Hvem har tatt tidlig ul og hvorfor?

Jeg har ikke bestilt enda, men skal ha i uke 10 ca for å se at alt er i orden siden jeg går på crinone. Gleder meg veldig til å få bekreftet at alt ser bra ut :)
 
Jeg skal mandag 13.1. Da er jeg rundt 11-12 uker. Har bestilt for å få litt mer kontroll på hvor langt jeg er på vei, og for å se at alt står bra til. Var ikke i forrige svangerskap.
 
Se KJØNN i uke 12-13???? Er det overhode mulig???
Ja, det er faktisk mulig hvis fosteret ligger riktig til med et godt apparat og et trent øye :) Men det er nok ikke enda så vanlig å få vite kjønn allerede da tror jeg?
 
Jeg skal i uke 9+3, bare fordi jeg har lyst :D var det sist også :D greit å se at alt er ok, lenge til uke 18-19. I tillegg greit å oppdage det litt før i tilfelle noe er galt, trist om man går helt til 18 og tror alt er bra hvis det ikke er det.
 
Var i uke 10 med forrige. Bestilte privat fordi jeg ville se at alt var i orden. Blir samme nå bare i uke 11:)
 
Jeg har bestilt privat, bare for å se at alt er iorden. Og fordi jeg mistet sist.
 
Jeg var i uke 6+4, da var det en uke etter at jeg fikk fjerna spiralen i uke ca 5+5. Hadde hatt noen blødninger og smerter og ble henvist til gyn.pol pga mistanke om ex.u. På UL fant hun ett svangerskap i livmoren og ett bankende hjerte. Må si jeg var litt satt ut ettersom jeg ikke var forberedt på at dette skulle være en reel graviditet, oddsene var så imot både med å bli gravid med spiral og risikoen med å fjerne den. Men er nå 8+5 og ser frem til ordinær ul i mars engang. Krysser fortsatt fingre for at alt går bra videre :)

Forrige svangerskap var vi i uke 12, privat, fordi vi var nyskjerrige.
 
Jeg skal i uke 12, privat. Har enn så lenge ingen faktiske tegn på at noe kan være galt (heldigvis!!), men trenger å se at ting ser lovende ut før jeg forteller. Gjorde det likens sist.
 
Jeg skal til gynekolog på onsdag (da er jeg 8+2) og regner med det tas UL da. Jeg følges opp tett pga risikosvangerskap (jeg har Diabetes) og kommer til å se gyn hver 4.uke. Jeg må si jeg er veldig spent på å se den lille spiren og håper at alt går bra med den videre!
 
Om tidlig UL er en god opplevelse, kommer nok helt an på hva som blir sett. Den første jeg var på, var ingen god opplevelse, for den tydet jo på at jeg var to uker kortere på vei enn jeg hadde regnet ut. Og for meg er det fortsatt helt uforståelig at det går an siden jeg er så bombesikker på datoene. Men UL nr 2 var så klart veldig beroligende siden vi da så et bankende hjerte :)

Henger meg på denne. Angrer nå på at jeg tok tidlig ultralyd. Har mistet to ganger tidligere, (og fått to friske barn i mellom) så tenkte derfor det var fint å få bekreftet at alt at bra nå. Men fikk samme beskje som Enkefalos..fosteret tilsvarte 2 uker mindre enn det jeg er sikker på..så nå venter jeg på ny ultralyd for å se hvordan/om det utvikler seg. Nå skulle jeg ønske at jeg ikke hadde tatt den ultralyden..blir så innmari bekymret!! Selvfølgelig greit å vite om noe er galt..men fælt når man må gå å vente for å få et klart svar.
 
Har også tatt tidlig ultralyd da jeg var gravid med min eldste datter.. Å det var jo en veldig fin opplevelse siden alt så helt perfekt ut! Så opplevelsen av hvor fint det er med tidlig ultralyden kommer nok helt ann på hva man får se på skjermen ;)
 
Her blir det ul hos volvat 16 januar :) Da.er jeg,12 uker <3 Gjør det for å sjekke om det
er liv og om den lille er frisk.
 
Henger meg på denne. Angrer nå på at jeg tok tidlig ultralyd. Har mistet to ganger tidligere, (og fått to friske barn i mellom) så tenkte derfor det var fint å få bekreftet at alt at bra nå. Men fikk samme beskje som Enkefalos..fosteret tilsvarte 2 uker mindre enn det jeg er sikker på..så nå venter jeg på ny ultralyd for å se hvordan/om det utvikler seg. Nå skulle jeg ønske at jeg ikke hadde tatt den ultralyden..blir så innmari bekymret!! Selvfølgelig greit å vite om noe er galt..men fælt når man må gå å vente for å få et klart svar.
Da får du prøve å berolige deg med at min huleboer i alle fall har utviklet seg helt normalt til nå til tross for at den er to uker kortere på vei :) Hva som har skjedd ved eggløsning skjønner jeg ingenting av, men kanskje vi har magiske egg som overlever lenger før de blir befrukta? Hehehe :)
 
Da krysser jeg fingrene for magiske egg Enkefalos :) Har en syns svoger som plutselig sendte meg melding i går hvor han skreiv "alt er bra"..å han sender meg aldri melding ellers, Sist han sendte melding var da jeg mistet sist (uten å vite at jeg var gravid) og ny melding da jeg ble gravid igjen. Så nå håper jeg har tar rett den ganger her også!! Han trodde jeg var 6 uker på eg og inne 8..samme som gu. sa.. Og i natt drømte jeg at det gikk sååå fint på ul-kontrollen, og jeg ble satt til å være 7 uker på veg. Så da lever jeg litt på synskhet og drømmer i dag iallefall :)
 
Hadde blødninger i uke 6, ble henvist til ul, fikk time 7+5, alt var ok.
Neste ul er i uke 19
 
Jeg tror kanskje vi skal gå på tidlig UL rundt uke 12, fordi mannen har veldig lyst til å se den lille. Det er ikke så viktig for meg, jeg kan egentlig godt vente til oul. Det er jeg som har bestemt at vi skal gå ved uke 12 om vi går tidlig da, for da ser man jo faktisk en liten baby og ikke "bare" en reke. :p Så får nok mannen det som han vil tenker jeg. ;)

*Taster på app på mobilen*
 
Ja, det er faktisk mulig hvis fosteret ligger riktig til med et godt apparat og et trent øye :) Men det er nok ikke enda så vanlig å få vite kjønn allerede da tror jeg?
Fikk vite at det ikke var antydning til gutt i uke 12 :) nå er hun 5,5 snart. Og vi ser fortsatt ikke antydning til gutt ;)
 
Tidlig UL med nr 1 for 6 år siden i uke 12. Pga usikker på når mens var ;)
I uke 11+5 med nr 2. Pga nr.1 sine hjertefeiler.
Uke 6+1 (7 ifølge meg) pga brun utflod i en uke.
Alt har vært som det skulle ved alle ultralyder. :)
Skal vel på ul i uke 11/12 nå også pga nr.1 :)
Får 3 ekstra ultralyder pga det. De fant ikke ut nr.1 sin feil før etter hun ble født..
 
Back
Topp