Hvem tror de føder før, på eller etter termin?

Jeg fikk første barnet dagen før termin, og gikk 9 dager over med nr 2. Så denne gangen vet jeg virkelig ikke... Det eneste er at mamma også fikk de to første nøyaktig likt som meg, så hvis jeg fortsetter å følge henne, kommer nr 3 to uker før. Det hadde passa meg bra - for jeg har termin på julaften:)
 
Mens termin var på bursdagen min, 5 desember. Og tidligere tenkte jeg at hun ble å komme litt før d, har en følelse på 27 november. Men ultralyd termin ble flyttet helt til 17 desember. Så nå er jeg veldig usikker. men håper inderlig hun kommer før ny termin. For jeg tror mens termin er mer korrekt, så vil ikke gå for langt over den.
Mamma fødte broren min 5 uker før termin og meg 4 dager før. Vil ikke føde prematur, men håper hun kommer +/- en uke rundt 5. Da er jeg hjemme i god tid før jul også
Ser vi har det ganske likt. Mensterminen min er 9/10 desember og ultralydtermin ble 22.desember. Er sikker på eggløsning og hadde kun sex rundt eggløsning, så ultralydterminen er jeg sikker på er feil. Jeg har sagt til jordmor at min termin er seinest 15.desember, da har jeg lagt til noen dager ekstra i tilfelle ting tok litt tid. Gikk over med førstemann og ble satt igang, han kom 12 dager over. Redd for det samme nå. Men skulle ihvertfall få en ekstra sjekk hvis jeg gikk over min termin. Og så krysser jeg fingra for at snuppa vil ut rundt den tiden jeg mener stemmer, slik at jeg slipper å bekymre meg så mye.
 
Blir spennende å se om mange får rett da ;-) Og ikke minst er jeg spent på hvor mange som får barn midt i jula, spesielt julaften. Siden min termin er 22. er jeg jo ille nære, og for både lillejenta på tre da, og for hun som kommer, håper jeg at jeg føder før termin eller at det går så lang som mot nyttår. Og i julestria er det jo mye som skal gjøres klart av vasking, baking og pynting, så den type aktivitet kan kanskje få igang prosessen med modning tidligere. Spennende :-D

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
Ja uff, er jo vertfall ikke kjekt å tilbringe julaften på fødestuen om man har barn fra før.. Min mor er født på julaften, men hun kom tidlig om morgenen kl 7 og var barn nr3, så min mormor var hjemme igjen til julemiddagen :)

Håper dere unngår det, men at det blir vertfall et julaften-barn her inne er jo ganske sikkert ;)

Har samme taktikk som deg forresten, bare at jeg skal ta den store julerengjøringen og pyntingen til 1.advent, 30nov, har jo termin 2.des og orker ikke noe voldsom vaskeaktivitet etter fødsel tror jeg :p har jo også eksamen i midten av desember..så håper det kan sette igang noe !!


To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️
 
Ser vi har det ganske likt. Mensterminen min er 9/10 desember og ultralydtermin ble 22.desember. Er sikker på eggløsning og hadde kun sex rundt eggløsning, så ultralydterminen er jeg sikker på er feil. Jeg har sagt til jordmor at min termin er seinest 15.desember, da har jeg lagt til noen dager ekstra i tilfelle ting tok litt tid. Gikk over med førstemann og ble satt igang, han kom 12 dager over. Redd for det samme nå. Men skulle ihvertfall få en ekstra sjekk hvis jeg gikk over min termin. Og så krysser jeg fingra for at snuppa vil ut rundt den tiden jeg mener stemmer, slik at jeg slipper å bekymre meg så mye.

Jeg tok pergotime og målte eggløsning. Så er også ganske så sikker på at jeg har rett. Greit å se at jeg ikke er den eneste de har tatt så "feil" på. For kan ikke få meg til å tro det er jeg som har feil. Etter deres beregning fikk jeg jo positiv test to dager etter eggløsning, og det tror jeg ikke er så sannsynlig. At egget har brukt noen dager mer enn planlagt ser jeg ikke bort ifra. Men ikke 12 dager.
Jeg blir heldigvis fulgt veldig opp. Skal ha ultralyd i uke 26 og 32. Og legen har skrevet i papirene mine at jeg skal sjekkes senest på termin, det vil si 17 desember. Men håper som deg at hun kommer en god stund før det.
Håper vi begge får rundt vår egen termin så vi slipper bekymring. Du må ha lykke til :)
 
Mannen min gjetter 05., det er en dag etter termin. Han hadde rett forrige gang....
 
Jeg tror jeg føder etter termin, og jeg tror jeg føder den 14. desember, for den datoen har liksom vært inni hodet mitt helt siden jeg fikk positiv test :p Terminen er 11. desember da.
 
Jeg tror at jeg kanskje føder etter termin, jeg har termin 27.desember. Mamma fødte både meg og søsteren min etter termin.
 
Klaffer det denne mnd, har jeg termin ca 12. Mai, men av en eller annen grunn har jeg innstilt meg på 17. Mai, så kom jeg på at 17. Mai er jo 17. Mai, og det hadde vært veldig dårlig timing å føde da, så da ble jeg enda mer sikker på at jeg kommer til å føde 17. Mai, hvis det blir sånn at jeg får termin i mai! Hehe


✌️
 
Jeg håper å få enten før eller til termin. Med nr 1 fikk jeg 3 dager før termin, nr 2 fikk jeg 9 dager før, men med nr 3 gikk jeg 5 dager over termin :)
 
Tror jeg kommer til å gå noen dager overtid!! Har termin 16 des, så jeg håper han er ute før julaften :) Med nr 1 fikk jeg tre dager før termin og nr 2 seks dager etter termin :p.
 
Min mor har født både før etter og på termin, så her tror jeg det blir helt tilfeldig:) håper han kommer rundt termin eller litt før, i hvertfall håper jeg at jeg slipper å gå så mye over. Min søster er på overtid nå og ser hvor mye det sliter på henne.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Min mor har født både før etter og på termin, så her tror jeg det blir helt tilfeldig:) håper han kommer rundt termin eller litt før, i hvertfall håper jeg at jeg slipper å gå så mye over. Min søster er på overtid nå og ser hvor mye det sliter på henne.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja det er tungt å gå på overtid. Håper jeg slipper det denne gangen, og håper alle herinne slipper å gå så mye over. Det er dog dessverre ikke alltid babyen er klar når mor er klar.

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Har en eller annen følelse av at jeg kommer til å gå litt over, men ikke så lenge at jeg blir igangsatt. :p For min del så kan han godt komme på termin, eller noen dager før. Da er vi hjemme i god tid til jul. :)
Har rett enda da. :p Ingen tegn til at noe er på gang, men en stund til termin enda da. :)
 
Sikkert svart før, men er helt sikker på overtid som sist.Er 8 dager til termin og føler meg verken klar eller utålmodig :)
 
Har termin 28.desember, så hadde vært helt greit å gått noen dager over:) Men tror egentlig han kommer før:)
 
Back
Topp