Hvem skal ha tidlig ul?

Hope90

Pergo baby??
VIP
Jeg skak allerede på en tidlig ul den 16/7 da er jeg ca 7+6 uker :)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡
 
Hvis jeg får mulighet så blir det mellom uke ti og tolv. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi skal på tidlig ul i uke 6. Har bestilt time til 10.juli. Da vi ventet jenta vår, gikk vi på tidlig ul rett før uke 12. Denne gangen blir det tidligere fordi vi hadde en BO sist gang (som ble oppdaget på tidlig ul rett før uke 12). Trenger å vite at det faktisk er noe der denne gang.
 
Vi skal på tidlig ultralyd 18/7(uke7), og på organrettet ultralyd 22/8(uke 12)!
 
Jeg skal til lege på Onsdag og håper på tidlig UL og ekstra oppfølging. Har PCOS og har tatt gastric sleeve for ett år siden.
 
Dere som skal på tidlig UL, er det noen av dere som skal det pga alder? I så fall, hvordan gikk dere frem for å få det? Hvor tidlig tok dere kontakt med legen? Og i hvilken uke får dere UL?

Mange spørsmål, men sånn er det vel når ei gammel røy går hen å blir gravid :D:p
 
Spennende :) Hva skal til for å få en tidlig UL egentlig? Vet om flere som har fått blankt nei på dette ?
 
Dere som skal på tidlig UL, er det noen av dere som skal det pga alder? I så fall, hvordan gikk dere frem for å få det? Hvor tidlig tok dere kontakt med legen? Og i hvilken uke får dere UL?

Mange spørsmål, men sånn er det vel når ei gammel røy går hen å blir gravid :D:p
Hvia du er over 35 eller noe kan du få det tidlig tror jeg:) jeg får det pga en rekke SA men ee ikke mer enn 23 :) man får ikke ul før etter uke 6 fordi det er først da man kan se noe :) du kan fint ta kontakt med legen sin allerede nå :)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡
 
Spennende :) Hva skal til for å få en tidlig UL egentlig? Vet om flere som har fått blankt nei på dette ?
Om du har hatt problemer med å bli gravid, hatt et trøblete svangerskap tidligere, over en viss alder osv :) om legen mener det ikke er grunn til å henvise deg kan du gå privat, men frt koster litt da:)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡
 
Hvia du er over 35 eller noe kan du få det tidlig tror jeg:) jeg får det pga en rekke SA men ee ikke mer enn 23 :) man får ikke ul før etter uke 6 fordi det er først da man kan se noe :) du kan fint ta kontakt med legen sin allerede nå :)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡

Jeg er da svimlende 38 år og førstegangs gravid :eek: Har allerede vært hos legen min, men da mest pga gjennomgang av medisiner jeg kan og ikke kan ta gjennom svangerskapet. Har migrene og leddgikt/bechterew, slik at medisinene må tilpasses svangerskapet (selv om jeg egentlig nekter å ta noen medisiner nå, med resultat at jeg har gått 2 uker med et minimum av søvn :p).

Skal tilbake til legen på om en uke, kanskje det da blir et tema. Må vel ha henvisning til slik?? Som gammel dame får jeg vel en slik duo-test?
 
Jeg er da svimlende 38 år og førstegangs gravid :eek: Har allerede vært hos legen min, men da mest pga gjennomgang av medisiner jeg kan og ikke kan ta gjennom svangerskapet. Har migrene og leddgikt/bechterew, slik at medisinene må tilpasses svangerskapet (selv om jeg egentlig nekter å ta noen medisiner nå, med resultat at jeg har gått 2 uker med et minimum av søvn :p).

Skal tilbake til legen på om en uke, kanskje det da blir et tema. Må vel ha henvisning til slik?? Som gammel dame får jeg vel en slik duo-test?
Du sliter jo med litt forskjellig så da kan du ja krav på det mener jeg å huske :) bare si at du gjerne vil ha det :)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡
 
Fastlegen henviser for å ta duotest, og så innkaller det aktuelle sykehuset til genetisk veiledning, blodprøve og ultralyd. Denne ultralyden skal tas mellom uke 10 og 14 for at de skal få sett de riktige tingene! Det kan tas ultralyd tidligere enn dette, men da er det ikke i forbindelse med duotest.
 
Hvem kan få duotest?

Regner med vi ikke får noen ting, så skal bestille en time privat for tidlig ultralyd. Må gjøre dette i utlandet hvis mannen skal ha mulighet til å få sett knøttet. Kan man se noe i uke 8-9? Tar ikke ultralyd for annet enn å se at "det er noe der".. hehe.
 
Fastlegen henviser for å ta duotest, og så innkaller det aktuelle sykehuset til genetisk veiledning, blodprøve og ultralyd. Denne ultralyden skal tas mellom uke 10 og 14 for at de skal få sett de riktige tingene! Det kan tas ultralyd tidligere enn dette, men da er det ikke i forbindelse med duotest.

Tusen takk for svar :) Da har jeg ihvertfall god tid i og med at jeg er bare 4+3.

Du sliter jo med litt forskjellig så da kan du ja krav på det mener jeg å huske :) bare si at du gjerne vil ha det :)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡

Ska sjekke med legen når jeg skal nå til uka :)
 
Jeg har i forrige uke vært på to innvendig UL, det var fordi jeg hadde utrolig smerter i venstre side både bak i ryggen og i magen ved eggstokker og livmor. De trodde jeg kanskje hadde svangerskap utefor livmoren. Men er bedre nå og ingen smerter.
Skal på kontroll i morgenn for å sjekke at alt står bra til. Ny innvendig UL :)
 
Hvem kan få duotest?

Regner med vi ikke får noen ting, så skal bestille en time privat for tidlig ultralyd. Må gjøre dette i utlandet hvis mannen skal ha mulighet til å få sett knøttet. Kan man se noe i uke 8-9? Tar ikke ultralyd for annet enn å se at "det er noe der".. hehe.


Duotest gis gratis til alle over 38 som ønsker denne testen. Yngre kan også få den gratis hvis de tidligere har hatt et svangerskap der fosteret hadde kromosomfeil eller født barn med kromosomfeil, eller har det i nær familie. Andre kan kjøpe testen hvis de ønsker å ta den uten å være i risikogrupper.
 
Back
Topp