Hvem tror de føder før, på eller etter termin?

Neptun80

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Noen sier jo at en ofte arver mor litt her, eller hvis en har født før, på eller etter termin tidligere, så vil det gjerne bli som sist. Vet ikke om det er noe i det, men det hadde vært kjekt å høre hva dere tror iht. Arv eller tidligere fødsler.
Hvis jeg får gjentagelse av ventetiden sist, at jeg gikk nesten to uker over, så er det vel ikke usannsynlig at jeg må regne overtid denne gangen også.

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Min mor fødte min bror og meg på termin, men lillesøster ville ikke ut hun var to uker for lenge! Håper virkelig min kommer rundt termin begynner å glede meg så utrolig allerede :D men har faktisk en følelse av at han popper ut når han skal, men tiden får vise :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har en eller annen følelse av at jeg kommer til å gå litt over, men ikke så lenge at jeg blir igangsatt. :p For min del så kan han godt komme på termin, eller noen dager før. Da er vi hjemme i god tid til jul. :)
 
Jeg tror ikke så mye på det med mor i grunnen, da ultralyd-apparatet på den tiden ikke akkurat gav de mest nøyaktige målingene, i forhold til de vi har i idag :p

Jeg tror han kommer etter termin. Min første kom på termindato, andre kom 3 dager etter, og jeg ser for meg 5.des denne gang, som også er 3 dager etter. :)

min mor har gått flere uker på overtid med oss alle, 10dager med meg.. Men hun mener selv at i følge hennes beregninger kom jeg når jeg skulle :)


To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️
 
Regner med at det går som forrige gang, blir satt igang på termin.
Men HÅPER han kommer ett par uker før termin;)
 
Jeg tror ikke så mye på det med mor i grunnen, da ultralyd-apparatet på den tiden ikke akkurat gav de mest nøyaktige målingene, i forhold til de vi har i idag :p

Jeg tror han kommer etter termin. Min første kom på termindato, andre kom 3 dager etter, og jeg ser for meg 5.des denne gang, som også er 3 dager etter. :)

min mor har gått flere uker på overtid med oss alle, 10dager med meg.. Men hun mener selv at i følge hennes beregninger kom jeg når jeg skulle :)


To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️
Ja det var nok ikke like greit å måle før. Jeg kom en mnd før termin, men med 3,8 kg var jeg ikke mye prematur.....
 
Vel. Håper jo jeg får til termin eller litt før. Men å har jeg jo ei på termin og en som kom 6 dager før tiden, så da blir det vel overtid denne gangen :p
 
Arva ikke mamma her :p Ho føda to uker før på alle oss 3.. eg 9 dager over med mi :p
Eg trur eg går overtid denne gang og..med 8-10 dager..
Bedre å være innstilt på det da de 9 dagene føltes som år :p så kan eg heller bli positivt overrasket om denne kjem nærmere termin ;-) hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg har en følelse av at jeg kommer til å gå på overtid, og har egentlig innstilt meg på at han kommer rundt årsskiftet. Alt før får bli en bonus :D Det blir spennende å se om jeg får rett...
 
Mamma fødte meg en uke før termin, jeg fødte jenta mi nesten tre uker før termin. Blir spennende å se når jeg føder denne gangen! Håper på litt overtid, så det blir en januar-baby ;) Men denne kommer nok før den også!


Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆
 
Arva ikke mamma her :p Ho føda to uker før på alle oss 3.. eg 9 dager over med mi :p
Eg trur eg går overtid denne gang og..med 8-10 dager..
Bedre å være innstilt på det da de 9 dagene føltes som år :p så kan eg heller bli positivt overrasket om denne kjem nærmere termin ;-) hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff ja, jeg kan ikke tenke med de lange dagene. Var selv kjempe innstilt på at mellomste skulle komme 2 uker før, det var noe med datoen som jeg ble hekta på. Så det var noen lange uker i slutten :p Så jeg har lært at uansett hvilke "synske" gaver jeg tror jeg besitter, så innstiller jeg meg på at han kommer etter.

Ei eldre dame jeg jobba med når jeg var gravid med eldste, fortalte at hun hadde termin 19.desember, men han kom ikke før 20.januar :eek: men på den tiden hadde de jo ikke ul, så de måtte gå ut i fra siste mens og ikke alltid det stemmer vet vi jo :p men det må ha vært helt grusomt å gå å vente så lenge!!
 
