hvilke katteraser syns dere er fine?

ORIGINAL: Susa87

maine coon

bildene er fra google..

uff,de syns jeg ikke er fine.

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: Venus83

Nr 1- maine coon
Nr 2- tiffanie
Nr 3- selkirk rex, langhår
Nr 4- devon rex
Nr 5- spynx

Snowshoe er også fin, men kjenner egentlig ikke noe til rasen. Finnes jo mange andre fine raser også, men det er ikke alle som er å få tak i her i Norge. Men topp 5 listen min er i hvert fall mulig å få tak i [;)], med unntak av Tiffanie, men tror man får korthårsvarianten Burmilla, i hvert fall i Sverige- utrolig flott den også.

Jeg liker litt sånn enten eller med pels [:D]

Vanlige korthårsraser er ikke noe for meg... men det finnes jo utrolig mye fint der også [:)]
Bengal liker jeg ikke, men ta en titt på Egyptisk Mau og Savannah!

var gøy og google tiffanie, kom opp lettkledde damer[8D][8D]

hehe, her finner du Tiffanie:
http://74.125.67.100/images?hl=nn&q=tiffanie+cat&rlz=1R2GGLL_no&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=4xVHTff1H8zrsgalwJC9Dg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCcQsAQwAA&biw=1345&bih=512

Her er min maine coon hannkatt:

Han var flott Venus!

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: Susa87

maine coon

bildene er fra google..

uff,de syns jeg ikke er fine.

jo.. barske fine puser[:D]

jeg har sphynx.Synes de er de fineste kattene med den største personligheten[:)]

Her er snusken min bare 8 uker gammel.

colourpoint og russian blue har vi hatt.

colourpoint synes æ e vældi sjarmeranes med sine blå øya.. russian blue digge æ pælsfargen på :)

ORIGINAL: tindra

colourpoint synes æ e vældi sjarmeranes med sine blå øya.. russian blue digge æ pælsfargen på :)

er enig i fargen til russian var fin....

Vil ha katt nå!!!!

colourpoint er ingen rase, men en fargebeskrivelse... colourpoint er en masket katt, og maskegenet finnes i mange forskjellige raser.
En masket katt er lys i fargen på kroppen, men har en maske i ansiktet, i tillegg er halen og ørene farget, og nederste del av føttene. Fargen kan være hva som helst, innen det som er tillatt på de forskjellige rasene [:)]
Tipper du har hatt en colourpoint perser? [:D]

her er min baby.. En sorrel-sølv Somali gutt på 9 mnd:)

Ragdoll[:D]

Og katta Gwen Stefani har, meeeeen husker ikke hvilken type det var[8D]

ORIGINAL: Minibille

For en nydelig pus!
Synes somaliene er flotte!

ORIGINAL: Månemor

For en nydelig pus!

Takk[:)]
han er kjempeflott synes jeg selv ihvertfall!
Og helt fantastisk lynne.. leker og koser med 2,5åringen hele tiden. Stiller tilogmed opp på kjøring i dukkevogn og mating med tåteflaske[:D]

ORIGINAL: Venus83

colourpoint er ingen rase, men en fargebeskrivelse... colourpoint er en masket katt, og maskegenet finnes i mange forskjellige raser.
En masket katt er lys i fargen på kroppen, men har en maske i ansiktet, i tillegg er halen og ørene farget, og nederste del av føttene. Fargen kan være hva som helst, innen det som er tillatt på de forskjellige rasene [:)]
Tipper du har hatt en colourpoint perser? [:D]

har ikke snøøøring...mamma som kjøpte katten ;) har bare vokst opp med at vi hadde de katten

herlig pusekatt....

ORIGINAL: Månemor

For en nydelig pus!

Takk[:)]
han er kjempeflott synes jeg selv ihvertfall!
Og helt fantastisk lynne.. leker og koser med 2,5åringen hele tiden. Stiller tilogmed opp på kjøring i dukkevogn og mating med tåteflaske[:D]

Har selv ei som er halvt somali, men hun har nok fått mest av både lynnet og utseendet til somalien. Hun er den snilleste og mest sosiale katten jeg noen gang har hatt.

ORIGINAL: Søta!

er den i slekt med hellig birma på noe vis?

colourpoint er ingen egen rase, men en hellig birma er jo en colourpoint i og med at det er en masket katt.
men man bruker ikke betegnelsen colourpoint om helligbirma, for alle helligbirmaer er jo masket, så da sier vi f.eks blåmasket hellig birma eller rødmasket helligbirma.
Men vi sier colourpoint perser om en masket perser, det samme om exotic og britisk korthår.

Jeg har selvfølgelig en forkjærlighet for de tre rasene jeg har drevet oppdrett av, nemlig Maine Coon, Bengal og Norsk Skogkatt. I tillegg har jeg en Tyrkisk Angora dame på 10 år som er nydelig, men standarden på rasen har endret seg mye siden hun ble født, de moderne tyrkisk angoraene er jeg ikke så glad i.

Her er noen av mine:

Norsk Skogkatt

Bengal

Maine Coon

Tyrkisk Angora

Back
Topp