Hvem har tatt tidlig ul og hvorfor?

Jeg fikk ul i uke 6/7 nå, da de trodde det var utenfor livmoren. Så ikke så veldig mye, men så lille knøttet og et hjerte.

Samme her!
Og en i uke 9+4 pga. smerter. Kjæresten og jeg ble enige om at istedenfor å vente til ferien var over tok vi det just in case :) Privat, uten henvisning pga. jula.
 
Tok i uke 10 (trodde jeg), men ble satt tilbake til uke 8:/ Tok privat for å se om alt var iorden. Mistet en spire i aug, derfor tok jeg for å roe meg litt..
 
Pga sa to ganger så kunne jeg nok ha blitt henvist av legen. Men når jeg først fant ut jeg ville ha en time så ville jeg ha den NÅ!!! Utolmodig :p så jeg ringte ei jordmor å fikk time dagen etter på kveldstid, 500,- inkludert bilder :)
her har vi mange steder som tilbyr ul å derfor lett å få time raskt....

For meg var det en rørende, virkeliggjørende å trygg opplevelse, alt var i skjønneste orden ;)

Ps. Var i uke 9+3
 
Jeg tok ultralyd i uke 8+0 etter termniberegning fra første dag i siste menstruasjon. Gynekologen sa umiddelbart at her er det ikke noe liv eller du er kortere på vei enn antatt. Hun sa også at det var en stor blødning i livmoren slik at det trolig var spontanaborten som var i gang. Hun ville likevel at vi tok blodprøver for å sjekke HCG nivået. Første blodprøve 21.12 og neste 23.12. Pga jula måtte jeg vente i en uke på å få svar. Prøvene viste da en økning og at jeg da trolig var kortere på vei enn antatt. Jeg gikk da til min fastlege og ble henvist til Ullevål pga blødningen. 11/2 uke senere kom jeg på ny ultralyd. Vi var så nervøse og nesten sikre på at jeg hadde mistet. Den nye ultralyden viste en bitteliten sak med et bankende hjerte og ingen blødning! Det var lykkefølelse! Pga all usikkerheten rundt den første ultrlyden ville jeg ventet med tidlig ultralyd til uke 10-12 neste gang.
 
Jeg hadde tidlig ul i uke 9+4
Var hos fastlege på førstekontroll og han skulle sende henvisning til St. Olavs om tidlig UL pga at jeg har hatt et tvillingsvangerskap + et svangerskap med tom fostersekk tidligere.
Men etter denne timen gikk jeg innom jordmor for å bestille time hos henne og hun sendte meg på UL samme dag! Så jeg avbestilte fastlegens henvisning og dro rett på UL samme dag som første legekontroll :)
Godt fornøyd med det.
 
Jeg hadde i dag 10+4, fordi jeg prøver å bli henvist til fosterdiagnostikk og må da først på ul på det lokale sykehuset for å sjekke hvor langt jeg er på vei. De sender så henvisning videre til Haukeland men det er visst heller liten sjanse for at vi kommer videre dit siden jeg ikke er over 38. Får vi ikke det tar vi en privat time og ser hva de kan se i uke 12.
 
Back
Topp