall en del om Ragdollen [:)]

Back
Topp