Hvem har dere sagt det til?

Kun sambo som vet det her, tenker å holde det hemmelig til vi har vært på UL og vet at alt er bra :)

Her vet 2 av de jeg jobber nærest på jobben det (de vet at vi prøver og har mistet tidligere), fordi jeg trenger å bli litt ekstra tatt hensyn til nå i starten for å unngå en ekstra sa... ;) Sjefa er en av de, og hun er en god støtte!
Ellers bare 1 veldig god venninne som vet det utenom samboeren min og meg. Men magen strutter (Oppblåst deluxe), og er nok ikke lenge før flere spør... :S Slik var det med eldstesnuppa også, de spurte fra uke 6 :P "Nå er jeg ikke i tvil, så nå tør jeg å spør" sa de da! :P

Jeg har sagt det til sambo, og de som vet at vi har prøvd i snart 2 år :) fortalte det også til sjefen, og hun ble no glad også. Det har ikke helt gått opp for oss enda :)

Ikke fortalt det til noen enda. Kun jeg og mannen som vet det :) Føler ikke for å fortelle det til noen på ei stund enda (så lenge formen er fin og det ikke vises enda)

Jeg har sagt det til nærmeste familie, venner og sjefen. Sliter litt med å holde det inne for andre venner ettersom jeg røyka og gjerne tok en fest før, mens nå er det plutselig full stopp. Prøver å unngå det, men er jo vanskelig å ikke si noe ^^, jeg er 7+4 idag

Har fortalt det til ei veninne som også prøver. Og selvfølgelig mannen. Men vet ikke når vi velger å fortelle det til andre. Frister å bare rope det ut.. men må nok vente litt til ;)

Vi har sagt det til foreldrene våre, min søster og et vennepar som også har fått barn med IVF. Alle visste at vi slet og at vi var i Trondheim for innsett.

Har sagt det til nærmeste familie, de vil uansett få vite det dersom noe går galt. Ellers venter vi med å fortelle til nærmere 12 uker:)
Evt facebook blir ikke før etter oul.

Måtte bare fortelle det til ei veldig god vennine, vanskelig og holde noe skjult for henne ;) Ellers har jeg lyst til å bare få det ut, men vi venter litt til. Det er fortsatt ganske tidlig ;)

Jeg fortalte det til sjefen min i dag, fant ut at jobben har jordmortjeneste tilgjengelig, og ville gjerne benytte meg av det, så ga henne beskjed om å finne ut mer om det. Litt morsomt, for sist jeg var gravid jobba jeg en annen plass, og fortalte sjefen det tidlig, og det er samme person som er sjefen min der jeg jobber nå, så hun vet jeg er en god støttespiller å ha med på turen gjennom graviditeten ;)

Fortalte det også til sjefen i dag. Ville egentlig vente en stund til, men fant ut at det var bedre sjefen visste enn at alle kollegaene begynte å lure. Det gikk veldig fint da:)

Jeg fortalte det til sjefen min i dag, fant ut at jobben har jordmortjeneste tilgjengelig, og ville gjerne benytte meg av det, så ga henne beskjed om å finne ut mer om det. Litt morsomt, for sist jeg var gravid jobba jeg en annen plass, og fortalte sjefen det tidlig, og det er samme person som er sjefen min der jeg jobber nå, så hun vet jeg er en god støttespiller å ha med på turen gjennom graviditeten ;)

Jeg får også jm på besøk på arbeidsplassen i april. Blir veldig fint tenker jeg. Har skjønt at hun skal først og fremst snakke med meg om hvordan jeg kan fortsette i jobb, og jeg kan lufte alle tanker og få svar på hva som er ok å gjøre, og hva jeg må unngå på jobben. Blir annerledes enn å gå til "vanlig" jordmor, men veldig greit :)

Tenker det blir veldig jobbrelatert ja, men egentlig veldig fint for å kunne stå i jobb lengre og å få tilpassa arbeidsdagen ut i fra formen. Tror det kan være med på å holde meg lengre i arbeid, sist ble jeg veldig tidlig sykemeldt veldig mye, ikke helt bra for psyken :)

Første vi fortalte det til var min bestevenninne og hans bestekompis. Så fikk min far vite, deretter min mor og bestemor. Alle ble veldig glade og støttendd, og vet også at de vil være gode støtter om det skulle gå galt.

Siden jeg har mistet såpass mange ganger har vi kun fortalt det til ett vennepar vi har mye med å gjøre, samt en nær venninne av meg. Jeg har også fortalt det til ett par nett venninner :) men nå blir det ikke fortalt noe til noen før jeg er 100% sikker på at vi ikke mister i løpet av de første 12 ukene igjen!

Vi skal vente så lenge vi kan med å si noe, rett og slett for at ventetiden for de rundt oss skal bli kortest mulig. :)

Tenker det blir veldig jobbrelatert ja, men egentlig veldig fint for å kunne stå i jobb lengre og å få tilpassa arbeidsdagen ut i fra formen. Tror det kan være med på å holde meg lengre i arbeid, sist ble jeg veldig tidlig sykemeldt veldig mye, ikke helt bra for psyken :)

Samme her! Er sykemeldt nå, og gleder meg allerede til å få unnagjort ukene.. Blir fort rastløs ;)

Vi skal vente så lenge vi kan med å si noe, rett og slett for at ventetiden for de rundt oss skal bli kortest mulig. :)
Vi har også lyst til å vente så lenge som mulig! :) Eller eventuelt vente til en spesiell dag/anledning å fortelle det på :) Sist gang ble jeg fryktelig dårlig, så da ble vi nødt til å fortelle det tidligere enn vi håpet ;)

Jeg ble gravid med inseminasjon og har vært åpen om prosessen hele veien. Så da jeg endelig klarte å bli gravid, så jeg ingen grunn til å holde det hemmelig. :-) Men det er kanskje annerledes når man er skeiv enn hetero når man forsøker å bli gravid... For det er jo en litt annen prosess man må gjennom.

Jeg har fortalt det til alle som jeg omgås med til daglig og dattern på 10, dvs at alle i nærområdet nå vet det ;) samt familie, men ingen fb update ennå. Det får vente en god stund til. ;-)

Back
Topp