Jeg håper jeg går til termin :) 3 desember er en fint dato :)
Datteren min kom 9 dager før mens og ul termin, men denne vet jeg at var feil. Jeg hadde nemlig eggløsning på syklus dag 7 eller 8 av en normal 32 dagers syklus. Altså over en uke før normalt som stemmer bra med hennes fødselsdato. :)
 
Oi jeg aner ikke! Jeg ble selv født med keisersnitt, men vannet til mamma gikk dagen før det planlagte keisersnittet (som var på termin) så sånnsett holdt jeg jo på å bli født dagen før termin.

Og dette blir jo min første :) Jeg håper helt ærlig at jeg føder før termin, er allerede lei av å være gravid, og sååå utålmodig etter å få babyen min! Vil jo ikke at hun skal fødes for tidlig da, men en uke før termin er helt ok ;) (jeg har termin 8. desember)
 
Jeg håper jeg går til termin :) 3 desember er en fint dato :)
Datteren min kom 9 dager før mens og ul termin, men denne vet jeg at var feil. Jeg hadde nemlig eggløsning på syklus dag 7 eller 8 av en normal 32 dagers syklus. Altså over en uke før normalt som stemmer bra med hennes fødselsdato. :)

Jeg synes selv det er så rart at jeg ble flyttet fra 4. til 8. desember av jordmor, fordi jeg brukte pergotime og er ganske sikker på at jeg hadde eggløsning rundt dag 12 (jeg testet ikke, men hadde eggløsningsssmerter). Fire dager fra eller til spiller jo ikke såå stor rolle, men hun beregnet det jo ut fra størrelsen på fosteret. Merkelig uansett synes jeg.
 
Uff ja, jeg kan ikke tenke med de lange dagene. Var selv kjempe innstilt på at mellomste skulle komme 2 uker før, det var noe med datoen som jeg ble hekta på. Så det var noen lange uker i slutten :p Så jeg har lært at uansett hvilke "synske" gaver jeg tror jeg besitter, så innstiller jeg meg på at han kommer etter.

Ei eldre dame jeg jobba med når jeg var gravid med eldste, fortalte at hun hadde termin 19.desember, men han kom ikke før 20.januar :eek: men på den tiden hadde de jo ikke ul, så de måtte gå ut i fra siste mens og ikke alltid det stemmer vet vi jo :p men det må ha vært helt grusomt å gå å vente så lenge!!
Oj ja før gikk de lenge over.. sykt egentlig :p

Eneste eg tenker er at de kjem når de er klare om det er før eller etter termin :) så stresser ikke med alle disse kjerringråd som mange kommer med for å få fødsel igang :p bedre å slappe av enn å stresse rundt :) noen trur jo råda funker siden de føder fort etterpå. .men eg trur det hadde skjedd uansett ;-) hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Tror ikke helt på det med mor. Mamma fødte første 2 uker før termin, andre 1 uke før termin og meg 3 uker etter termin. Jeg fikk første på termin.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app
 
Er bombesikker at hu kommer på julaften;) Første mann kom 5 dager over, men hadde rier fra termindstoen. Mamma fødte både meg og broder'n et par uker før tiden:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vis man skal tro på at man får likt som min mor (noe som jeg tviler sterkt på) så blir det jo før termin, jeg er født 2 uker før og min bror er født 1 uke før. Men selv tror jeg det blir en romjuls baby og at jeg får over termin :)


Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App
 
Jeg går nok over termin.
Med nr 1 ble jeg satt igang 14 dager over termin.
Med nr 2 ble jeg satt igang 15 dager over termin. Kom meg til 7cm åpning så ble det hastekeisersnitt.
Nr 3 kom 5 dager etter termin. Fødselen startet av seg selv (men hjelp av en brutal stripping av jordmor og sex med gubben (haha ikke samtidig altså), men hadde lite framgang så måtte på drypp med han og som med de 2 forrige.
Nr 4 startet av seg selv 5 dager over termin og etter 2 timer med rier hjemme kom jeg på føden med 6-7cm åpning. Han var ute litt over 1 time etter jeg kom til føden.
Men alle 4 har jeg hatt samme mensen- og ultermin. Denne gang er jeg jo sikker på unnfangelse siden jeg både tok eltester og tempet, likevel ble jeg flyttet fra 10 desember til 4 desember så er ganske sikker på at jeg går over. Håper bare jeg slipper så mange dager.

Mamma har to barn. Og med begge ble hun satt igang 14 dager over termin.



♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Back
Topp