Hvem vet dere er gravide?

Moren og faren min, sjefen og ei venninne. Sjefen og "ledern" til barnefar/sambo. Veldig lyst å fortelle fler, men tidlig enda

Her vet de fleste i familien det og de nære veninner,ettersom det har vært en lang prosess og vært viktig at de er her for oss i denne prosessen.

Fortalte det til mamma, pappa og søsteren på onsdag. Og skal si det til svigers idag
Skal i bryllup i helga, så da regner jeg med at vennegjengen skjønner greia når jeg ikke skal drikke Ville fortelle det til familien først, så da ble det litt tidligere denne gangen enn med de to første. Er 7+1. Men synes det er godt at folk vet også, i tilfelle det ikke skulle gå veien

samboer vet det, og to kollegaer fordi jeg måtte ha noen å «spille» med for å lure meg unna det jeg ikke kunne utføre på jobb.

Vi reiser bort fra uke 12 til 13, regner med vi får TUL på sykehuset når vi kommer hjem og kommer til å si det til de nærmeste etter det. Mest fordi jeg klør i fingrene etter å fortelle det, men hvis formen er som nå så kanskje jeg holder ut til OUL. Hadde vært så gøy å kunne røpe det samtidig med kjønnet.

Her vet mannen min, to venninner og sjefen (måtte si det til sjefen da jeg allerede har hatt en del oppfølging på sykehus).
Har lyst å si det til mamma og svigerforeldre snart.. kommer til å si det til barna vi har fra før i uke 12, å etter det tror jeg de står for annonseringen:laughing002

I forrige graviditet sa vi ikke noe til noen, inkludert nærmeste familie, før TUL i uke 12. Vi sa det på jobb og til de andre etter OUL i uke 19. Skal sies at jeg bytta jobb rundt uke 14, så var ikke så gira på å gå rett på kontoret å si ifra om at jeg var gravid:cool:

Denne gangen tenker jeg også at vi venter til TUL i uke 12 med å si noe til nærmeste familie. Litt for spenninga si skyld, og fordi det blir så lang ventetid for dem! Om det viser seg at ting ikke har gått som det skal kommer vi også til å si det til nærmeste familie da.

Sjefen min og to veninne av meg, einaste me har sagt det til. Vil venta til me har sett at alt er i orden på ultralyd :)

Kun meg og samboeren, tenkte å dele med foreldrene våre og de aller nærmeste vennene etter TUL på tirsdag, da vi er 8+0. Slitt med kvalme som kommer og går gjennom hele dagen, så blir nok ikke lenge til jeg er nødt til å dele det på jobb også.

Vurderer å si det til svigers etterpå, men jeg aner ikke hvordan!!
Synes egentlig det er litt kleint å si uten noe som kommer opp…
Har lyst til å si det før tidlig ultralyd som er på torsdag i tilfelle det ikke er liv, eller noe er galt.
Det var veldig godt sist, at vi hadde støtte i de da det gikk galt, men da visste de at vi hadde hatt innsett og sånn.. da var det litt mer organisk å komme innpå det..

Mine foreldre, hans foreldre og hans brødre. Pluss noen venninner og en del på jobben.

Har ikke sagt det til min søster eller min (såkalt) bestevenninne ennå, for begge de to er i mot at jeg skal få flere barn. Sliter skikkelig med om/når jeg skal si noe til dem. Har ikke lyst til å dele i det hele tatt, men vet jo at søsteren min kanskje kan bli litt sur om hun ikke får vite det før "resten av verden". Venninna mi blir sur uansett, og kommer garantert til å late som "hun har skjønt det lenge/merka det på meg".

Mine foreldre, hans foreldre og hans brødre. Pluss noen venninner og en del på jobben.

Har ikke sagt det til min søster eller min (såkalt) bestevenninne ennå, for begge de to er i mot at jeg skal få flere barn. Sliter skikkelig med om/når jeg skal si noe til dem. Har ikke lyst til å dele i det hele tatt, men vet jo at søsteren min kanskje kan bli litt sur om hun ikke får vite det før "resten av verden". Venninna mi blir sur uansett, og kommer garantert til å late som "hun har skjønt det lenge/merka det på meg".
Hvorfor er de imot at du skal få flere barn? Fordi første har DS?
Skjønner at du kvier deg for å si noe til dem da ja, å dele en nyhet om et ønsket barn er jo en glad-nyhet, ikke noe man skal grue seg for eller føle seg dårlig for. Sender deg en klem :Heartred

Hvorfor er de imot at du skal få flere barn? Fordi første har DS?
Skjønner at du kvier deg for å si noe til dem da ja, å dele en nyhet om et ønsket barn er jo en glad-nyhet, ikke noe man skal grue seg for eller føle seg dårlig for. Sender deg en klem :Heartred
Ja, fordi førstemann har DS. I tillegg synes min søster at jeg er altfor gammel til å få barn (38). Hun mener at folk bør få barn før de er 25, helst.

Sliter enormt med når og hvordan jeg skal si noe, men tenkte å ta det opp med samtaleterapeuten på psykisk helseteam i kommunen. Var hos henne etter fødsel med førstemann (da sleit jeg enormt fordi venninna mi hadde skjelt meg ut på grunn av ønsket om flere barn), og tenkte å be om en ny henvisning dit etter jordmortimen i morgen.

Ja, fordi førstemann har DS. I tillegg synes min søster at jeg er altfor gammel til å få barn (38). Hun mener at folk bør få barn før de er 25, helst.

Sliter enormt med når og hvordan jeg skal si noe, men tenkte å ta det opp med samtaleterapeuten på psykisk helseteam i kommunen. Var hos henne etter fødsel med førstemann (da sleit jeg enormt fordi venninna mi hadde skjelt meg ut på grunn av ønsket om flere barn), og tenkte å be om en ny henvisning dit etter jordmortimen i morgen.
Ååh, det har jo ikke de noe med :dontknow skjønner godt at du synes det er ekstra vanskelig å sårt å fortelle de de. Bestevenninnaog søstra de også da. Klem til deg :Heartred

Om det er slik det skal vera trur eg at eg hadde gitt bæng i å fortelle det. I alle fall til ”besteveninda”.
Sikkert lett for meg å seie, som ikkje står midt oppi det, men eg syns ikkje du skal ha dårlig samvittighet om du lar vera/ venter lenge.

Er det fleire som glømme litt at dei e gravide?? tenke spesielt på de som har fleire barn fra før av, og kvardagen e supertravel. herregud, av og til så berre glømme eg at eg e gravid! så rart :hilarious: har fortsatt ikkje sagt det til andre enn besteveninna, ein kollega og sjefen min! skal på privat ultralyd på fredag, så spørst om eg ikkje seie de til familien i hustferien, får sjå!

Er det fleire som glømme litt at dei e gravide?? tenke spesielt på de som har fleire barn fra før av, og kvardagen e supertravel. herregud, av og til så berre glømme eg at eg e gravid! så rart :hilarious: har fortsatt ikkje sagt det til andre enn besteveninna, ein kollega og sjefen min! skal på privat ultralyd på fredag, så spørst om eg ikkje seie de til familien i hustferien, får sjå!
Jepp! Renoverer hus samtidig som me har tilvenning i barnehage. Eg har ikkje tid til å vera gravid:)

haha, det skjønna eg! Spennande med husrenovering da! :)
Har kome til det punktet at eg berre gleder meg til det er ferdig. Renoveringen i seg er sjølv er alt anna enn lystbetont :joyful:
ønsk meg lykke til!

Back
Topp