Hvem valgte navn?

Jeg måtte lete godt for å finne guttenavn altså, mange navn jeg ikke liker på vår side :hilarious: jentenavnet tok vi nesten som en selvfølge, hun var nemlig første jente på farssiden siden hans bestemor (rundt 90år), så da ble frøkna oppkalt etter sin oldemor :happy:
Herlig!
Mannens oldemor hadde faktisk et fint navn, ellers er det mye merkelig hos oss :p
Jeg er en miks av nord norsk og dansk, mannen kjenner ikke halve slekta si..
 
Herlig!
Mannens oldemor hadde faktisk et fint navn, ellers er det mye merkelig hos oss :p
Jeg er en miks av nord norsk og dansk, mannen kjenner ikke halve slekta si..
Aha :sorry: nei, det er ikke alltid så enkelt med navn :p
 
I all hovedsak mine forslag som har vunnet frem. Vi har vært enige altså, men det er mine favoritter som har blitt brukt.
 
Vi hadde hvert vårt favorittnavn som vi satte sammen, ville ha dobbeltnavn på dem.
 
Han valgte ut fra et utvalg som jeg presenterte for ham. :angelic:
 
Han valgte ut fra et utvalg som jeg presenterte for ham. :angelic:
Var jo litt sånn her og :p
Mannen ville ha barn, jeg spurte om han hadde tenkt på navn, det hadde han ikke.
Jeg presenterte de jeg liker, han sa hvem av de han likte :p
 
Jeg fant noen navn jeg likte. Og han valgte utifra det. Tilfeldigvis valgte han favoritt navnet mitt :p
 
Vi har blitt enige, men vi har funnet navn til begge kjønn før oul og så har det passet slik at det kjønnet det ble har fått navnet som pappaen mest ville ha (selv om vi ble enige hadde han mer lyst på det til jente navn og jeg hadde mer lyst på det navnet til gutt og så omvendt nå når vi venter gutt). Så er vel han som har vært heldig å trukket det lengste strået, selv om det er helt tilfeldig :)
 
Jeg hadde navnet klart når jeg var 15/16 år, 10 år før jeg fikk ungen :p oppkalt etter min bestemor :Heartpink
 
Vi ble enige om navn. Kunne ikke valgt et navn som den andre ikke ville brukt.
 
Jeg valgte navn, på begge.
Bf til yngste gav faen, bare det ikke var et navn med opprinnelse fra der han kommer fra.
 
Eg fant namnet, og foreslo det. Var forberedt på å bli nedstemt, men mannen syns det var bra. Er eit namn som liknar namnet til familiemedlem på både hans side og mi side. Det harmonerer veldig fint med etternamnet. Vi vurderte andre også, men vi falt alltid tilbake på dette.
 
Vi valgte det sammen :) jeg slang det ut, og samboeren mente at han hadde nevnt det for meg tidligere, men det hadde ikke jeg fått med meg. Så sa ble vi enige :)
 
Vår første har dobbeltnavn, og vi valgte hvert vårt. Hun hadde trolig ikke fått noen av de hvis vi skulle valgt bare ett :p Jeg er ikke så veldig begeistra for hans forslag, og han er ikke så begeistra for mitt - men vi forelsket oss i kombinasjonen!

Så får vi se hvordan det blir når vi etter hvert (forhåpentligvis) får flere.
 
Jeg lagde en liste på 50 navn, ut i fra kriterier vi var enige om på forhånd. Så jobbet vi oss gjennom lista flere ganger, strøk flere og flere, til vi landet på et vi alle likte veldig godt. :)
 
Vi ble enige. Jeg kunne fått trumfet gjennom favorittnavnet mitt, men syns ikke det ble riktig. Viktig at våre felles barn hadde navn vi begge likte godt.
 
Med eldste valgte jeg og eksen hver vårt. Med godkjenning av den andres valg, såklart.

Nr 2 skal kun ha ett navn. Begge har kommet med forslag, men vi har ikke valgt enda. Uansett må vi bli enige om det.
 
Back
Topp