Hvem valgte navn?

Lilth

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Junilykke 2022
Har dere byttet på?
Funnet sammen?
Har en blitt nedstemt?

Hvordan avgjorde dere hva barnet/barna skulle hete?
Her har vi valgt hver vår, men det himmelbarn og vi vet ikke om vi orker en lenger prosess enn det tar å få en levendefødt. Derfor blir neste navn litt vanskeligere, for etter det er det kanskje stopp :wideyed:

Inspirert av favorittnavn tråden :)
 
Vi gikk for oppkalling, så frøkna er oppkalt etter noen på hans side og minsten er oppkalt fra min side (vi ble enige om navnene da) :)
 
Vi har blitt enige. Med eldste trumfet mannen gjennom med fornavn siden han mistet sin søster i 89. Men jeg valgte da mellomnavn på vår datter. Begge guttene har vi valgt sammen. Den ene er i magen enda så kan fortsatt endres men fryktelig vanskelig å bli enige om navn.
 
Vi hadde to navn på lista til slutt sist, så fikk mannen velge.
Nå går vi for ca lik løsning, men at jeg velger! :hilarious:
 
Vi har blitt enige ganske fort. Han hadde et stort ønske på nummer to som han ønsket å kalle opp etter farmoren sin. Ikke favorittnavnet mitt, men jeg syns det var greit.
 
Jeg tok det endelige valget, men vi endte opp med "hans" navn som jeg i utgangspunktet ikke likte i det hele tatt :hilarious: Det var liksom bare det som passet. Har ikke angret, men vi er enige om at jeg får velge et av "mine" navn neste gang :rolleyes:
 
Han kom på navnet til første og jeg til andre. Så grublet vi litt, så på litt andre navn og så ble enige sammen.
 
Her gikk mannen med på favorittnavnet mitt, som jeg alltid har sett for meg at min datter skal hete. :) Rimelig glad for det. :Heartred
Edit: Nå skal det sies at han ikke hadde noen forslag til navn selv.
Samme her, min var bare opptatt at de ikke skulle få masse mellomnavn (mannen hadde 3 mellomnavn før) og at det ikke skulle være et navn alle andre har.
Så han likte at forslagene mine var litt annerledes.
Med første himmelbarnet var jeg så usikker på om vi skulle gi navn og om vi skulle bruke de vi allerede hadde planlagt, så kom mannen med et fantastisk forslag :Heartred
 
Samboer hadde ingen forslag på våre to jenter, så jeg har valgt begge med en tommel opp fra han
 
Vi ble enige. Heldigvis likte begge det samme navnet best. Vi hadde aldri godtatt at den andre valgte og at barnet hadde en navn vi ikke likte. Har et barn foreløpig.
Tenker det blir rart om en skal godta et navn man ikke liker i det hele tatt ja..
Mannen syns noen av navna er rare, uvanlige og ser de ikke helt for seg i bruk.
Ettersom jeg snart har jobba 10år i barnehage har jeg møtt mange forskjellige navn :p
 
Vi gikk for oppkalling, så frøkna er oppkalt etter noen på hans side og minsten er oppkalt fra min side (vi ble enige om navnene da) :)
Ooh, gøy, men hadde aldri skjedd her (masse rare navn i familiene) :bag:
 
Kjæresten min foreslog et navn, som jeg har elsket i mange år - Så var veldig glad for at han liker det også :)

Gutten kommer først i august da, men vi valgte navn før vi vidste om det var en gutt.
Hvis det havde vært jente havde vi nok måtte diskutere det litt, skrev en liten liste, men var mye vanskeligere :hilarious:
 
Det var vel jeg som tenkte ut navn, men vi var veldig enige. :)
 
Jeg foreslo at par navn som mannen avslo før jeg foreslo navnet hun fikk, mannen falt pladask dor set umiddelbart og da gikk vi for det :)
 
Jeg foreslo og vi ble enige om et felles.
 
Samme her, min var bare opptatt at de ikke skulle få masse mellomnavn (mannen hadde 3 mellomnavn før) og at det ikke skulle være et navn alle andre har.
Så han likte at forslagene mine var litt annerledes.
Med første himmelbarnet var jeg så usikker på om vi skulle gi navn og om vi skulle bruke de vi allerede hadde planlagt, så kom mannen med et fantastisk forslag :Heartred
Her blir det kun navn og etternavn, det er vi enige om :)
 
Ooh, gøy, men hadde aldri skjedd her (masse rare navn i familiene) :bag:
Jeg måtte lete godt for å finne guttenavn altså, mange navn jeg ikke liker på vår side :hilarious: jentenavnet tok vi nesten som en selvfølge, hun var nemlig første jente på farssiden siden hans bestemor (rundt 90år), så da ble frøkna oppkalt etter sin oldemor :happy:
 
Back
Topp