ORIGINAL: Venus83
ORIGINAL: Jente09Spire11
ORIGINAL: Venus83
ORIGINAL: Jente09Spire11
har en forkjærlighet for manx katter. et særtegn ved de er at de ofte mangler halen. har ei som er blanding av forskjellig men manxen slår klart ut i henne.
her er en av sønnene hun fikk for litt over 1 år siden.
selv om faren er en tilfeldig katt i nabolaget, så slår særtegnet med manx rasen ut i ham likevel.
Så flotte!!
Er ikke ofte man ser manx på utstilling heller!
Hvilke haler hadde de andre i kullet?
Synes det er litt facsinerende med disse halene, for innen rasen er det mange forskjellige halelengder og man må virkelig passe på når man parrer manxer, tror ikke man kan parre to med helt korte haler, da kan de få en alvorlig ryggmargsfeil... Har ikke satt meg så veldig inn i det, bare lest litt om det [:)]
hun fikk 1 hannkatter i det kullet og begge var uten hale.
har nå sterelisert henne, siden vi ikke kan bevise om hun er renraset eller ikke så får vi uansett ikke papirer på henne og kan stille henne ut. Jeg fant henne på jobb, hun bodde i en brakkeby, moren er nesten helt lik, hun pleide komme innom kontoret på jobb å få mat, så derfor vi viste at denne heller ikke hadde noe hjem. var ganske mange hjemløse haleløse katter som løp rundt i brakkebyen der.
Så bra at du tok vare på henne da [:)]
Synes det er pussig å se en hjemløs manx/manx blanding, for det er jaggu ikke mange manxer her i landet....
mente 2 hannkatter i det kullet, så jeg hadde skrevet 1.
hørselen var bra på begge to, de var så og si helt like hvite med en liten flekk på hodet. Den ene toksvigermor over den andre var heller ikke vanskelig å finne et nytt hjem til, mange som er interesserte når det kommer til litt spesielle katter.
vet om en helt hvit langhåret hannkatt her i byggefeltet så tror nok det er der hun har vært ja. [:)]
reagerte litt på det at ingen eide moren jeg også, de hadde matet henne på jobben jeg jobbet på der de siste 4 årene. og hadde sett de fleste kullene hun hadde fått, da hun vanligvis kom med de når de nærmet seg 3 mnd før hun jaget de av sted.
men regner med at det tidligere har vært en renraset manx i området som har vært en tur bak låven muligens uten at eieren har vist det så har det bare eskalert på seg i senere tid.
De fleste av disse kattene i brakkebyen var utrolig redde og ville (ikke så rart med takte på oppfostringsplassen) men denne hadde noen av de svenske arbeiderne gitt mye mat og fått ganske så tam, så hun kom rett til meg en av de siste nettene jeg jobbet da tok jeg henne med, for de hadde tenkt å avlive en del av villkattene der oppe snart, syns det var for gale å avlive den fine katten når hun var såpass tam som hun var.
den sønnen gikk foresten også helt supert sammen med snuppa her, de ble født med bare noen måneders mellomrom. han gikk å la seg intill henne etterhvert så hun kunne dra ham i pelsen. [:)] (vi hadde ham til han var 6 mnd før han fikk nytt hjem)