Hvem vet dere er gravide?

Martemor2015

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2021
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg syns det er vanskelig å ikke si det til noen. Mannen vet, selvsagt. Har også sagt det til mamma (som sa det til pappa) og til to venninner. Tenker dette er folk jeg hadde fortalt om jeg hadde mistet uansett, så syns ikke de gjør noe

Kjæresten min, to venner av han og fire av mine veninner. Alle vet hele situasjonen. Vennene hans er super positive, hun ene veninnen min som fulgte meg tett gjennom forrige svangerskap er super negativ og de tre andre er nøytrale.

Kjæresten min, to venner av han og fire av mine veninner. Alle vet hele situasjonen. Vennene hans er super positive, hun ene veninnen min som fulgte meg tett gjennom forrige svangerskap er super negativ og de tre andre er nøytrale.
Hvorfor er de negative??? Godt dere har positive rundt dere også

Foreløpig vet foreldrene mine, søstern min og mannen hennes, + 3 venninder.
Også skal jeg i utdrikningslag til lørdag, så må nesten fortelle det der :playful: For hvem er vel i utdrikningslag uten å drikke ellers. Men jeg kjenner egentlig bare bruden, så ikke så krise og måtte fortelle. Prøver ellers å holde det hemmelig til vi har passert uke 12.

Bortsett fra mannen, så har jeg fortalt det til to venninner som visste at vi planla å prøve i august. Regner med vi forteller det til foreldrene våre snart ☺️

Jeg har fortalt det til to venninner, ei kollega som også er prøver, mamma og stefar, og moren til samboer.

Nå skal vi vente til etter TUL for å se om det er liv, før han ev. kan si det til noen av sine venner, og så venter vi med å si det til «resten» til etter uke 12 :wacky:

Bare to av mine venninner :joyful: Skal fortelle til foreldre og svigers når vi har vært på UL og evt sett liv. Siden vi har mistet to tidligere har det aldri vært noe hurra stemning før vi får bekreftet liv så derfor venter vi :)

Mannen, mamma og sikkert 8 venninner (har mange veldig nære venninner :playful:) Alle disse er folk jeg hadde fortalt det til om jeg hadde mista uansett, så har ikke vært i tvil om å dele dette med dem så tidlig :)

Og ja, og sjefen siden jeg besvimer på jobb :playful:

De nærmeste kollegene mine (på grunn av situasjon på jobb), mannen (så klart) og våre nærmeste vennepar. Pluss noen naboer faktisk- for vi er tre damer på samme boligfelt med termin innafor 4 uker av hverandre- hjemmelagd barselgruppe, haha! Skal på TUL i morgen, og sier det til besteforeldre etter den dersom alt er bra. Alle som vet det til nå er folk jeg ville sagt det til om jeg mista, så...

Har fortalt det til de venninnene mine som ikke kjenner familien. De aller nærmeste vennene og familie venter vi med til etter tidlig ul. Fryktelig vanskelig å ikke si noe, spesielt til mamma, kribler i hele kroppen hver gang jeg ser hu, har så lyst å rope det ut.. :smiley-ashamed004
Kunne vel bare sagt det nå også, for kommer jo til å si det uansett hvordan det ender, men jeg vet mamma vil bli veldig glad, så derfor synes jeg det er best å vente til jeg har sett at det er liv.

Mannen, et par venninner, fastlegen, damene på lab der, alle på babyverden

Dette er ikke ment som kritikk eller for å være frekk på noen måte :playful: Men ser at flere nevner at mannen vet. Jeg nevnte ikke han, for tenker det er en selvfølge at han selvfølgelig vet
Og jeg som tenkte du hadde glemt å fortelle det til mannen din :hilarious::hilarious: Neida:laughing002

Mannen, 2 venninner og sjefen. Sist syntes jeg det var fryktelig vanskelig å holde det hemmelig. Ville rope det til omverdenen. Denne gangen nyter jeg at ingen andre vet enn så lenge. Med en gang det er ute så er graviditeten nesten det eneste folk spør om. "Hvordan er formen?" "Er du kvalm?" "Hvor langt er du på vei igjen?". Ble så lei av at folk spurte og gravde om helsa mi sist at nå venter jeg lengst mulig tror jeg

Hvor tidlig sa dere det til andre enn mannen??
Er bortreist nå, men har veldig lyst til å fortelle en venninne det når jeg kommer hjem, men føler det er sykt tidlig! (Kommer til å være 5+1 da).

Nærmeste familie får vite det rett før første TUL i uke 7 :) Hvis det ikke er liv er de god støtte og da vet de hva vi går gjennom (igjen), og er det liv (OG gode hjerteslag *fingers crossed*) et det jo bare glede, også er det en fin måte å fortelle det på, «Vet dere hva vi skal på torsdag? Tidlig ultralyd! Surprise» (haha, ser det bare for meg på et vis)

Back
Topp