Hvem kjører?

50/50. Vi «krangler» om hvem som skal kjøre, for begge har lyst :p Ofte starter jeg og han tar over - jeg blir fortere trøtt.
 
Mannen kjører, han sliter med å være passasjer etter en bilulykke som skjedde lenge før vi møttes. Det går greit at jeg kjører hvis han har tatt en øl eller det er jeg som henter han når han kommer hjem fra reiser. Han stoler på kjøringen min, men kjører helst selv.
 
Alltid han. Han kommenterer alltid kjøringa mi og klager så derfor kjører han. Hvis jeg feks skal hente han et sted og han er edru så bytter vi plass ved hentestedet at han kjører hjem.
 
Meg. Så sant vi ikke skal ned trollstigen. Da får han lov.
Jeg bruker argumentet at jeg tok lappen i år, og trenger kjøretreningen.
 
Han blir så lett bilsyk at når vi skal lengre turer så er det greiest for alle om han kjører. Er det kortere turer på 30-40 min så kjører like gjerne jeg. Jeg er glad i å kjøre bil, så sånnsett er det litt upraktisk at han blir bilsyk. På ferie til Sørlandet har vi alltid med oss båten på henger og da må han kjøre siden jeg ikke har hengerlappen. Der nede er vi på mine hjemtrakter, og da foretrekker han at jeg kjører siden han ikke liker det han kaller "veimaskinene" der nede, dvs flere felt, fletting, filskift og rundkjøringer:hilarious:
Kanskje han kan ta Postafen ( reisesyketabletter ) siden han blir bilsyk ?
 
Når vi skal noen steder er det automatikk i at jeg setter meg i passasjersetet og mannen kjører. Skal vi på bilferie bytter vi på om han blir sliten, men det er stort sett alltid han som kjører. Har bare blitt sånn :p Hvordan er det hos dere? Fast sjåfør?
Som oftest mannen som kjører, men jeg spør alltid om jeg skal kjøre.
Hovedgrunnen til at han oftest er sjåfør er fordi han har ADHD. Å sitte stille i passasjersetet er grusomt for han.
Jeg sluttet akkurat å pendle 15mil pr dag med bilen, så jeg syntes ofte det var deilig å slippe kjøringa på fritiden også :)
 
Stort sett alltid han som kjør. Han har valgt detta selv. Eg syns det er lettare att kjøre nær barnen er med før eg ser mannen stresser seg opp nær barnen krangler i baksete
 
Jeg er alltid trøtt, så han kjører for det meste. Så styrer jeg med ungene :p
Men han skulle nok ønske at jeg kjørte oftere..
 
Godt mulig, om han har tålmodighet til det:hilarious:. Det enkleste er nok å bare fortsette med dagens ordning, det fungerer jo greit selv om det blir mindre kjøring på meg.
Ja hvis han ikke blir bilsyk når han selv kjører så er den ordningen en god ide.:)
 
Helst jeg men det er fordi jeg liker å kjøre bil. Han syns det er helt innafor å sitte på, men kjører selvsagt innimellom han også ;)
 
Oftest meg, men vi bytter på på lengre turer :)
 
Back
Topp